Snelheid van lonten

Mattenfreak

Registered User
Mantronix zei:
Ik heb een halve meter uitgeprobeerd van de quickmatch. Dit brand binnen een seconde weg. Ook een proefje gedaan door aan de quickmatch weer viscolont vast te maken, dit gaat weer keurig branden. Je kan door inkepingen in de quickmatch te maken viscolont erin schuiven, dit zit dan mooi strak in het omhulsel van de quickmatch, zodat het altijd gaat branden.

Bedankt Mantronix, dat is precies wat ik wil. ;)
Hopelijk kan ik er aan komen, moet wel te doen zijn.

GMP82

Zilveren Member
Ik weet dat lont te koop is bij Alpeco, maar is er ook lont verkrijgbaar in Baarle?

Zo ja, waar, welke soort, prijs/lengte, etc.

Misschien rare vraag :) maar is het ook verboden om lont te vervoeren (vanuit baarle/belgie)? Lijkt me een beetje overdreven :+ (maar je weet nooit in Nederland)

Alvast bedankt! :w

PeterVuurwerk

Registered User
waar je het ook vandaat haalt, alpeco of baarle. al het vuurwerk wat je illegaal importeerd vanuit het buitenland is verboden. Ookal is het ook legaal in nederland wat je in belgie hebt gekocht (maar vaak goedkoper). kromme regeling maargoed daar staat nederland bekend voor

Mattenfreak

Registered User
GiveMePow(d)er zei:
Ik weet dat lont te koop is bij Alpeco, maar is er ook lont verkrijgbaar in Baarle?

Zo ja, waar, welke soort, prijs/lengte, etc.

Misschien rare vraag :) maar is het ook verboden om lont te vervoeren (vanuit baarle/belgie)? Lijkt me een beetje overdreven :+ (maar je weet nooit in Nederland)

Alvast bedankt! :w

Wat ik wel weet is dat het inderdaad verboden is lont in te voeren.
Ik weet niet precies waarom dat is, slaat nergens op inderdaad, maar het is ook niet makkelijk in Nederland aan lont te komen bij de plaatselijke vuurwerkdealers eind december. Die mogen dit ook niet verkopen ofzo, maar enkele verkopen het wel, meestal per meter. ;)

zink901

Registered User
Het is natuurlijk handig om door te lonten maar iedereen weet dat er dan weer kindjes zijn die er zelf bommen mee maken. (en ja je kunt ze ook gewoon uit romeinse kaarsen halen)

Devestator_001

Registered User
Als ze lont zouden legaliseren zouden ze eigenlijk een signaal afgeven aan de menschen dat ze voorstanders zijn van zelfbouw. De meeste mensen lonten alleen blokken etc. door, maar er zijn natuurlijk de domme mensen die zelf bommen proberen te bouwen... |:(

:w

Darkfrozz

Registered User
Maar devestator, als mensen een eigen bom willeen maken doen ze dat toch wel. Zoals zink al zei halen ze gewoon de lonten uit romeinse kaarsen. En ik vind dat ze het best kunnen legaliseren, want opzich is het niet gevaarlijk. Maar als ze zelfbouw tegen willen gaan dan kunnen ze beter alles verbieden, want sommige mensen gooieen toch wel wat bij elkaar om een bom te krijgen.

Devestator_001

Registered User
Darkfrozz zei:
Maar devestator, als mensen een eigen bom willeen maken doen ze dat toch wel. Zoals zink al zei halen ze gewoon de lonten uit romeinse kaarsen. En ik vind dat ze het best kunnen legaliseren, want opzich is het niet gevaarlijk. Maar als ze zelfbouw tegen willen gaan dan kunnen ze beter alles verbieden, want sommige mensen gooieen toch wel wat bij elkaar om een bom te krijgen.

Je hebt inderdaad gelijk. Maar als ze lont legaliseren zetten ze toch een verkeerd beeld neer... Ik weet dat het toch wel gebeurd. Maar ook in vind dat zelfmaak van bommen etc levensgevaarlijk is. Het is wel leuk om dingen door te lonten. Maar je hebt idd mensen die het toch doen. Als ze dan lont gan legaliseren gaan er meer mensen aan denken om zelf dingen te maken denk ik... Dan is het toch wel beter dat het niet in NL verkocht word. Ik zou graag zien dat het gelegaliseerd word (scheelt mij een hoop geld en tijd), maar het brengt ook risico's met zich mee... Idiote mensen blijven bestaan... jammergenoeg...

Sateetje

Registered User
Is er echt geen lont te koop in NL (ook niet rond 31 december)?

Gelukkig woon ik 20km vanaf de BE-grens (60km is het naar Alpeco) :) :p :)

Devestator_001

Registered User
Laatste keer dat hoorde dat je ergens lont kon kopen was 2 jaar terug bij Jan van den Kamp... was 1 euro per meter geloof ik... Verder heb ik er iig niets van gehoord...

Maar als je toch zo dicht bij de grens van BE woont zou ik dat maar gewoon doen... tis daar hoogstwaarschijnlijk ook nog goedkoper...

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
De rijswijkse vuurwerk hal in rijswijk heeft wel degenlijk lont verkocht tydens de verkoop dagen van oud en nieuw.
gewoon ff naar vragen ..

007xman

Registered User
als je lang genoeg scheikunde hebt gehad dan weet je dat het gevaarlijk kan zijn om eigen bommen te maken ik doe het zelf soms ook wel maar dat zijn egt allen van nog die onschuldige bommetjes en dan praat ik ook egt over BOMMETJES dys geen bommen bommen zou ik egt nooit gaan maken dus ik zou zeggen dat ze het wel mogen legaliseren want als je weet hoe je er mee om moet gaan dan kan het toch wel ik zou zeggen legaliseer de lont

jawe

Registered User
007xman zei:
als je lang genoeg scheikunde hebt gehad dan weet je dat het gevaarlijk kan zijn om eigen bommen te maken ik doe het zelf soms ook wel maar dat zijn egt allen van nog die onschuldige bommetjes en dan praat ik ook egt over BOMMETJES dys geen bommen bommen zou ik egt nooit gaan maken dus ik zou zeggen dat ze het wel mogen legaliseren want als je weet hoe je er mee om moet gaan dan kan het toch wel ik zou zeggen legaliseer de lont

Sorry hoor maar waar heb jij het nou over,er bestaan GEEN onschuldige bommetjes.
Elk bommetje maken kan een gevaar opleveren met zelfbouw.
Als je zogezegd lang genoeg scheikunde heb gehad moet je weten dat je er in iedergeval niet aan moet beginnen.
Deze antwoord van jou is de reden dat je zowat geen legaal lont meer kan halen.

Laatst bewerkt:

zink901

Registered User
Aan zijn taalgebruik te zien zit hij nog in de eerste ofzo. En inderdaad er bestaan geen 'veilige bommen'.

matchscratch

Registered User
[adminbreak]Het gaat hier niet over bommetjes of wat dan ook, het gaat hier over lonten en hun snelheden. Blijf ONTOPIC![/adminbreak]

Sateetje

Registered User
On Topic :) :

Net een stukje Visco getest van 50cm. Het duurt exact 30 seconden.

Dus 1 meter is exact 60 seconden (lont van Alpeco).

Devestator_001

Registered User
Sateetje zei:
On Topic :) :

Net een stukje Visco getest van 50cm. Het duurt exact 30 seconden.

Dus 1 meter is exact 60 seconden (lont van Alpeco).

Het is niet alleen 60 sec. per meter... Er is ook lont van 120 sec. per meter en ook quickfuse die nog sneller gaat (schietlont). Stond ook al eerder in dit topic benoemd dat er meerdere snelheden zijn....

zink901 zei:
Aan zijn taalgebruik te zien zit hij nog in de eerste ofzo. En inderdaad er bestaan geen 'veilige bommen'.

Je hebt gelijk Zink901... hij is 13...

Dom hoor... om zelf bommen te maken... Ik kan me nog wel een verhaal herrinderen van een jongen die dit ook deed en zichzelf een arm heeft afgeblazen. Die jongen ''wist'' ook wat hij deed... |:(

Maar als je eigenwijs bent moet je het vooral doen... Zien we vanzelf je naam wel in de krant staan met zo'n mooi zwart randje er omheen... |:(

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Devestator_001 zei:
Het is niet alleen 60 sec. per meter... Er is ook lont van 120 sec. per meter en ook quickfuse die nog sneller gaat (schietlont). Stond ook al eerder in dit topic benoemd dat er meerdere snelheden zijn....

Je hebt gelijk Zink901... hij is 13...

Dom hoor... om zelf bommen te maken... Ik kan me nog wel een verhaal herrinderen van een jongen die dit ook deed en zichzelf een arm heeft afgeblazen. Die jongen ''wist'' ook wat hij deed... |:(

Maar als je eigenwijs bent moet je het vooral doen... Zien we vanzelf je naam wel in de krant staan met zo'n mooi zwart randje er omheen... |:(

[adminbreak]On topic en nu On topic blijven[/adminbreak]

007xman

Registered User
ik ben inmiddels geen bommen meer aan het maken en zal het oo knie meer doen en nu ik heb gehoord en heb gelezen wat er fout kan gaan snap ik het ook wel maare is doorlonten niet gevaarlijk?

Bovenaan