Siman says: lijstje voor 2012/2013!

siman says

Registered User
Beste (mede-)vuurwerkliefhebbers!

Het is weer gelukt een fijn lijstje samen te stellen voor komend Oud & Nieuw. Altijd weer een lastige, maar oh zo'n leuke bezigheid. Door jullie filmpjes, reacties in het forum (waarvoor dank!) en eigen ervaring weer te komen tot een mooi compleet lijstje. Ik probeer er altijd voor te zorgen met alle soorten vuurwerk (soorten, shapes, effecten, kleuren en tempo) een mooie combinatie te maken. Met de nieuwe producten van Broekhoff (eindelijk!), VuurwerkVisie en Rubro (helaas hier moeilijk te krijgen) hebben wij er weer een aantal pareltjes in NL bijgekregen! Dit maakt de keuze niet altijd makkelijker, maar klagen zal ik zeker niet!

Hier is ie dan (allemaal besteld trouwens):
http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/18073

Minder cakes dan vorig jaar, echter wel grotere/duurdere cakes. Het kleine spul voor de middag/vooravond staat hier overigens niet tussen.

Jullie allen nog veel plezier met het maken van de lijstjes (voor zover nog niet gedaan) en succes in de laatste anderhalve week van 2012! Ik kijk nu al uit naar 28 december, de leukste shopdagen van het jaar!

We gaan er weer een mooi feestje van maken!

siman says

Registered User
mooi maar bijna alleen maar cakes?

Inderdaad bijna allemaal cakes en wat pijlen (Rocket Boom en Lightyear)

Uit het bericht hierboven:
Het kleine spul voor de middag/vooravond staat hier overigens niet tussen.

Heb nog een hele zooi single shots over van vorig jaar (Binkies, Asian Thunders, Chooet Mega Shocks) en heb voor de middag/vooravond nog wat klein spul besteld (o.a. Sick6 Rockets, Raketbatterijtjes, Super Bee's) , echter zoals hierboven al beschreven, heb ik deze niet toegevoegd in de lijst om het overzichtelijker te houden. Meestal haal ik het kleine spul overigens tijdens de verkoopdagen (lekker shoppen!).

siman says

Registered User
Ervaring 2012/2013!

Nu het nog vers in het geheugen ligt, bij deze mijn ervaringen tijdens O&N, 2012/2013. Ik wil dit ook wel even met jullie delen want het was, ondanks het zeikweer, een ge-wel-dig Vuurwerk(feest)! Geen tegenvaller gehad (of het moet de 2x Shock Syndrome zijn geweest die uit elkaar klapte na 2 schoten, kan gebeuren...), echt allemaal prachtbakken! Voor het eerst ook lekker rustig aan gedaan, vrienden cakes laten stoken en de tijd genomen om om je heen te kijken; werkt heel goed moet ik zeggen!

Zoals gewoonlijk weer veel op de vuurwerkforums gelezen en op basis van de ervaringen/demofilms en persoonlijke voorkeur (zie startpost) weer geprobeerd er een gevarieerd showtje van te maken (met de beperkingen door winkels die bepaalde collecties voeren). Ik wil hierbij dan ook alle forumleden die demo's bezoeken/filmen en ervaringen delen bedanken als hulp voor het maken van een lijstje en de (altijd) fijne laatste maanden van het jaar!

Wat betreft importeurs verdienen Broekhoff, VuurwerkTotaal en ZENA wat mij betreft een dikke pluim! Broekhoff lijkt het eindelijk weer te flikken met topkwaliteit cakes (nu de topprijzen nog). Met VuurwerkTotaal had ik al positieve ervaringen, maar ze zijn dit jaar (vooral met de lijn VuurwerkTotaal) wat mij betreft echt doorgebroken! Ook ZENA heeft dit jaar weer een hele set betaalbare prachtcakes neergezet (of valt dit samen met VuurwerkTotaal onder VuurwerkVisie? I don't know). Ten slotte dient Wolff nog (steeds) even genoemd te worden met nieuwkomers als de Fuego, Magic Moment en de (vernieuwende) Full Loaded lijn.

Helaas is het geen moment droog geweest, gelukkig hebben wij bijna alles kunnen afsteken zonder problemen (geen paraplu's voor de mensen maar voor het vuurwerk). Bijna...want ging de sierfinale (3x Midnight Mania, 3x Gold Rush, 3x Pyro's Delight) gelukkig nog net aan (mijn 'eigen' Immortal Gold:happy:), de 'echte' finale (Screaming Salute, Falcon, 4x Silver Salute, 2x White Thunder) deed dat helaas niet...:crying: Even laten drogen en later nog de Falcon en 3x Silver Salute kunnen schieten (zo hou je nog eens wat over...).

Hoop dat jullie ook een topavond hebben gehad! En nu op naar O&N 2013/2014!

Hieronder nog wat foto's en videos. Have fun!

Collectiefoto's

Klein spul van GBV
gbvb.jpg

Schuurmans
schuurmans.jpg

Broekhoff
broekhoff.jpg

Wolff
wolffdm.jpg

VuurwerkTotaal
vuurwerktotaal.jpg

ZENA
zenar.jpg

Overige importeurs
overig.jpg

Totale collectie
totalecollectie.jpg

Door het slechte weer in de middag is overigens bijna alles op de voorgrond nog over en veilig opgeborgen voor volgend jaar...

Films: (door het gebruik van mobiele telefoon en de regen niet allemaal van de beste kwaliteit)

skippen naar 25sec

Finale (3x Midnight Mania, 3x Gold Rush, 3x Pyro's Delight)

siman says

Registered User
Die finale, das een beste combinatie zeg, ziet er geweldig uit.

Thanks!

Deze combi stond al snel vast nadat ik de filmpjes had gezien en ik wist dat ze beschikbaar waren in de winkels waar ik bestel. Alllemaal verschillende goudeffecten met kleur en de mines van de Midnight Mania en de steeds sneller schietende cakes zorgden voor een mooie opbouw met een fijn slot. Daarnaast zijn het met € 20 - € 25 (ex korting) nog betaalbare blokken, ook niet onbelangrijk!

Helaas lukte het door de regen niet ze tegelijkertijd af te steken en ging 1 rij beduidend later af, maar dat mocht de pret niet drukken!

finale1w.jpg

finale2f.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan