Schietsystemen te koop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter

Registered User
@ Zinc905;
Tof te horen dat je er zo'n groot project mee gaat ontsteken :laugh:
Veel succes ermee iig!

@ dieter;
Het blijft inderdaad wel opletten voor de freaks die zo'n systeempje gaan gebruiken. Officieel mag je het niet gebruiken in samenwerking met vuurwerk.

Ik kreeg vandaag weer nieuwe ontstekers binnen. Alle benodigdheden zijn nu ruim op voorraad trouwens :)

Zinc905

Registered User
Oud & nieuw is weer achter de rug en ik ben alleen maar meer enthousiast geworden van de schietkisten. Ik heb er een geweldige show van kunnen maken: zelfs de jongens uit de buurt met strijkers en ander spul stopten op een gegeven moment maar met knallen; ze konden er niet tegenop als je met zo'n snelheid en zoveel geweld kunt blijven doorschieten.

Het kost je wel wat tijd om alles goed voor te bereiden (volgorde van afschieten, testen van de schietkisten, aansluiten van de ontstekers op schietkist en uiteindelijk aansluiten van de ontstekers op de batterijen en waaiers), maar je hebt dan ook echt een geweldige voorstelling. Je bent niet meer voortdurend bezig met lontjes aansteken, maar je kunt zelf ook meer genieten van het geheel (de lol van lontjes aansteken beleef ik natuurlijk al eerder die dag). Echt een aanrader als je een mooie show wil maken. Ik zou nog wel eens met de collectebus in de buurt rond kunnen gaan, want die hobby van me loop wel ieder jaar weer in de papieren, maar dat herkennen jullie wel

PyroPlop32

Registered User
geen ervaring mee maar ik weet dat je een stuk goedkoper uitbent als je deze in china besteld, ik heb wel een contact voor je.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Dank PyroPlop32, maar ik betaal liever iets meer wanneer ik echt zeker weet dat het goed spul is, dat het getest is voordat zij het naar mij sturen (UK), plus eventueel extra support kan bijkopen. (zoiets kan in ieder geval in de USA).

PyroPlop32

Registered User
ik doe toch nog even een reactie, in china testen ze het spul ook gewoon en tevens hebben de meeste systemen een CE keurmerk.
en je moet maar afwachten of de extra support ook wat is, in china zijn ze ook erg behulpzaam als iets niet werkt of je hebt er problemen mee.

Dit is gewoon doorverkoop van chinees spul. ( niet dat het slecht is, bijna alles word in china gemaakt qua electronica ik vermoed ook de prof systemen )
maar ieder voor zich natuurlijk

HocusPocus.Pyro

Registered User
Thanks PyroPlop32, ik begrijp wat je zegt. Ik waardeer je meedenken. Ik ben alleen wel positief onder de indruk van de video, de uitleg, de engelse handleiding, de optie om een extra stevige waterproof 'transmitter' als alternatief naast de 'remote control', het feit dat ze de "all fire" button voor je kunnen disablen. Plus de afstand en het tijdsverschil, mocht er iets zijn.

Liasis

Registered User
Ik heb afgelopen A&N de 4 kanaals gebruikt en ik moet zeggen dat het een heel leuk ding is om een klein showtje te geven.

vincer

Registered User
Volgens mij is dit een topic met schietkisten die Pieter verkoopt, dus begrijp niet het verhaal over de andere schietkisten. De schietkisten die Pieter verkoopt zijn zeker goed te noemen, en is helemaal makkelijk omdat het word geleverd vanuit nederland.

Pieter

Registered User
Zinc905, Liasis en vincer; Leuk te horen dat jullie zo tevreden zijn met de schietkisten.

brian, ik verwacht komende week de 4 en de 6 kanaals weer op voorraad te hebben. De 16 kanaals komen ook zeker weer binnen.
Als je wil reserveren kan je me een pm sturen, dan hou ik hem wel apart voor je :)

Mark1600

Registered User
hoeveel ontstekers kun je eigenlijk per kanaal gebruiken? ik heb de 4 kanaal. om twaalf uur gingen vijf van de acht batterijen niet af.
ik had prof. ontstekers en max 3 per kanaal en deze gingen niet af.
had ik misschien de batterijen moeten vervangen voor zwaardere?

Markie

Registered User
naamgenoot, dit is iets wat je beter van tevoren had kunnen bedenken :)

Het lijkt mij dat 1 per kanaal het maximum is, als er meer konden dan waren er wel meer kanalen geweest.

timjanwillem

Registered User
Laatst een 16 kanaals schietkist gekocht bij Pieter. Betaald met iDeal en de dag erna geleverd. En de prijs? Ach ja, het is maar waar je je geld aan uit wil geven.

Verder een aardig schietkistje met leuke mogelijkheden en een groot bereik via de afsandsbediening. Ik heb tot +/-100 meter getest maar zover ga je natuurlijk nooit van je raketten af staan.

Wie is pieter?

vincer

Registered User
hoeveel ontstekers kun je eigenlijk per kanaal gebruiken? ik heb de 4 kanaal. om twaalf uur gingen vijf van de acht batterijen niet af.

Ik heb er 5 ontstekers in serie gezet per kanaal en dat op vier kanalen en dat werkt gewoon prima! Dus het waren 20 ontstekers in totaal en daarna heb ik het kistje nog meerdere malen kunnen gebruiken. Dus ik denk dat je ze dan verkeerd heb aangesloten of dat de ontstekers niet helemaal in orde waren. Je kan de ontstekers testen voor gebruik door ze door te meten.

timjanwillem

Registered User
Heb vorig jaar een 30 kannaals schietkast gekocht bij alpeco,hij is niet draadloos er zit een 25m lang snoer bij van schietkast tot afstands bediening, zit een test functie op is verdeeld in 2 secties A en B (zie foto's) maar gebruik deze kast niet meer want heb nu een nieuwe die in een mooi opbergkoffertje zit, dus als iemand nog belang er bij heeft stuur maar reactie zit een oplaadbaar battery pack bij en nog 30 onstekingen.

p1000420.jpg

p1000419h.jpg

p1000421o.jpg

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
In het 6-kanaals kastje zitten 6 batterijen en die leveren samen 9,6 Volt.
Bij kanaal 5 en 6 is dit voltage stabiel, en bij 1-4 niet.

Ik meet sommige de meeste van m'n ontstekers op 1,2 tot 1,4 ohm. Klopt dit een beetje?

Wat voor een amperage heb ik nodig om de ontstekers te laten ontsteken?
Ik meet 1,15 microampere, maar dat kan volgens mij niet kloppen...

Ik heb er 5 ontstekers in serie gezet per kanaal en dat op vier kanalen en dat werkt gewoon prima! Dus het waren 20 ontstekers in totaal en daarna heb ik het kistje nog meerdere malen kunnen gebruiken. Dus ik denk dat je ze dan verkeerd heb aangesloten of dat de ontstekers niet helemaal in orde waren. Je kan de ontstekers testen voor gebruik door ze door te meten.

Pieter

Registered User

Ik denk dat je toch een foutje met aansluiten hebt gemaakt. Zoals vincer ook aangeeft.
Ik heb zelf ook getest met meerdere ontstekers, 5 per kanaal zou gewoon moeten werken.

In het 6-kanaals kastje zitten 6 batterijen en die leveren samen 9,6 Volt.
Bij kanaal 5 en 6 is dit voltage stabiel, en bij 1-4 niet.

Ik meet sommige de meeste van m'n ontstekers op 1,2 tot 1,4 ohm. Klopt dit een beetje?

Wat voor een amperage heb ik nodig om de ontstekers te laten ontsteken?
Ik meet 1,15 microampere, maar dat kan volgens mij niet kloppen...

De nieuwe schietkisten hebben niet 6 batterijen maar 4. Ze zijn iets verbeterd zegmaar :)

Welk amperage nodig is durf ik niet te zeggen, hier ben ik zelf niet zo bekend mee.

De 4 en de 6 kanaals schietkisten zijn trouwens weer gewoon op voorraad :) Ze stonden helaas al en maand bij de douane, die hadden er niet zo veel haast mee blijkbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan