Speelgoed 2013-2014 (tot nu toe)

GMP82

Zilveren Member
Nog een vergeten updateje:

2x Amazon (finale fonteinproject)
1x Earth single shot assortiment + 2x lossen Earth single shot
1x Air Hunter pijlenpakket (tbv project)
1x One Pair pijlenpakket (tbv project)
1x Fountain Box (t.b.v. wheel-project 2014)

En vandaag de zaterdagmiddag goed besteed:
Paar honderd wondertollen en zootje crackling balls aan elkaar geknoopt :p

Savaga

Registered User
Haha, goed bezig! En ik zie al op tegen een pijlenrekje maken van 89 pijlen.... Foto van hoever je tot nu toe bent met je projectje?

GMP82

Zilveren Member
Alles is alweer netjes opgeborgen.... houd je van me tegoed! Komt binnenkort nog wel een vervolg crea-middag..

AWG

Registered User
gaat al weer helemaal niet lukken die samenwerking:hehe!:

jij knoopt alles bij elkaar(ook dan gaat het prima af)

en ik doe helemaal moeilijk omdat ik wil genieten van wat ik gemaakt heb:tounge:
en ik heb in februarie al een hele stapel witte vloei-inpakpapier apart gehouden wat weggegooid werd.
mijn grondbloemmatjes zijn ook echt matjes, met vloeipapier eromheen(weliswaar wit inplaats van rood maartoch).
ieder bloemetje komt precies tegenover het andere bloemetje.
zoals dit:
http://www.freakpyromaniacs.com/products/id/4035/Ratelband-Astronaut.html

ben benieuwd naar je foto,s kerel.:smiling:

GMP82

Zilveren Member
Wat voor lont gooi je in het midden dan? Of werk je met kruit?
(En losse delen zijn prima te koppelen hoor ;-) dus hoezo geen samenwerking, hehe)

Mijn methode staat al ergens op het forum, zal ff zoeken...

edit: kan de foto online niet zo snel vinden, maar tis enigszins zichtbaar op de film van sweetlaker uit 2010-2011

foto's volgen

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
3mm dik visco (en soms een silverfish stukje er extra bij)

lontjes van beiden bloemen tegen de visco aanhouden en dan een stripje aluminium tape eromheen, en naarmate ik verder opschuif doe ik meteen het vloeipapier eromheen die houdt ik bij elkaar vast met stukjes schilderstape daarna trek ik er nog een strook aluminium tape overeen, aan de onderkant doe ik hetzelfde maar dan gebruik ik duct/pantsertape(zwarte want die vind ik het mooist erbij passen).

na elke 2x50 bloemen hou ik 2 cm speling om vervolgens een volgende serie van 2x50 te maken etc etc, (dat doe ik zodat ik hem op dat punt kan vouwen zonder dat het papier scheurt en er teveel spanning op de lontverbindingen komt te staan).
als alles klaar is schuif ik het zo in een beschermdoos met een vochtvretertje erbij en dan is het klaar voor toepassing.

gaaf filmpje(zo ziet het er bij mij ook altijd uit):hehe!:
had die van mij half in een boomtak half over een betonnen vuilcontainer gehangen was een gaaf effect.

GMP82

Zilveren Member
Ik volg je uitleg niet helemaal.. en visco op visco.. is niet de meest betrouwbare overgang toch? Moet in dat geval echt goed tegen elkaar aan zitten. Naja blijkbaar heeft het tot dusver goed gewerkt.

Als alles gaat zoals gewenst, dan gaat mijn gehele tollenrits hangen dit jaar... met hopelijk meer "spinning" als resultaat.

AWG

Registered User
Ik volg je uitleg niet helemaal.. en visco op visco.. is niet de meest betrouwbare overgang toch? Moet in dat geval echt goed tegen elkaar aan zitten. Naja blijkbaar heeft het tot dusver goed gewerkt.

Als alles gaat zoals gewenst, dan gaat mijn gehele tollenrits hangen dit jaar... met hopelijk meer "spinning" als resultaat.

wat volg je er niet van dan??:embarrased:

je hebt een hoofdvisco lont lopen dan heb je 2 grondbloemen waarvan je de lontjes in het verlengde van de hoofdvisco laat lopen
dus daar vandaan ontvangen ze het vuur vanzelf.
de lontjes staan haaks ten opzichte van de bloem.

3mm visco is moordend vuur heb het zo vaak op andere visco gelegt gaat prima.

GMP82

Zilveren Member
Ik denk dat ik het al snap.. alleen als je ze dan ingepakt en al ophangt, belemmer je dan het spinnen niet? (en zodra de onderkant weggebrand is, heb je weer meer spanning op de lont-lont verbinding.

AWG

Registered User
het is vloeipapier wat niet geimpregneerd is dus het gloeit heel geleidelijk weg naarmate de lont vordert.
eigenlijk heeft het dezelfde snelheid ik heb dat papier ook uitgetest in mijn gootsteen eerst, ging prima.

hier en daar bleven er een paar hangen maar vond dat niet zo,n probleem, de rest ging wel lekker.
het papier met ducttape wapening hielp mij en mijn zwager hem op een normale manier op te hangen zonder angst dat ie in stukken brak dan wel tollen uit vielen(zoals je bij die jumping jacks,ladycrackers en andere matjes nog wel eens hebt).

ik had toen 2x2,5 visco gebruikt met hier en daar een metertje silverfish ertussen dat kan aardig wat hebben hoor.

passion fruit

Registered User
Zoals vanouds weer een lekker gevarieerd lijstje dit jaar Marco. Ik kijk nu al uit naar jouw grondbloem- en fontein projectjes. Haokan heeft het je best makkelijk gemaakt dit jaar he? :tounge:
Ik heb me ook vreselijk in moeten houden om niet op de aanbiedingen in te gaan.
Ga je nog wat uit de VIP collectie halen? Ik vind ze zelf niet echt indrukwekkend op de filmpjes en daarnaast duren ze ook te kort voor mijn smaak. Dit jaar sla ik Rijswijk over.
Veel knutselplezier de komende tijd he!

gr, Tommy

GMP82

Zilveren Member
Hey Tommy, je bent lekker aan het bijlezen zie ik ;-)

Ja Haokan heeft het me zowel makkelijk als moeilijk gemaakt... hehe. Moeilijk om niet te blijven toehappen.
Ik ben nu even uitgehapt.

De VIP collectie sla ik vermoedelijk over, misschien dat ik er 1 uitprobeer, maar het plan om er 6 te nemen voor 150€ staat even in de koelkast. Komt nog een kleine RWVH bestelling en dan is het klaar (of ik vervroeg de jacht op wat cat 1 vuurwerk voor de bruiloft van m'n zusje).

De voorbereidingen voor O&N zijn in volle gang, nu hopen op een goede uitvoerbaarheid.
(Vier het dit jaar niet op de gebruikelijke plek, dus altijd wel spannend hoe je er uit de voeten kunt en hoe de omgeving reageert..)

passion fruit

Registered User
haha, je hebt gelijk. I've got some catching up to do. Ik denk dat je niets te kort komt met je huidige line-up hoor. Genoeg om een mooie show weg te geven ook zonder die VIP cakes.
Ik hoop in ieder geval dat je genoeg ruimte hebt op je stookplaats voor dit jaar. Voldoende ruimte om veilig alles op te bouwen en af te steken is het belangrijkst. In de uitvoering door jou heb ik het volste vertrouwen. Je zult vast wel een beroep moeten doen op jouw improvisatievermogen gok ik zo.
Het verzamelen van cat 1 vuurwerk voor de bruiloft is minstens net zo leuk als het knutselen voor 31 December.
Gefeliciteerd alvast met het bruiloft van je zusje Marco!

GMP82

Zilveren Member
Dank je Tommy, tis pas eind februari, dus ik heb nog even de tijd. Je bent een geschifte vuurwerkbroer of niet ;-) dus ik ga sowieso iets regelen. Het idee is er, de uitvoering is afhankelijk van kwaliteit en beschikbaarheid van de benodigdheden. Als ik het allemaal voor elkaar krijg, ga ik het tegen die tijd ook hier delen..

En wat O&N betreft; aan vuurwerk inderdaad geen gebrek. Ik ga het grootste deel van mijn cakes stand-alone schieten, dit mede ivm de locatie, logistiek en voorbereidingsmogelijkheden. Immers veiligheid voor alles.

Het matten/tollenproject en fonteinenproject vergen de meeste voorbereiding en evt improvisatie. Qua ruimte e.d. zit het denk ik wel goed. Het enige waar ik tegenaan zit te hikken, is de mogelijkheid van zeikerds die in je nek staan te hijgen voor je überhaupt een lontje aan hebt gestoken. Maar goed, misschien zie ik allemaal leeuwen en beren, die er uiteindelijk niet zijn.

passion fruit

Registered User
Laat je niet gek maken door die zeikerds Marco. Het is onze hobby en die kunnen we maar 1 dag per jaar echt beoefenen (cat 1. regeling buiten beschouwing gelaten natuurlijk). Het is het niet waard om die ene dag te laten verpesten door een paar zeurpieten.
Ik hoop in ieder geval dat je alleen maar belangstellend en nieuwsgierig publiek hebt. Voor je het weet is het voorbij en ik vind dat ze in hun handjes mogen knijpen dat jij dit jaar hun buurt komt opvrolijken met prachtig vuurwerk.
Ik kijk uit naar je foto reportage van alle voorbereidingen :hehe!:

GMP82

Zilveren Member
Vandaag toch nog maar even gekrabd tegen de jeuk...

1x Mines en Thunder (afsluiting fontein/mine project)
2x Thiera fontein (CR) (aanvulling fonteinproject)
2x Titanium Vulcano (aanvulling fonteinproject)
5x (3) crackling fountain (katan) (aanvulling fonteinproject)
1x Sky Symphony
1x Rocket Boom
1x 200astro's :tounge:
4x (6) crackling balls

gratuit:
3x 3m magic whip
3x prof blink (katan)
1x Amazing Sky
1x Action pack (5 mini cakes) (ondersteuning romkarek?)
1x Megashock (3st)

en ik kan het toch niet laten:
2x (6) Stinger Bees
1x Zakje paddo's :lub: (aanvulling fontein project)
1x Gold Mary
1x Funkadelic (+ 1 gratis) (aanvulling fontein/mine project
1x Freewheeler
2x L'Amour extreme :lub::lub::lub:(aanvulling fonteinproject)

gratuit:
1x Stagediver

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
u is goed bezig heer gmp.:hehe!:

das geen krabben meer de vellen hangen er bij.:happy:

geen mythos??:huh:

GMP82

Zilveren Member
Nope, die ontbreekt helaas... Daar zou ik dan speciaal nog een keer voor op pad moeten (buiten den haag). Lesli is beroerd verkrijgbaar in Den Haag e.o. (En het lesli punt dat ik vond, heeft de mythos niet)

Het doet pijn, maar het is niet anders. De L'Amour extreme moet die pijn maar wat verzachten.

Bovenaan