Shows Spanje Mei 2009?

firewire

Registered User
Geachte heren van het kruit,
Van 8 t/m 16 Mei vertoef ik in een huisje tussen Alicante en Valencia, kan iemand mij helpen aan wat data wbt shows in die omgeving?
Beeldmateriaal zal hier op de site worden geplaatst.
Alvast bedankt.

Ollie

Registered User
In valencia rond de 10-13 is vaak wel een mascleta te vinden en ook 3el eens een oldstyle ter ere van het feest van de zwervers of daklozen was het meen ik. zal inderdaad wel op de amigo's site verschijnen. zeker de moeite waard!

pyrotrick

Registered User
Eric.... zwervers of daklozen (nog meer wiki drinken) is voor de MAAGD...

Tweede zondag van Mei is het "Dia de Virgen de los Desamparados" en dit word gevierd. Soms met een Engreleat (Carrer Admirante Cadarso) en avondshowtje. Meer info inderdaad tzt op amigo's

Ollie

Registered User
Eric.... zwervers of daklozen (nog meer wiki drinken) is voor de MAAGD...

Tweede zondag van Mei is het "Dia de Virgen de los Desamparados" en dit word gevierd. Soms met een Engreleat (Carrer Admirante Cadarso) en avondshowtje. Meer info inderdaad tzt op amigo's

Zat er toch niet ver naast:

desamparado
1participio pasado
1adjetivo persona helpless, unprotected
2adjetivo lugar abandoned, forsaken

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Het is dan wel geen mei maar juni/juli dat ik in spanje ga vertoeven maar is het een idee om hier een centraal topic van te maken met gevonden info mbt show's?

Dit heb ik tot nu toe zelf gevonden.

Cattelonie(schrijf je dat zo?) 24 juni het feest van sint juan. op diverse lokatie's zijn er verbrandingen en vuurwerken.
2 jaar geleden was er 1 op het strand van estartit.

Zie deze link voor meer info: http://www.barcelonayellow.com/content/view/128/1/

Na wat gemaild te hebben met de gele gids van barcelona en deze site: http://en.costabrava.org ben ik er ook achter gekomen dat er op 1 juli in tossa de mar een mascleta is met avond show!
Zie deze link voor meer info over het vuurwerk:
http://en.costabrava.org/categories/home.aspx?com=SQBuAGYAbwBVAG4AaQB0AEkARABcADMAOAA2ADEAMwBcAA==#

Zie hier de antwoord mail:

Dear Mr. Vonk,

From the 28th. of June to the 2nd. of July Tossa de Mar celebrates the Summer feast. So, although we have not the festivies calender of this year, fireworks are the 1st. of July on the main beach (Platja Gran).
We suggest you to visit our website www.infotossa.com in order to see the activities going on.

Yours faithfully,

The Municipal Tourist Office
Tossa de Mar

Dus heb je meer info?, kom maar op dan.

Ik ga verder zoeken want er moet nog veel meer zijn.

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
zowiezo is de 24e juni een topavond qua vuurwerk, volgens mij is het dan de nit de foc van het Sant Juan feest (foqueres). en zover ik het heb gezien zijn er dan vanaf alicante tot aan cartagena (onderste helft van de provincie valencia zeg maar) meerdere avondshows te zien.
ook ben ik vorig jaar in het gidsje van de regio meerdere mascleta's tegengekomen, helaas allemaal niet kunnen zien.....:mad:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
zowiezo is de 24e juni een topavond qua vuurwerk, volgens mij is het dan de nit de foc van het Sant Juan feest (foqueres). en zover ik het heb gezien zijn er dan vanaf alicante tot aan cartagena (onderste helft van de provincie valencia zeg maar) meerdere avondshows te zien.
ook ben ik vorig jaar in het gidsje van de regio meerdere mascleta's tegengekomen, helaas allemaal niet kunnen zien.....:mad:

Bedoel je figueres? dat is ook dicht in de buurt waar ik zit.

Dus dat moeten er dan al 2 zijn.. erstartit en figueres maar welke doe je aan, het is niet echt makkelijk om uit te vinden welke en waar ze zijn en wat de grootste zijn.

RNBakker

Registered User
Geachte heren van het kruit,
Van 8 t/m 16 Mei vertoef ik in een huisje tussen Alicante en Valencia, kan iemand mij helpen aan wat data wbt shows in die omgeving?
Beeldmateriaal zal hier op de site worden geplaatst.
Alvast bedankt.

Naast de agenda van de Amigo's kijk ik altijd op www.fiestas.net. Deze site is zeer compleet qua datums van evenementen. Alleen gaat hun agenda meestal niet verder vooruit dan een paar weken.

Op Fiestas.net aan de rechterkant klikken op 'Espectáculos' en daarna klikken op 'Pirotecnia'. Boven de aangegeven vuurwerken zit een scrolldown waarmee je een specifieke provincie kan kiezen. Standaard staat deze op 'Todas las Provincias' (Alle provincies)

mickeyzegtboem

Registered User
Bedoel je figueres? dat is ook dicht in de buurt waar ik zit.

Dus dat moeten er dan al 2 zijn.. erstartit en figueres maar welke doe je aan, het is niet echt makkelijk om uit te vinden welke en waar ze zijn en wat de grootste zijn.

Nee, ik bedoelde het feest Hogueras, foqueres, of Fogueres, allemaal hetzelfde maar dan in een volgens mij spaanse c.q. valenciaanse spelling.
Dit is het feest ten ere van san juan, en is qua opzet een beetje te vergelijken met fallas, alleen dan wat kleinschaliger (poppen, optochten, klederdracht, en dagelijks een mascleta in allicante).
Het middelpunt hiervan ligt volgens mij in allicante, maar zeker de nit de foc word tot ver om allicante heen geviert.
Helaas is er op het net heel weinig te vinden over verdere vuurwerken die tijdens dit festival zijn, maar net zoals tijdens fallas kan de agenda van de plaatselijke vvv, of het lokale dagblad meer info bevatten.

Misschien iemand anders nog ideeen van wat er in deze regio te doen is rond deze datum, want ik zit ook dit jaar hier weer in de buurt eind juni

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Nee, ik bedoelde het feest Hogueras, foqueres, of Fogueres, allemaal hetzelfde maar dan in een volgens mij spaanse c.q. valenciaanse spelling.
Dit is het feest ten ere van san juan, en is qua opzet een beetje te vergelijken met fallas, alleen dan wat kleinschaliger (poppen, optochten, klederdracht, en dagelijks een mascleta in allicante).
Het middelpunt hiervan ligt volgens mij in allicante, maar zeker de nit de foc word tot ver om allicante heen geviert.
Helaas is er op het net heel weinig te vinden over verdere vuurwerken die tijdens dit festival zijn, maar net zoals tijdens fallas kan de agenda van de plaatselijke vvv, of het lokale dagblad meer info bevatten.

Misschien iemand anders nog ideeen van wat er in deze regio te doen is rond deze datum, want ik zit ook dit jaar hier weer in de buurt eind juni

Ok nou snap ik het, jij hebt het over fogueres het feest, en ik over figueres de stad in de costa brava.

Ok duidelijk zo, helaas is voor mij vanaf Rosas( costa brava) te ver rijden naar alicante.

Bovenaan