Scorrano uitslag dagvuurwerkwedstrijd maandag 6 juli 2015

stutata28

Registered User
Scorrano_uitslag_gara_diurna_maandag_6_juli_2015.jpg

De uitslag van de dagvuurwerkwedstrijd in Scorrano ( provincie Lecce ) op maandag 6 juli, met drie topdeelnemers. Michele Bruscella is dus de winnaar van het totaalklassement, de broers Pannella en Michele Bruscella op een gedeelde eerste plaats voor de beste opening + speciale shell.
Voor de beste serie "fermata" shells is de winnaar Michele Bruscella ( belangrijkste onderdeel van de wedstrijd )

Voor de beste sluiting ( finale van 1 tot 2 minuten ) Luigi Di Matteo als winnaar.

Zeer opvallend uiteraard het ontbreken van prijzen voor de beste "bomba da tiro" en de beste serie "bombe da tiro"!!!!!

tronetti

Registered User
Grazie mille. Moet de shows nog bekijken.
Mooi om te zien dat de broers Pannella ook weer eens een keer aanwezig zijn, en een prijs weten te bemachtigen.

We zien ze eigenlijk te weinig, deze vrij jonge telg uit de Italiaanse pyrotechniek.

tronetti

Registered User
Ik denk dat ze de 'bomba da tiro' gewoon meegerekend hebben in de Apertura, en er een totaalplaatje van gemaakt hebben.

Bruscella schoot inderdaad gewoon de beste show, als ik naar het totaalplaatje kijk.
De Apertura was indrukwekkend, intensief, en kleurrijk.
De 2e 'bomba da tiro' ging fout, de eerste 2 breaks gingen door elkaar. Jammer.
Ook hun 'serie fermate' is het meest divers geschoten, en met een goede timing.

Thema 'progressione di 8b' had 3 x een opbouw in volume, en maar liefst 4 opeenvolgende cilinders per opbouw.
Pannella deed dit met 3 cilinders per opbouw, maar ook weer met een erg goede timing!
Bij alle 3 de deelnemers was de timing tussen de opeenvolgend cilinders in dit thema goed.
Di Matteo was hier vrij ingetogen met 2 x een opbouw in volume, en maar 2 cilinders per opbouw.

Pannella en Bruscella waren naar mijn mening erg aan elkaar gewaagd.
De Apertura zat van Pannella ook erg goed in elkaar, ook weer veel gewerkt met gekleurde rook, maar minder intensief.
De 2e 'bomba da tiro' is voor mij de beste 'bomba da tiro'.
De show zelf was niet zo divers geschoten als die van Bruscella, maar de timing van hun 'serie fermate' was ook weer erg goed.
Het schieten van salutes op 3 posten in de kleur van de Italiaanse vlag was ook mooi gedaan.
Bij het deel 'fermate in 3 sfondi' hadden ze een blindganger, en werd de lijn een keer onderbroken.
Jammer, dit zijn toch minpunten.

Gezien de andere deelnemers was de show van Di Matteo vrij ingetogen en sober.
Het schieten van een serie 'finale rendini' gevolgd door een serie van 10 salutes, werd achtereenvolgens 3 x herhaald.
Wel elke keer een andere intensiteit, maar het werd wat saai. Pannella deed dit ook, maar combineerde e.e.a. met gekleurde rook en een serie met 'bomba a stelle con botta'.

Dat hun shows de laatste tijd wat ingetogen zijn, kan komen omdat ze in deze periode erg veel shows schieten. En het is algemeen bekend dat ze veel eigen materiaal schieten.
Verder moeten ze ook nog veel produceren voor andere bedrijven. Di Candia moet dit ook, maar het is gewoon een stukje bedrijfspolitiek. Gewoon het budget pakken, en een 'standaard show' neerzetten zonder poespas kost minder tijd, geld, en moeite.
Product-technisch hoeven ze zich echt niet te bewijzen dacht ik zo.

Het waren stuk voor stuk goede shows, die technisch goed geschoten waren met ook goede finales.
Als Di Matteo wat meer variatie in zijn producten had, zou het er ook weer anders uit gezien hebben.
Op naar de volgende...Arrivederci.

tronetti

Registered User
Hier nog een keer de complete slotshow geschoten door Del Vicario. Maar dan frontaal gezien.
Uiteraard kunnen hun niet achterblijven met de Ghost shells. Welk bedrijf is de volgende?

Er is ook goed te zien dat de dagshows duidelijk meer budget hebben.

Door StaffPirotecnico

Buona Visione

Bovenaan