Scheveningen

ifeelfine

Registered User
nu ben ik net deze 2 weekenden druk met andere bezichheden maar zelfs als ik dat niet zou zijn is scheveningen de laatse 4 a 5 jaar niet meer bezocht. De laatste keer was toen ik teruggestuurd werd door de politie omdat het vol was. (heb een keer 3 uur in de file gestaan schevening uit dus zeg niet dat ik geen doorzettingsvermogen had)

vuurwerk kijken doe ik liever om de hoek met een consumentenshow dan met duizenden bezopenen staan te wachten op iets dat niet de echte kick in the ass geeft.

Maar toch moet ik zeggen dat de eerste show van vrijdag of film er best aardig uit zag

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Mijn artikel weer geupdated op mijn site met foto's. Video's volgen nog van China/Oostenrijk / Zie: http://www.rfgfireworks.nl/?p=62

Het openbaar vervoer was vandaag, zeker vergeleken met gisteren, een gigantisch drama, om zeg maar in te storten zo slecht.
Vuurwerk was mooi, maar ik vond t wat minder en bij China ging er echt iets mis duidelijk. Tevens veel te veel wind na mijn zin.

MichelAngelo

Registered User
Ik ben het daar uiteraard niet mee eens.
Of je nou in het buitendland komt of niet. Ik zie daar ook gewone kleine shows in de dorpen en die zitten gewoon goed in elkaar. En daar krijgen ze geen budgetten van €25.000 of €50.000 hoor. En wat hebben de regels er nou mee te maken. Ze schieten 6" weg van dat ponton. Vanaf 5" zijn alle effecten verkrijgenbaar dus als je de mogelijkheid hebt dan moet je ze ook gebruiken.

De overheid bepaald echt niet hoe jij je show designed.

Dat laatste is natuurlijk waar, maar hoe zal ik het zeggen...

Jaren geleden dat ik Scheveningen kwam stond ik daar te genieten. Of de kwaliteit toen hoger was dan nu kan ik niet beoordelen, want ik ben nu al jaren niet meer in Scheveningen geweest. Wat ik wel weet is dat ze vanaf de pier schoten en ik kan me zo voorstellen dat dit wat dichter bij was dan die ponton's die in de Engelse wateren liggen. Dat wat betreft de regels en het vergelijk met shows in dorpen in het buitenland. Daar sta je vaak zo dichtbij dat je broekspijpen staan te wapperen.

In de tussentijd heb ik wel wat shows in het buitenland gezien en dus meegemaakt dat het beter kan. Het plaatst de shows hier bij mij nu in een nader perspectief. Ook ik sta dan niet te springen van enthousiasme, maar als de filmpjes bekijk zitten er best nog aardige stukken in. Ik ben het met je eens dat het beter zou moeten kunnen, maar waarom zouden ze? Het gewone publiek ziet nooit iets anders dan consumenten cakes (en dan vaak ook nog rommel) met oudjaar en volgens hun perspectief is dit dan geweldig. En ja, je hebt gelijk dat de schutter en organisator beter werk moeten kunnen leveren. Maar Horeca en schutter willen geld verdienen en niet speciaal de freak tevreden stellen.

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User
Maar zo ziet het publiek het dus niet.

Klopt. De afstand heeft in Scheveningen invloed om de beleving van de shows. Vanwege de wind van zaterdagavond lag het ponton nog iets verder en stond de wind land afwaarts waardoor ik, als ik de beelden vanaf de boulevard bekijk, de shows ook minder vind overkomen qua intensiteit maar echt geen drama zoals sommigen beweren. Ook de waterbommen van China waren eigenlijk zonde om te schieten omdat ze kleine plopjes waren op die afstand.

Aan de afstand is niets te doen. Voor komend weekend lijken de weersberichten gunstig dus dan ligt het ponton op de afstand zoals verplicht is mits er zandbanken zijn.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Aan de afstand is niets te doen.

Mee eens, maar daar kun je wel op anticiperen. Zoals je zelf al zegt, moet je bepaalde kalibers (bijv de te kleine waterbommen) gewoon laten, omdat het voor het publiek nauwelijks bijdraagt. In het (nabije) verleden heb ik waterbommen langs zien komen, die je zelfs vanaf de boulevard zeer goed kon zien en echt bijdroegen aan de show.
Maar hetzelfde geldt voor lucht-kalibers. Twee jaar geleden heb ik deze foto gemaakt:

Luchtvulling door 4-5 shells. En dan terwijl ik deze foto op grotere afstand genomen heb dan afgelopen zaterdag. Dàt heb ik zaterdag op geen enkel moment gezien.

Stefanfreak

Registered User
Mee eens, maar daar kun je wel op anticiperen.

Als je wilt anticiperen op de afstanden dan moet je grote kalibers (8'', 10'' of nog groter) als back-up inzetten. Het lastige is dat je vooraf niet weet op welke afstand het ponton komt te liggen. Als er zandbanken zijn zou het zo maar kunnen dat je op 400 meter ligt. Is het dan ook nog eens eb dan lig je nog verder. De waterbommen die jij in het verleden hebt gezien waren niet veel groter qua formaat en kwamen wel over. Zelfde als de lucht kalibers. Op jou foto zie ik denk ik 4'' en 5''. Zaterdag gingen er genoeg 6'' de lucht in.

Als aankomend weekend de omstandigheden perfect zijn dan kun je weer net zo een foto maken als in je post.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Maar ze zeggen wel dat het ontwerp en een groot deel van de producten (80% volgens reglement) uit de landen is.
Nog steeds een leugen natuurlijk.

poepiegaaf

Registered User
http://www.youtube.com/watch?v=SPggYqZmlic

Vanaf 6.15

Hier zeggen ze ook gewoon dat een Nederlands bedrijf schiet etc,
Green Fire Works?
- Was het niet Dream Fire Works?

Onderdelen van de landen zelf?
Hahahaha! Why? Hebben we dat niet in Nederland dan? Maakt dat dan een Duitse show of een ander land?

Ontwerp, wie dan?
Ik wil wel namen horen. Durven ze vast niet.

Wat een fake stom item. Ik weet genoeg. Ze durven wel te zeggen dat het stiekem fake is, maar de illusie en het geld wat Scheveningen en indirect ook TV West verdient hieraan houden. Stel je voor dat iedereen het weet...

Laatst bewerkt:
Bovenaan