Siman says: O&N 2014/2015! (picture/movie heavy)

siman says

Registered User
Beste (mede-)vuurwerkfreaks!

Allereerst de beste wensen voor 2015! Dat we nog maar lang van onze vuurwerktraditie mogen genieten*!

Ik hoop dat jullie een fantastisch Oud&Nieuw hebben gehad met prachtig vuurwerk. Wij in ieder geval wel, het was weer een heerlijk (vuurwerk-)feestje! Na 12 uur weer eerst een tijdje op het balkon gestaan en genoten van een waar vuurwerkpanorama! Wat een vuurwerk bij elkaar, inclusief enkele shellblokken:huh:! Daarna was het onze beurt om los te gaan in een perfect stookweertje!

Eigenlijk al jaren veel producten van Wolff en ZENA en dit jaar helemaal, en dat heeft niet teleurgesteld, echt 2 topimporteurs! Toppers van het jaar: High Lighter, Massive, Midnight Mania, Black Light, ZENA Mayhem, Cruelty, Triple Trouble en Extreme Pack als vreemde eend in de bijt. Echte tegenvallers waren er niet; van de Joy Ride en Wonderfull World had ik iets meer verwacht nav filmpjes/ervaringen, maar dat kwam misschien ook wel omdat eerstgenoemde bij de finale begon en laatstgenoemde ermee kapte na de eerste cake.

We hebben altijd een fantastische stookplek op een pleintje met betonblokken waar de cakes mooi achter kunnen staan. Aan alle cakes 5cm extra visco gedaan zodat wij alle tijd hadden om rustig op een mooie kijkafstand te gaan staan. En ik had in een vriend opnieuw een fantastische cameraman die alles weer fijn op de gevoelige plaat heeft vastgelegd!

Ik heb, net als vorig jaar, alle filmpjes meteen maar in 1 post gedumpt, wel zo makkelijk :). Het duurt dan ook wel even voordat je er doorheen bent, maar ik denk dat jullie dat mij niet al te kwalijk zullen nemen:hehe!:

*eigenlijk is het al erg genoeg dat die zin in mij opkomt bij het tikken van dit stukkie...

Dank voor het wachten...now enjoy!

Collectiefoto's

Marijn/Bonfireworks
20141230_160945_zpse6219b1f.jpg

Royal
20141230_15473690_zpse557eb27.jpg

Broekhoff
20141230_160211_zps86c6e157.jpg

Wolff
20141230_161914_zps718abbe3.jpg

ZENA
20141230_163615_zps1d5b6eb5.jpg

Totaalcollectie
20141230_171001_zps469847e3.jpg

Het uitgewerkte showtje
Knipsel_zps2a14db52.jpg

Overzicht met stookvolgorde
20141231_124100_zps78d29c39.jpg

Het slagveld
20150101_014849_zpse6aabeb7.jpg

Films
(mooist in HD)

Een kleine impressie vanaf het balkon, weer een gekkenhuis (Shellblokken in woonwijken:huh:)!

Opening
Amazing Fountain
The Moment
4 cakes van Mega Hurricane (sh*t als vervanger voor Spring Garden)

Helaas veel te traag:

Het blijven fantastische mines

De laatste keer deze klassieker?

Kunnen kopen voor 7,-! Zonde dat hij eruit gaat:

Verkeerd neergezet (wat een amateur!:embarrased:)

Wat een fantastische mines! Echt 'des Marijns'!

Nog een klassiekertje

Een kleinere versie van de sierfinales van afgelopen jaren, blijven prachtblokken!

Wat een prachtbak, echt een showtje op zich!

Hier had ik vooraf hoge verwachtingen van en dit was inderdaad een fantastisch rambakje! Enorme effecten en flink geweld, graag een grotere versie hiervan Wolff!

Massive waren de effecten inderdaad, wat een licht! Weer een echte topper van ZENA!

Nog een cake die zijn naam eer aan doet, prachtige mines en grote effecten

Mooie en grote effecten, maar kon op de een of andere manier niet helemaal overtuigen, misschien ook wel omdat ie met de finale begon (heel duidelijk het normale lont aangestoken...)

Al jaren 1 van mijn favorieten. Wat blijven dit toch fantastische (klas-)bakken! Enorme en prachtige effecten, een dikke burst en dit jaar was het tempo precies goed! Gewoonweg genieten!

Ik moest dit jaar op zoek naar een goede vervanger van de Anaconda en zo kun je Black Light wel noemen, wat een fantastische W-shape! Prachtige, grote effecten en duurt relatief lang voor een W-shape, echt een aanrader!

Dit jaar opnieuw de ZENA Mayhem als mixed cakebox. Blijf het een heerlijke bak vinden met veel en mooie soorten effecten en tempowisselingen. De eerste 2 cakes gingen per ongeluk tegelijk en pauzes tussen de cakes waren er nu nagenoeg niet

Zo kun je tenminste nog eens even naar een W-shape kijken! Een heerlijke doorlontbox met mooie, grote effecten, had alleen nog wel iets breder mogen schieten. De lonten zaten helaas precies verkeerd, maar toch gelukt de pauzes relatief kort te houden.

De WW ging bij ons na 1 cake helaas uit, ook alleen cake 1 op film. Effecten waren niet zo enorm groot en kwamen niet zo ver als verwacht, maar t was wel een prachtbak!

Finale!
Raw Whistler 2x
New Moon 2x
Silver Salute 4x
White Thunder 4x

Behalve de pauze tussen de New Moon's liep hij perfect, de laatste pauze was dan weer briljant! Geweld!

Hope you enjoyed!

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Fijn dat je er weer bent!! Met 1 van de mooiste/beste bijdragen die ik tot nu toe gezien heb.
Dank je wel voor alle moeite die je hebt gedaan hebt om dit ook met ons te kunnen delen. Dank je wel.
Inhoudelijk: Topproducten, goeie finale en prima gefilmd!!

Bovenaan