Somma Vesuviana zaterdag 22 april 2017

stutata28

Registered User
Somma_Vesuviana_Programma_zaterdag_22_april_2017_.jpg

Een mooi programma met 2 wijzigingen t.o.v. 2016, de winnaar van Siano 2016, de broers Salvatore en Stanislao Romano, komt in de plaats van Carmine Lieto en Raffaele Boccia in de plaats van Giovanni Boccia en Luigi Nappi.

stutata28

Registered User
IMG_3078.JPG

Mooie overzichtsfoto van de familie Romano tijdens de pastalunch. Links Stanislao Romano, vervolgens met de pet Ciro Novellino ( vroegere compagnon van Carmine Ruocco, tot juli 2016 ), zittend in de bus met het rode shirt Giovanni Coppola, op de voorgrond met de muts Salvatore Romano, achter hem Antonio Schiattarella ( getrouwd met Adele, de dochter van Salvatore ) en rechts op de voorgrond Francesco Romano ( zoon van Salvatore en dus broer van Adele ).

stutata28

Registered User
IMG_30402.JPG

Ciro Novellino laadt een fermata shell in kaliber 16 cm met als opschrift "3*", dus als uitwerking "3 intrecci + controbomba" in 2 slagen. De controbomba wordt hier niet vermeld op de shell omdat alle 9 fermate in deze serie met een controbomba eindigen. Hij werkt sinds juli 2016 bij Romano. Voorheen de compagnon van Carmine Ruocco.
De serie begint met 3 stuks "scala a 8 sfere + controbomba", vervolgens 3 stuks "3 intrecci + controbomba" en tenslotte 3 stuks "4 botti + 2 intrecci + controbomba".
In de video van Gecimali deze 9 fermate tussen 7.35 en 8.40 min.

https://youtu.be/KSKO42mTlus?t=455

hardcore0438

Registered User
Een paar weekjes terug hebben we een kleine processie bezocht, en zijn een leuk dagshowtje van Luigi di Matteo tegengekomen. Door een vriendelijke italiaan zijn we naar zijn huisje gebracht op de berg en van alle gemakken voorzien, het uitzicht kon slechter zullen we maar zeggen :). Ik had helaas mijn statief in de auto laten liggen, en dat end naar de auto terug was een best doolhof... De video;

tronetti

Registered User
Hey Jesper, vroeg me toen al af waar jullie ergens zaten.
Lennart en ik zijn halverwege gestopt, toen dit showtje begon. Had geen zin meer om nog verder deze bonk lava te beklimmen.
Marcel kon geen afscheid nemen van het laden bij Romano, hij vertelde me dat hij dit nog nooit gezien had...

Gezien het filmpje zaten jullie dus nog een behoorlijk stukje hoger.
Na dit showtje zijn we teruggelopen, en gaan eten bij Romano, wat goed beviel!
Was een erg gezellige trip, met name in Vitulazio, waar afdeling Zeeland rijkelijk vertegenwoordigd was!
Veel rondgesjouwd, beetje vuurwerk bekijken, en weer erg lekker gegeten!

Overigens is Lennart compleet verpest na zijn eerste trip Italië, vermoed zomaar dat Adelfia nu ook in zijn agenda staat...
Da's mooi, kan hij straks het stokje van me overnemen.

hardcore0438

Registered User
Ha leendert,

We zijn hiervoor heel de straat naar boven gereden totaan 'het rondje' bij Villa La Sorgente. Daar kun je rechts met de voet naar beneden (italianen kunnen dit overigens heel goed met volgeladen vrachtwagentjes, maar dat ter zijde...). Daar in het dal waren ze het showtje aan het opbouwen. We vonden dit toevallig omdat we met de processie meeliepen. We zijn vervolgens weer ergens door de gaarden naar boven geklauterd om van het uitzicht te genieten.

Ook een leukje was dat de man die ons uitnodigde vervolgens met 2 leuke cilindertjes z'n huis uit kwam lopen, ik zal het filmpje nog eens opzoeken!

Het was inderdaad een gezellig tripje, leuk elkaar weer eens te treffen. En ja, Lennart is nu ook verpest haha!
--EDIT

De processie:
Italy Trip April 2017 by jesperok, on Flickr

En een kleine batteria (waarbij een autoraampje het moest ontgelden)
Italy Trip April 2017 by jesperok, on Flickr

Nog wat foto's van de trip HIER

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Aai, da's een van de vele knallen die we daar op de uitlopers hebben gehoord...
Lokale bewoners kopen gewoon salutes en dikke cilinders van de bedrijven daar in de omgeving.
Tijdens dat feest knalt iedereen daar gezellig mee. Of ze maken het gewoon zelf.

We zaten ergens te eten boven één van de schietlocaties, waar een groepje lokale bewoners/boeren lekker zaten te barbeschroeien.
Niet veel later werd van daaraf een dikke '2 breaks' verschoten.

Dan gaat het bij ons tijdens de havendagen toch ergens mis. Tijdens de processie van de mosselkoningin ook niets gezien...

Ben al van plan die berg deze kant op te halen, hoeven we niet meer elke keer heen en weer te reizen...

Bovenaan