Sint-Niklaas (B)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Titel : Sint-Niklaas zet de zomer in

Een pak evenementen, optredens en festivals moeten de Sint-Niklase zomer van 2008 de nodige glans geven. Vooral in de staart van de zomer schuilen de toppers met de Vredefeesten en Villa Pace, waar Hooverphonic voor het absolute hoogtepunt moet zorgen. Op 11 juli, de Vlaamse feestdag, is er een live-uitzending van het VRT-programma Zo is er maar één vanop de Grote Markt.

De invulling van het Sint-*****Niklase evenementenplein begint stilaan vaste vorm te krijgen. Dat blijkt uit het programma van Sint-Niklaas zomert. De Grote Markt moet de komende twee maanden uitgroeien tot het epicentrum van de Sint-Niklase zomer.

”Hoe de Markt best te benutten, is een groeiproces geweest”, erkent burgemeester Freddy Willockx (sp.a). ”Met de massapicknick in het achterhoofd, zeggen we heel duidelijk: doe dat meer! De stad kan niet alles alleen doen. We merken ook dat de interesse van private organisatoren enorm stijgt. Dit jaar kregen we al twintig procent meer aanvragen binnen dan vorig jaar.”

Zo is er maar één

De Sint-Niklase zomer start op donderdag 27 juni met de Terrasjesdagen, die op zondag 29 juni uitmonden in De Zondag-stadswandeling, het evenement Radio BemBem van Studio 100 en een groot beachvolleybalhappening op de Markt.

Op vrijdag 11 juli is er de Vlaamse feestdag, die in Sint-Niklaas speciaal wordt gevierd met een live-uitzending van Zo is er maar één vanop de Grote Markt. Welke Vlaamse artiesten er precies optreden, is nog niet bekend gemaakt.

Kermis

En dan is er natuurlijk ook weer de Sint-Niklase kermis, dit jaar van 4 tot 20 juli. Uitschieters op die kermis zijn het wielerevenement op 4 juli, het Lotto Street Soccer-tornooi op 16 juli en de afsluiter op 20 juli met een optreden van Coco jr. en uiteraard het traditionele vuurwerk.
Concerten

De Walburgconcerten brengen dit jaar op dinsdag onder meer Yevgueni, Stash en Gunther en De Neeven naar het stadspark. Op de donderdagse pleinconcerten staan ook The Paranoiacs. Het festival Viva Lola, sinds vorig jaar op het VP-plein, vindt plaats op vrijdag 15 en zaterdag 16 augustus. Het traditionele zondagprogramma wordt afgeschaft.

”Door de vele klachten over geluidsoverlast is dat een goede zaak. We hebben even geaarzeld om het daar nog te laten doorgaan, maar Sint-Niklaas heeft al zo weinig van deze jongerenfestivals”, aldus Willockx.

Tom Steels

Vrijdag 15 augustus wordt ook dé feestdag voor Tom Steels, die in Nieuwkerken zijn afscheid viert van de wielrennerij. De organisatie tracht grote namen als Oscar Freire en Mario Cipollini naar het feest te halen. Zeker is al de komst van Johan Museeuw en Ludo Dierckxsens.

En dan zijn er natuurlijk nog de Vredefeesten en Villa Pace in september. Het optreden van Hooverphonic op de Markt moet zowat hét hoogtepunt worden van de Sint-*****Niklase zomer.

Z@P

Registered User
2 augustus is ook weer de sterfeesten in Sint Niklaas, dit jaar niet door CBF geschoten naar het schijnt door vangelabbeek.

Laatst bewerkt:

Z@P

Registered User
Ik heb ze nog nooit live zien schieten, maar weinig goede verhalen gehoord erover. Het was altijd een echt aanrader deze show, ik weet nog niet of ik nu wel ga.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Jongens , bovenstaand artikel heef niks met de sterfeesten te maken !!!

sterfeesten is op 2 aug en bovenstaand vuurwerk is op 20 juli.

Laatst bewerkt:

Pyroteam.net

Registered User
Mooi hoeven we daar niet heen in iedergeval

Nou dan zal het wel een fantastische show worden :sad2::cry::mad:!

Wat is dit voor onzin?? Een show afkraken voordat deze geweest is is erg laf. CBF had een offerte ingestuurd met een hoger budget. en Vangelabbeek heeft een offerte gemaakt met hetzelfde budget als van voorgaande jaren.
Daarnaast doet Vangelabbeek altijd de vuurwerken in Sint Niklaas bij de kermis ed. en aangezien dit goede vuurwerken zijn met alles erop en eraan, fronten, single shots ect... zou ik als organisator ook wel even 2x nadenken over mijn beslissing en als het grote kermisvuurwerk in de stad ook goed is waarom dan niet op de sterfeesten?

Grtz Kevin

Moontan

Moderator
Medewerker
Kevin aan jou om het tegendeel te bewijzen.
De naam Vangelabbeek wordt vaak genoemd maar ik heb tot dusver maar 1 film van een show gezien en dat was die in Antwerpen.
Ik zou graag wat meer films van shows willen zien.
Heb jij die?

Pyroteam.net

Registered User
Kevin aan jou om het tegendeel te bewijzen.
De naam Vangelabbeek wordt vaak genoemd maar ik heb tot dusver maar 1 film van een show gezien en dat was die in Antwerpen.
Ik zou graag wat meer films van shows willen zien.
Heb jij die?

Hoi moontan, waarom zou ik het tegendeel moeten bewijzen?
Ik heb helaas geen films want ik film nooit tijdens shows ik maak alleen fotos.
Alleen vind ik het jammer dat als er 1 mindere show bij zit waar toevallig veel mensen zijn geweest de rest gelijk ook slecht is? Ik bedoel wie heeft er dit jaar al een show van Vangelabbeek gezien ? Niemand volgends mij. Ik heb er inmiddels alweer 3 gezien en het zijn gewoon mooie spectaculaire shows, als ik eerlijk ben spectaculairder dan de gemiddelde vuurwerkshow in Belgie. Ik zou zeggen neem de proef op de som en geef ze nog een kans en kom gewoon naar de sterfeesten dan kun je het zelf zien.

Grtz Kevin

Moontan

Moderator
Medewerker
Over het algemeen bezoek ik weinig shows in Belgie gelet op de reistijd ( ik heb geen auto) maar mocht ik met iemand mee kunnen rijden zal ik zeker dit jaar een show van Vangelabbeek aanschouwen.
2 augustus is ook de show van Original in Geel waar ik zal zijn

Z@P

Registered User
Hoi moontan, waarom zou ik het tegendeel moeten bewijzen?
Ik heb helaas geen films want ik film nooit tijdens shows ik maak alleen fotos.
Alleen vind ik het jammer dat als er 1 mindere show bij zit waar toevallig veel mensen zijn geweest de rest gelijk ook slecht is? Ik bedoel wie heeft er dit jaar al een show van Vangelabbeek gezien ? Niemand volgends mij. Ik heb er inmiddels alweer 3 gezien en het zijn gewoon mooie spectaculaire shows, als ik eerlijk ben spectaculairder dan de gemiddelde vuurwerkshow in Belgie. Ik zou zeggen neem de proef op de som en geef ze nog een kans en kom gewoon naar de sterfeesten dan kun je het zelf zien.

Grtz Kevin

Ik merk dat jij dichter bij vangelabbeek staat dan andere hier, zou je een tip van de sluier op kunnen lichten, wat gaat er zo bijzonder worden om te komen kijken. Word er ook 10 of 12'' geschoten? veel europees vuurwerk?

als het maar niet zown drama wordt als antwerpen.:rolleyes:

Bovenaan