SHOW Soesterberg 31-08-24

Michel_G

Zilveren Member
Wait, WUT?!? 🤔😵

Een "vuurwerkshowtje" in Soesterberg? Laatste keer is denk ik iets van 15 jaar geleden geweest.

Gezien de locatie (en dus beperkte veiligheidsafstand) moet het wel bijna PSE/stage fireworks zijn, aangezien je daar never nooit voldoende afstand kan halen voor consumenten vuurwerk (cakes). Mijn gok is dan ook dat het mogelijk een letterbord betreft voor het één of ander.

Ik loop er die avond in ieder geval wel even naartoe, puur uit nieuwsgierigheid! 😁

Michel_G

Zilveren Member
Het zal vermoedelijk met deze gelegenheid te maken hebben, gezien de datum en de locatie:

Michel_G

Zilveren Member
Alleen naar deze wil ik nog wel gaan.

Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar tenzij het minder dan 10km rijden is, zou ik het niet doen, als ik eerlijk ben.

Er kan op die locatie onmogelijk veel en/of "spectaculair" vuurwerk staan, tenzij ze de regels wel heel losjes opvatten. (Wat ik niet denk, want de provincie/Omgevingsdienst regio Utrecht staan er om bekend absoluut niet makkelijk te zijn!)

Ik loop er wellicht rond 20:30u wel even langs om te kijken wat er (mogelijk) al staat, maar ik houd er rekening mee dat het wat vuurwerk betreft (erg) beperkt is.

Juul

Moderator
Medewerker
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar tenzij het minder dan 10km rijden is, zou ik het niet doen, als ik eerlijk ben.

Er kan op die locatie onmogelijk veel en/of "spectaculair" vuurwerk staan, tenzij ze de regels wel heel losjes opvatten. (Wat ik niet denk, want de provincie/Omgevingsdienst regio Utrecht staan er om bekend absoluut niet makkelijk te zijn!)

Ik loop er wellicht rond 20:30u wel even langs om te kijken wat er (mogelijk) al staat, maar ik houd er rekening mee dat het wat vuurwerk betreft (erg) beperkt is.
Voor mij is het enkel zo'n 70km rijden, ik wil vanavond graag nog naar een show toe.
En dit is de enige die in aardig in de buurt is.

Michel_G

Zilveren Member
Ik heb nog eens even zitten kijken (en meten) op Google Maps, maar tenzij ze een gedeelte van de openbare weg en het aangrenzende plein (waar de festiviteiten zijn) helemaal af gaan zetten, zie ik niet in hoe er eventueel consu cakes kunnen worden geschoten.

Dit is de locatie: https://www.google.com/maps/@52.120...try=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgyOC4wIKXMDSoASAFQAw==

De parkeerplaats die je in het "midden" van de kaart ziet, is de plek vanwaar het vuurwerk af zal worden gestoken. Zelfs al staat het vuurwerk helemaal aan de linkerkant van de parkeerplaats, tegen de bomenrij aan (en op 8 meter van de dichtstbijzijnde bebouwing), dan nog zou je de volledige breedte van de aangrenzende Kampweg en een stuk van het Den Berghplein af moeten sluiten om aan de 40 meter voor consumentencakes te komen, waarbij ik sterk twijfel of ze wel zo'n grote cirkel af kunnen en willen zetten.

Kijken we even op Xena Vuurwerk hun website voor de veiligheidsafstanden (https://www.xenavuurwerk.nl/vuurwerkshows/wet-en-regelgeving/veiligheidsafstanden), dan blijft eigenlijk (consu) grondvuurwerk en tekstborden over, met als mogelijke uitzondering PSE, waar andere afstanden voor gelden.

Ik loop er anders wel wat eerder al langs (zeg: 20:00u) om te kijken wat er dan al wel (of niet) te zien is en zal het dan hier wel posten.

Michel_G

Zilveren Member
@Vuurwerkexpress

Ik heb net even een kijkje genomen en voor wat er nu te zien was (en gezien de afgezette veiligheidszone) wordt er alleen een beperkte hoeveelheid PSE/theatervuurwerk ingezet.

Showtje is, in tegenstelling tot wat ik verwachte, niet op de eerder genoemde parkeerplaats, maar op een afgezet deel op het plein zelf. (Afstand tot het vuurwerk is zo'n 8 meter gok ik.)

Tot nu toe staat er, naast een geluidsinstallatie, een tweetal lasers en 2 posities met single shot rekjes en lagen er per positie (gok ik) een 20 tal klein kaliber PSE single shots/fonteinen. Geen idee of daar nog wat bij komt, maar vooralsnog lijkt het daar niet op. Sowieso zal het niks anders dan PSE worden, gezien de zeer beperkte veiligheidsafstand.

Juul

Moderator
Medewerker
@Vuurwerkexpress

Ik heb net even een kijkje genomen en voor wat er nu te zien was (en gezien de afgezette veiligheidszone) wordt er alleen een beperkte hoeveelheid PSE/theatervuurwerk ingezet.

Showtje is, in tegenstelling tot wat ik verwachte, niet op de eerder genoemde parkeerplaats, maar op een afgezet deel op het plein zelf. (Afstand tot het vuurwerk is zo'n 8 meter gok ik.)

Tot nu toe staat er, naast een geluidsinstallatie, een tweetal lasers en 2 posities met single shot rekjes en lagen er per positie (gok ik) een 20 tal klein kaliber PSE single shots/fonteinen. Geen idee of daar nog wat bij komt, maar vooralsnog lijkt het daar niet op. Sowieso zal het niks anders dan PSE worden, gezien de zeer beperkte veiligheidsafstand.
Bedankt voor de heldere informatie. Was toch weggereden, en ondertussen de auto geparkeerd om daar naartoe te lopen.

Laatst bewerkt:

Juul

Moderator
Medewerker
Dat was Soesterberg.
Show begon om 22:00 uur i.p.v. 21:30 door een technische storing, dit werd wel netjes omgeroepen.
Probleem met lasers is dat het na enkele minuten al saai word. Er waren maar een paar singleshots zoals @Michel_G al melde.
Nee ik vond het persoonlijk niet veel, er was ook geen echte heerlijke finale.
Voor volgend jaar is de moeite niet waard om daarvoor naar toe te rijden.
Video volgt nog.

1.jpg 1 (2).jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg

Bovenaan