Spambots

Tony

Administrator
Medewerker
Zoals jullie merken hebben we de laatste tijd veel vreemde berichten op het forum waarin wat blote tieten en andere gekke dingen in voorkomen. Helaas hebben de Spambot de weg gevonden naar dit forum. Voorheen kwamen ze niet door de verificatie code maar ook dat hebben ze achterhaald.

Bots zijn dus geen mensen die de vreemde berichten plaatsen. het is een stukje software dat zichzelf weet aan te melden en spam weet te plaatsen. Dus reageren op dit soort berichten heeft echt geen zin.

We wachten op een goede oplossing om dit probleem te verhelpen. Tot die tijd stoor je zelf er niet aan..Lekker laten lullen :push: .

Bonbridge

Registered User
Er zijn wel mogelijkheden om deze te weren , sommige fora gebruiken een extra pagina/knopje voordat je daadwerkelijk op het forum kunt komen , het is wel een extra handeling die alle leden moeten verrichten iedere keer dat ze het forum bezoeken , maar het schijnt wel te werken .

Jo440

Registered User
Op het forum van onze tuningclub hebben we er de laatste tijd ook nogal last van.Althans denk ik?
Vreemde registraties met rare namen en mailadressen die eindigen op .rus , .eu.fm en meer van dat soort.
Ineens staan er berichten van, I am .... and looking for new friends etc etc.
Deze post en accounts worden direct verwijderd,maar niet al te lang er na is er weer zoiets.

Zijn dit ook spambots? lijkt mij wel....

Tony

Administrator
Medewerker
Op het forum van onze tuningclub hebben we er de laatste tijd ook nogal last van.Althans denk ik?
Vreemde registraties met rare namen en mailadressen die eindigen op .rus , .eu.fm en meer van dat soort.
Ineens staan er berichten van, I am .... and looking for new friends etc etc.
Deze post en accounts worden direct verwijderd,maar niet al te lang er na is er weer zoiets.

Zijn dit ook spambots? lijkt mij wel....

Ja dit zijn ook spambots.
Ik heb er vandaag al 5 te pakken!!!

Zena Rulez

Registered User
Op vuurwerkbelgie.com ook last van gehad, nu zijn we eraf.
Echter moeten nu wel alle aanmeldingen handmatig worden gecontroleerd & geactiveerd. Zo kan je de e-mail adressen checken en de rare e-mail adressen, waarmee de bots altijd zich aanmelden eruit pikken, en de freaks gewoon activeren.

Schuim

Moderator
Medewerker
Vond het altijd wel lekker een paar tieten op het forum. :love: :nuts:
En ook de blote reet die ik een keer ben tegengekomen was wel lagwekkend.

Maar helaas heb je dan gelijk je hele toppic met een paar pagina's vol gespamd.
Zou ondertussen eens even kijken of ik een bepaald filtertje kan terug vinden.
En er was nog een ander makkelijk truukje maar dat moet ik weer even voor jullie na vragen Toon.

Maare veel succes met het bouwen van de Chinese rol muur en het afschieten van deze jongens.
Want erritant zijn ze wel.
Vooral als je je forum leuk en schoon wilt houden :amuse:

wij hebben ook laatste tijd opeens last van die spam bots :/

ze reageren op onze nieuws berichten op de index en ze gaan zelfs registreren op onze forum.. vet iritant maarja ik kan zelf weinig aan doen.. (heb niet echt goeie oplossingen voor :confused: ) :worried:

redd

Registered User
Gewoon met registeren zo iets maken dat je een paar letters/cijfers inlogcode moet intoetsen die door een computer niet te lezen zijn... dan ben je er van af:cool:

zuen

Registered User
Gewoon met registeren zo iets maken dat je een paar letters/cijfers inlogcode moet intoetsen die door een computer niet te lezen zijn... dan ben je er van af:cool:

Dan moet je dat wel kúnnen. Maar de crew zal daar vast wel handig mee zijn:smile:

Alexy

Registered User
Bij een andere site staat ook iets leuk tegen spambots, je moet dan de vraag "I am a human" aanvinken voordat je kan registreren :p .. Alleen weet ik niet of ze daar ook al doorheen kunnen maar anders een letter/cijfer code wat hierboven al wordt gezegd..

Succes!
Alex

jeroen137

Registered User
Misschien een beetje laat om hierop te reageren, maar ik doe het toch.

Ik weet dat dit forum op v Buletin draait, maar voor de mensen die een forum hebben/starten die op phpBB draait.

Voor phpBB is er een handige "mod" die je kan installeren, en deze werkt perfect. Hij controleert alle velden, zowel bij de registratie, pm's, alswel bij posts op het forum. Hij werkt met een lijst van woorden, die niet in 1 van de velden mag voorkomen.

Om hem te downloaden surf je naar:
http://phpbbantispam.com/

Deze mod werkt echt perfect. Tot nu hebben wij 100% van de spambots hiermee tegen kunnen houden.(per dag zo ong. 10 bots)

ps. Het niveau waarop hij moet controleren moet je op niveau 2 zetten.(staat automatisch op niveau 3) In niveau 3 combineerd hij de woorden ook, en worden normale posts ook vaak tegen gehouden.(Weet Poziloc alles van ondertussen.:cheesy: )

m.v.g. Jeroen13,7

ramon fincken

Registered User
Dank jeroen13,7 voor het noemen van mijn site.
Ik kwam hier via de stat-referrers van de site :)
Je kan mensen ook toevoegen aan een usergroup he Jeroen, en dan kun je gerust het spam level wat hoger zetten !

Verder even de vermelding dat versie 1.2.8 ook in het nederlands is ( nu ENG en portugees ) en dat een API beschikbaar is, die je dus ook eventueel van je eigen blog of VB forum kunt aanroepen ( phpbbinstallatie zal in begin toch noodzakenlijk zijn )

Verder de tip voor de site admins van freakpyromaniacs.com : maak ook even een htaccess aan die de POST gegevens van bepaalde pagina's checkt op de juiste referrer, dit stopt een boel "domme" bots die dat niet doen of verkeerd doorgeven.

Laatst bewerkt:
Bovenaan