Scheveningen

DanielFPM

Registered User
Heeft uiteraard ook te maken met de stroming in het water en uiteraard de windstoten, het kan wel harder waaien maar als dat constant is kan je je daar natuurlijk op voor breiden! De windstoten schat je helaas moeilijk in :)

mickeyzegtboem

Registered User
De afgelasting van vrijdag had puur te maken met de golfslag die op het ponton zou slaan in combinatie met de wind die vol op het publiek stond. Windkracht maakt dan niet veel uit.
zaterdag waren de golven iets lager (1,5 meter tov bijna 3 meter op de vrijdag) waardoor het ponton met de boeg richting strand veilig kon liggen.

GMP82

Zilveren Member
Het geklaag en gezeik heeft slechts met één aspect van het festival te maken: dat het geen festival is, de opzet deugt niet. Met het vuurwerk zelf is vaak niets mis mee.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Heb me regelmatig flink afgescheept gevoeld in eerdere edities... en gisteravond was het ook niet FANTASTISCH maar er zaten - zoals vermeld - wel de nodige pluspunten in.

shinji

Moderator
Medewerker
Nou, vanavond gaat het gebeuren hoor. Fritz heeft speciaal voor de show van Spanje Kiko van Europla laten invliegen.

poepiegaaf

Registered User
Een collega liet mij een filmpje zien vanaf Youtube met een show uit Japan wat hij via Facebook is tegengekomen. Hij vroeg aan mij waarom dit niet op Scheveningen getoond wordt "vanwege de Nederlandse regels?"... Ik heb hem toen uitgelegd dat alles fake is. Hij vond het wel leuk om met zijn gezin te gaan kijken ieder jaar. Hij zei wel dat nu hij de waarheid weet de shows een stuk minder zijn. Ik voel mij nu, sja... "Waarheid is hard?"

Je kan trouwens nu hier meekijken: http://www.scheveningenlive.nl/pier-webcam/

De ideeën over een echt festival maken, ik weet nog wel eentje! NK Vuurwerkshow. Bedrijven uit Nederland nemen het tegen elkaar op waarbij het publiek mag beslissen wie wint. Een show van 6000 euro en totaal x bedrijven die mogen schieten. Één weekend lang knallen met x shows op een avond. Uiteraard valt er wat te winnen (titel en een beker oid) en dat is dan het ideale moment om reclame te maken voor het een en ander...

ifeelfine

Registered User
als ik dan lees dat er nog "maar" 60.000 mensen op af komen dan denk ik dat de vuurwerkvermoeidheid landelijk toegeslagen heeft in nl. Begin deze eeuw waren het er 250.000 bezoekers (op een zaterdag wel te verstaan) met als gevolg 3 uur in de file om Scheveningen weer uit te komen dat dan weer wel.

stefantvs

Administrator
Medewerker
als ik dan lees dat er nog "maar" 60.000 mensen op af komen dan denk ik dat de vuurwerkvermoeidheid landelijk toegeslagen heeft in nl. Begin deze eeuw waren het er 250.000 bezoekers (op een zaterdag wel te verstaan) met als gevolg 3 uur in de file om Scheveningen weer uit te komen dat dan weer wel.

Gisteren bij de haven geparkeerd, was wel een stukkie lopen maar we konden idd gelukkig zo weg rijden

Dennis010

Registered User

Toen werd er nog 12 inch geschoten en vanaf de pier. Toen waren het nog mooie shows. Ik kan me zelfs herinneren dat er girandolas vanaf het eiland vertrokken. Had ik toendertijd nog nooit gezien.

Steef-Kaboom

Registered User
Gisteravond zeer positief verrast door het mooie vuurwerk! Show "polen"terechte winnaar :)

Hierbij Nederland! Tussendoor een korte pauze waardoor ik twee delen heb.

rob39

Registered User
Denk alle "wedstrijdpoppenkast" eromheen weg en je hebt een leuke avond. Een hapje, een drankje, nog een drankje en vuurwerk.... ;-))

Wetende dat het geen enorme budgetten zijn en dat het vuurwerk een bepaalde tijd moet duren, dan snapt een ieder dat het niet een kwartier knallen zal zijn. Het weer zat aan het begin van de avond niet mee en er stond veel deining. Dat ponton en de sleepboten zag je af en toe bewegingen maken die op de kermis niet zouden misstaan. Dat het eerste vuurwerk was natgeregend verraste mij een beetje, het lijk mij toch dat alles wordt afgedekt, helemaal in het natte nederland. maar het zal wel zo zijn.... Als je dan op teleketst leest dat Polen gewonnen heeft, tsja, maar stap daaroverheen en Dream heeft gewoon er een mooie avond van gemaakt.

VuurwerkFreak90

Registered User
‪#‎BREAKING‬ Winter @Vuurwerkfestival ‪#‎Scheveningen‬. De Stichting Internationaal Vuurwerk Scheveningen organiseert ook drie wintervuurwerken op de zondagen 7, 14 en 21 december (eind van de middag)

Toch wel mooi mee genomen, 3 extra shows in December. Mooi voorproefje!

bridge

Bronzen Member
eind jaren 90/begin deze eeuw waren deze shows er ook. Toen op t strand: eerst profblokken en later consu.

Nu wel volledig prof?

Jochemm

Registered User
Hier nog een filmpje van Scheveningen 2014. Geen idee welke dag of welke show.

Laatst bewerkt:
Bovenaan