Speciaal kindervuurwerk voor vroege slapers

Moontan

Moderator
Medewerker
Speciaal kindervuurwerk voor vroege slapers

Jonge kinderen die nog niet kunnen (of willen) opblijven tot middernacht op oudejaarsavond kunnen vanaf dit jaar om 19.00 uur al het nieuwe jaar inluiden en genieten van het Nationale Kindervuurwerk. De stad heeft een primeur met dit Nationale Kindervuurwerk. Een vuurwerkshow speciaal voor gezinnen met kinderen die nog te jong zijn voor het grote vuurwerk om 00.00 uur.

Vanaf 18.00 uur zijn kinderen tot 14 jaar (en hun ouders) welkom op de Holland Amerikakade. Rond 19.00 uur barst het vuurwerkspektakel los. Tijdens dit oud en nieuw feest worden gratis oliebollen uitgedeeld. Wie een eigen beker meeneemt kan deze gratis laten vullen met warme choco of limonade.

Het Nationale Kindervuurwerk is een nieuwe traditie in Rotterdam. Een evenement om het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar te beginnen met een spectaculaire vuurwerkshow voor gezinnen en kinderen. Met als doel om deze jonge generatie op te laten groeien met georganiseerd vuurwerk in plaats van het zelf afsteken van vuurwerk. Op de lange termijn draagt dit bij aan een veiliger en schonere jaarwisseling.

Bron: gemeente Rotterdam

https://dagblad010.nl/speciaal-kindervuurwerk-vroege-slapers/

adgertic

Registered User
Ik steek om het jaar een show af voor de kinderen in de straat en de buurt. Dit doe ik omdat ik het zelf heel leuk vind en met als doel om ook deze jonge generatie op te laten groeien met de traditie van het zelf afsteken van vuurwerk in plaats van een georganiseerd vuurwerk. Hierbij probeer ik voorlichting te geven en vooral te laten zien dat bij normaal gebruik goedgekeurd consumentenvuurwerk een prachtig product is. Op de lange termijn draagt dit bij aan een veiligere jaarwisseling.

Wat een paupernieuwsbericht weer......

joszie

Zilveren Member
Idee is goed alleen De gedachte erachter is nogal raar.
Ik (en velen met mij) ben ook opgegroeid met georganiseerde vuurwerkshows: bijna iedere kermis werd altijd afgesloten met professioneel vuurwerk. En voor het Enschede debacle stond je er nog dicht bij ook.
Het heeft me er echter nooit van weerhouden om zelf met de jaarwisseling iets af te steken.

Sweet Laker

Registered User
"Op de lange termijn draagt dit bij aan het hebben van een vuurwerkverbod." Dat verhaal is realistischer. Hij die de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Laatst bewerkt:

petertje23

Registered User
Het bericht begon goed, tot de laatste regel, dat doet in een keer dit hele kindergebeuren in een ander daglicht stellen.
Speciaal voor kinderen=dikke+1!!!
Om kinderen te indoctrineren=dikke-10!!!

Moontan

Moderator
Medewerker
Die opmerking in de laatste alinea is bizar en eigenlijk lachwekkend tegelijk. Vast een politicus van de Christen Unie die nog nooit van zijn leven buiten is geweest met Oud en Nieuw. Kinderen gaan opvoeden om zelf geen vuurwerk te laten afsteken. haha Hoe verzin je het?

Robin84

Registered User
Het kan ook in het klein en juist vanuit een goed hart:

Kom naar Kindervuurwerkshow 2017 op zo, dec. 31 https://nextdoor.nl/events/17592186...vents&utm_source=link&utm_medium=u-mobile-ios

Mijn maatje Loek en ik steken al jaren voor kinderen uit de buurt af, om te laten zien dat vuurwerk leuk en veilig is, met als doel kinderen te enthousiasmeren. Dit jaar worden we zelfs gesponsord door een vuurwerkdealer!

De jeugd is de toekomst, dus als we die massaal weten te bereiken, wat zou dit voor uitwerking hebben?

Laatst bewerkt:
Bovenaan