Shoppen in Valencia (de welbekende adressen)

Tony

Administrator
Medewerker
Net als de laatste 2 a 3 jaar zijn er voor Fallas speciale regels.
Eén daarvan is dat er niet buiten de aangewezen gebieden vuurwerk mag worden afgestoken. De casals die het willen hebben allemaal een plek aangewezen gekregen waar hun vrij mogen knallen.

Dennis010

Registered User
Als je dan toch wilt stoken, doe het dan in de bedding. Daar heb je het minst kans op gezeik/ boete. Maar officieel KUNNEN ze zelfs daar moeilijk dan als ze willen. Het stoken in de stad zijn ze niet blij mee en wordt ook zeker bestraft. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat er op een terras even een tassen controle werd uitgevoerd door de guardia civil, en dat al het vuurwerk in beslag werd genomen. Een gewaarschuwd mensch telt voor twee !

kingmokum

Banned
Haha, ik heb overal in de stad staan stoken, wel op de wat rustigere plekken.

Nergens gezeur gehad, politie deed nergens moeilijk.

Kom ik de bedding in gelopen, even daarvoor leek het op een afstandje alsof er een aantal gebouwen instortte.
Wil ik het eerste afsteken komen er 6 motormuizen aangereden..... omdat ik de boel snel achter de bosjes neer had gelegd was ik het niet kwijt maar zeker 20 man konden hun tassie inleveren.

Als je in de rivierbedding wil afsteken, doe het dan waar veel mensen ook de avondshow staan te bekijken.
Hier heb ik nog nooit iets van politie acties meegemaakt.

Tony

Administrator
Medewerker
Haha, ik heb overal in de stad staan stoken, wel op de wat rustigere plekken.

Nergens gezeur gehad, politie deed nergens moeilijk.

Kom ik de bedding in gelopen, even daarvoor leek het op een afstandje alsof er een aantal gebouwen instortte.
Wil ik het eerste afsteken komen er 6 motormuizen aangereden..... omdat ik de boel snel achter de bosjes neer had gelegd was ik het niet kwijt maar zeker 20 man konden hun tassie inleveren.

Als je in de rivierbedding wil afsteken, doe het dan waar veel mensen ook de avondshow staan te bekijken.
Hier heb ik nog nooit iets van politie acties meegemaakt.

Ik kom er vanaf 2003 elk jaar en het word steeds strenger.
Ook in de stad hebben we veel gezeik gehad. In de rivierbedding is er nu gewoon meer controle omdat het daar op een gegeven moment compleet uit de hand liep. Afsteken waar veel mensen de avondshow bekijken? 9 van de 10 keer lopen daar Guardia Civil in ME pakken om de 10 minuten een rondje. En wij hebben vaak genoeg gezien dat er mensen direct het busje in mochten.

Ook zal ik nooit meer vergeten dat er iemand een trueno no.4 gooien en deze even eerst 2 meter de lucht in werd getrokken alvorens in de boeien te gaan.

Zoals eerder door iemand anders gezegd. Een gewaaurschuwd mens telt voor 2. Dit is geen NL en gedraag je gewoon zoals het hoort. Wij hebben altijd onze mond vol over de Engelsen en de Duitsers maar de Nederlander is net zo eigenwijs en vaak ook net zo asociaal!

Dahustla

Registered User
Ik snap niet waarom je daar nou wilt gaan stoken als een malle. Je hebt een week lang de mooiste shows en zoveel mogelijk mascleta's op de laatste dagen. Geniet hier gewoon van! Waarom zou je iedere x het risico willen lopen als je spullen af gepakt word.

Ik heb ook meerdere malen gezien dat iemand iets af stak en er met de knuppel van langs kreeg omdat ie een reactie gaf. Vooral als je met borrachos loopt te kloten tijden het wachten op de avondshows.

Zoals dennis al zegt: een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Omdat ook daar de klootzakjes zonder hersens , die het hier in Nederland ook verkloten, niet normaal kunnen doen. De patat generatie met de mentaliteit "ik doe waar ik zin in heb en niemand moet er iets van zeggen"

kingmokum

Banned
Leuk en aardig dennis010 maar als je dat post noem dan ook gewoon de naam bij het beestje.

Ze zitten ook op dit forum en reageren zelfs in dit topic.

Dennis010

Registered User
Leuk en aardig dennis010 maar als je dat post noem dan ook gewoon de naam bij het beestje.

Ze zitten ook op dit forum en reageren zelfs in dit topic.

Ik zou niet weten op wie je doelt. Misschien kan jij me vertellen wie wel en wie niet onder deze groep vallen?

Mijn eerdere post gaat over de algemene mentaliteit (of juist het gebrek hieraan) onder deze groep.

Mr_Mascleta

Registered User
Ik kom er vanaf 2003 elk jaar en het word steeds strenger.
Ook in de stad hebben we veel gezeik gehad. In de rivierbedding is er nu gewoon meer controle omdat het daar op een gegeven moment compleet uit de hand liep. Afsteken waar veel mensen de avondshow bekijken? 9 van de 10 keer lopen daar Guardia Civil in ME pakken om de 10 minuten een rondje. En wij hebben vaak genoeg gezien dat er mensen direct het busje in mochten.

Ook zal ik nooit meer vergeten dat er iemand een trueno no.4 gooien en deze even eerst 2 meter de lucht in werd getrokken alvorens in de boeien te gaan.

Zoals eerder door iemand anders gezegd. Een gewaaurschuwd mens telt voor 2. Dit is geen NL en gedraag je gewoon zoals het hoort. Wij hebben altijd onze mond vol over de Engelsen en de Duitsers maar de Nederlander is net zo eigenwijs en vaak ook net zo asociaal!

Helemaal mee eens Toon. Ik heb ook gezien dat onbegrensde gedrag in groepsvorm en o.a gooien met 2 inch shell uit die kitjes. Ook dat opgefokte laat zich zien bij de Nederlanders in groepsvorm en zeker de grenzen opzoekend. Maar ja ze vergissen zich in de politie want die zijn niet als hier. Stja zou mooi zijn als ze op hun kloten krijgen en dan weten waar ze staan. Maar het is als bij voetbal. Sommige gaan heen om waar het om gaat en de ander is bezig om het te verzieken.

chromeeh

Registered User
Helemaal mee eens Toon. Ik heb ook gezien dat onbegrensde gedrag in groepsvorm en o.a gooien met 2 inch shell uit die kitjes. Ook dat opgefokte laat zich zien bij de Nederlanders in groepsvorm en zeker de grenzen opzoekend. Maar ja ze vergissen zich in de politie want die zijn niet als hier. Stja zou mooi zijn als ze op hun kloten krijgen en dan weten waar ze staan. Maar het is als bij voetbal. Sommige gaan heen om waar het om gaat en de ander is bezig om het te verzieken.

Inderdaad, een klein clubje verpest het voor de rest dan :(
Maar goed, we gaan gewoon lekker genieten :D

Dim

Product Beheer
Medewerker
y4aty2y6.jpg

De kooi is er alweer klaar voor in ieder geval!

Zag de plaknapjes van de go-pro's ook nog zitten!

VvanVuurwerk

Registered User
Dat is Petardos Valencia. Zit niet ver van het plein.
Ik vind dit wel de minste winkel die ik tot nu toe in Valencia ben tegen gekomen. Service laat te wensen over en de prijzen liggen hoog. Verder verkopen ze volgens mij uitsluitend vuurwerk van Gironina.

kingmokum

Banned
Pico, ook niet ver van t plein vind ik echt een goed winkeltje.

Hier verkopen ze de hardste trueno rockets van heel valencia.

17.50 voor 12 stuks.

Maar dat is alweer even geleden.

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Als je metrostation Xativa uitkomt ga je meteen links, 2e straat weer links en je bent er.

Bovenaan