ShowSim

Stefanfreak

Registered User
Ik heb een programma gevonden waarbij je je eigen vuurwerkshows kan maken t/m 16'' bommetjes. Ontelbaar veel effecten zitten er bij en ze lijken veel op de echte bommen. Dus niet van die rare gekleurde ballen in de lucht maar netjes afgewerkte effecten. Ook candles, single shots, flowerbedjes, mines, blinkers lijken net echt. Alleend e salutes zijn wat afgezaagd.

Je kunt normale shows schieten en pyro-musicals. Ook kun je de kijk afstand bepalen, das wel makkelijk als je een consumentenshow wilt maken of een show t/m 16'' Ik ben ook even aan het puzzelen geweest met het programma en heb er tot nu toe dit van kunnen maken:

ShowSim Filmpje
13 Mb.
1.34 Min.

Je kunt ook schuin schieten en zelfs bepalen hoeveel rekken je op een positie hebt staan. Ook de lanceertijd en/of de burst tijd staat aangegeven.

Ik heb de demo versie en enkele functies vallen hierbij wel uit zoals het opslaan als een MWV film of het uploaden van achtergronden.

Super leuk om te doen vind ik. Het is wel even puzzelen hoe het werkt!


Het programma is de downloaden van:

www.ShowSim.com

Succes met het maken van je eigen vuurwerkshow die je gelijk op film hebt.
 
Laatst bewerkt:

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Sinds kort is er ook SHOWSIM 3D, dit zit er heel erg realistisch uit, maar er is nog geen demo van te downloaden.
Een licentie hiervoor kost $4950 USD (€3200).

Hieronder enkele voorbeelden (klikbaar voor filmpje):

 

Jean-Paul_*

Registered User
Ik zou graag die 3D willen :( Die 3D is egt geweldig en met die programmatje van Stefan daar heb ik ook een show meegemaakt die zal ik morgen hier posten

EDIT : De Show van mij die ik heb gemaakt met het 2D Programma

Jean-Paul Vuurwerkshow
 
Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Stefan ? ik had een vraag he

Hoe doe je dan je camera veranderen voor de 16 inch shells ??

Hiervoor moet je de afstand veranderen.

Ga naar Edit, klik dan op Firing positions. Ipv English Units kan je beter Metric Units aanvinken. Voor een 16" shell moet je de afstand op minimaal 2000 meter zetten. Dan heb je hem in ieder geval goed in beeld.
 

Jean-Paul_*

Registered User
Oow Okee Bedankt voor het reageren Koen
Trouwens iemand nog gekeken naar me filmpje :p ?

Gr. Jean-Paul
 
Laatst bewerkt:

Asian Thunder

Registered User
Ja ok, maar als ik hem nu download van de site. Dan heb je toch een demo van 30 dagen?
En als die dan is afgelopen, kun je dan niks meer? Of kun je hem dan nog wel opnieuw downloaden?
 

Zaliotuur

Registered User
Dat ligt eraan hoe het programma in elkaar zit. Bij de wat duurdere programma's zal na de verwijdering van de trial toch iets achterblijven waardoor je vaak niet opnieuw weer kunt installeren, je kunt het natuurlijk altijd proberen :)
 

User Name:

Registered User
Ja ok, maar als ik hem nu download van de site. Dan heb je toch een demo van 30 dagen?
En als die dan is afgelopen, kun je dan niks meer? Of kun je hem dan nog wel opnieuw downloaden?


Voor zo ver ik weet, kun je het programma 30 x opstarten. Eindeloos is ie geldig, maar als je het dus 30 x hebt gespeeld, is de trial voorbij.
 

Stefanfreak

Registered User
Ik heb hem nu inmiddels meer dan 30 dagen en kan het nog gewoon spelen alsof er niets aan de hand is.

Oftewel..eindeloos geldig? lijkt er wel op.
 

KoenL

Registered User
Goed nieuws voor ons!!! De 3d versie van ShowSim komt als spel!

This is just an update to let everyone know where things are with the game version of ShowSim 3D. The professional version has taken a little longer than I estimated to complete (as always), so this is going to push the release of the game version probably till after the summer of this year sometime. However, when the professional one releases in a few months there is going to be a demo version of that up on www.showsim.com that you can download and play with. Anyone who creates a decent show with the demo can send me their data files and I will render out a watermark-free video that you can post up on this site, as long as the show is not a real one that you are designing for commercial purposes.

The current stock effect library is currently at 1690 effects, with other libraries representing real commercial product also available by converting effect libraries that were designed in the 2D version of ShowSim. You will find that creating new effects in ShowSim is significantly easier than in RCT, with a high level interface that isolates you from having to deal with the emitter/particle tree. However, for the guru who want's to get the most out of the particle engine, the low level type particle tree is also available. Even the low level editor is considerably easier to use than the AFE in RCT. It is also possible to make elaborate wheel effects and lancework in ShowSim, which I believe were not easy to do in RCT. Lasers and timed light effects will not be in the initial release of the pro version, but they will be included in the game version.

The price of the game version is going to be around $40, so don't get scared off by the big price tags you see for the commercial display operator versions. The game version is for hobbyists who don't make money with the shows they are designing, and the license agreement on the game will specifically state that the software can not be used to design, promote or bid on commercial shows. All features related to real show production will also be removed from the game, naturally.

I don't imagine there will be much traffic in this section of vpyro until the 3D version is out and about, but I'll check in from time to time to answer any questions regarding ShowSim.

Regards,

Kyle Kepley
President, Passfire Labs Inc.

Unfortunately work on the game version has not started yet. The primary reason is that it is a low-profit, high risk project that will require a lot of work, so it is easily bumped to the back burner by other projects. Sorry about the long wait, but the sad state of our economy makes it more important than ever to choose projects wisely. I still hope to complete a game version by August however, as long as it can be done without putting sales of the professional version at risk.

Gepost op het vPyro forum door Kyle Kepley
 
Bovenaan