Scheveningen

stefantvs

Administrator
Medewerker
Datum: 16-08-2013
Provincie: Zuid-Holland
Plaats: Scheveningen
Wat: Proff
Wie: DreamFireworks

Website: http://www.vuurwerkscheveningen.nl/

21:45 uur: Vuurwerk België
22:30 uur: Vuurwerk Duitsland

recemonster

Registered User
Het vuurwerkfestival in Scheveningen breidt dit jaar flink uit.

Het festival wordt vanaf dit jaar over twee weekenden uitgespreid in plaats van drie dagen in een weekend. ook zal er meer vuurwerk worden afgestoken, waarschijnlijk vanaf de Pier. De organisatie heeft dit jaar 250.000 euro voor het festival uitgetrokken, een halve ton meer dan vorig jaar. De uitvoering van het festival ligt voortaan bij Stichting Internationaal Vuurwerkfestival.

De 34e editie van het Vuurwerkfestival Scheveningen wordt gehouden op 16 en 17 augustus en op 23 en 24 augustus. Vorig jaar won China de wedstrijd om het mooiste vuurwerk. Het evenement trok toen naar schatting 150.000 bezoekers.

Bron: http://denhaagfm.nl/2013/05/28/veel-meer-knallen-tijdens-vuurwerkfestival/

Kan iemand de kalender aanpassen?

recemonster

Registered User
egq.png

GMP82

Zilveren Member
Dat zouden er dan 8 worden? Lijkt me sterk, want dan blijft er - ondanks een hoger totaalbudget dit jaar - nóg minder over per show? We wachten af..

Stefanfreak

Registered User
8 shows zijn er ook in 2011 geweest toen het ook over twee weekeinden was verspreid. Vorig jaar waren er 6. Zou dus best kunnen dat het er weer 8 zijn..

jwtjuh

Registered User
8 shows zijn er ook in 2011 geweest toen het ook over twee weekeinden was verspreid. Vorig jaar waren er 6. Zou dus best kunnen dat het er weer 8 zijn..

Het zijn er 8. Het definitieve programma is inmiddels bekend:

Vrijdag 16 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk België
• 22:30 uur: Vuurwerk Duitsland

Zaterdag 17 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk Oostenrijk
• 22:30 uur: Vuurwerk China

Vrijdag 23 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk Spanje
• 22:30 uur: Vuurwerk Korea

Zaterdag 24 augustus:

• 21:45 uur: Vuurwerk Japan
• 22:30 uur: Vuurwerk Nederland

http://vuurwerkfestivalscheveningen.com/

Jwtjuh :smiling:

GMP82

Zilveren Member
hehe zou er censuur zijn op de publieksjury? Anders doen er ongetwijfeld enkele freaks uit de doeken hoe het echt zit met dit "festival".

recemonster

Registered User
Vuurwerk Festival Scheveningen

Video's van de eerste dag van het Vuurwerk Festival Scheveningen.

16 augustus 2013

België

Duitsland

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Re: Vuurwerk Festival Scheveningen

Deze show is vele malen intenser en beter dan de andere show op deze avond.

bridge

Bronzen Member
Re: Vuurwerk Festival Scheveningen

Valt me ernstig tegen van de Belgen. Als je ziet wat Hendriks en DBK de laatste jaren voor prachtige bommen schieten dan is dit toch wel uiterst matig tot zeer zwak. Alsdit is wat de buitenlanders komen brengen, laat dan Maar nederlanders als Xena en Bigsmile komen.

ChrisN

Registered User
hehe zou er censuur zijn op de publieksjury? Anders doen er ongetwijfeld enkele freaks uit de doeken hoe het echt zit met dit "festival".

Helemaal onderaan, laatste regel op vuurwerkfestivalscheveningen.com is voor iedereen al te lezen hoe het echt zit, of bedoelde je iets anders?

Tony

Administrator
Medewerker
Helemaal onderaan, laatste regel op vuurwerkfestivalscheveningen.com is voor iedereen al te lezen hoe het echt zit, of bedoelde je iets anders?

Nee, wat daar staat is gewoon gelogen.
Het lijkt er op maar het is totaal iets anders.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Hopelijk zit ik hier goed, anders excuses.

Gisteren dus naar dit evenement geweest, zonder enige spijt.

Helaas was ik voor de eerste show, door een 3 kwartier vertraging op het spoor rondom Zoetermeer (Iemand liep op het spoor daar), veel te laat. Ik zag uiterst vanuit de tram nog wat vuurwerk en hoorde de auto-alarmen afgaan (Zo hard waren de knallen).

Dat was dus wel minder. Maar gelukkig was ik dus voor Duitsland ruim op tijd. Gelijk even goed gaan staan, waar ik ongeveer wou staan. Bizar genoeg was er nog genoeg ruimte voor t water, iedereen liep ook weg (je dacht bijna, is t al voorbij?). Maar goed, wachten en genoten van de show. Prachtige finale.

Dit was de eerste keer ooit dat ik met het openbaar vervoer durfde te gaan zonder vrienden/familie. En gelukkig is alles goed gelopen. Vanavond ga ik weer, maar dan wel met mijn zusje.

Goed, mijn artikel: http://www.rfgfireworks.nl/?p=62...Volgt dus ook van de overige dagen dus.

Verbaaste me wel hoe rustig de heenweg was op het spoor en in de tram. Echt er was geen mens te zien.
En de terugweg, ja was stukken drukker, maar kon gewoon zitten met genoeg ruimte. (Wel geld bespaard:p)

MichelAngelo

Registered User
Altijd lastig op film te zien, maar laatste deel qua kleuren zo te zien wel mooi.
Misschien ga ik ook nog wel een avondje kijken volgend weekend.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb 2 shows zitten kijken en me vrouw vroeg waarom ik zo hard zat te huilen. Tjezus mina zeg.
Kom, we schieten de laatste 2 minuten een bommetje of 200 weg dan vergeten ze dat er de vorige 9 minuten niks geschoten is.

shinji

Moderator
Medewerker
Ik kan er ook niks meer van maken dan dat de heren van Dream geen idee hebben hoe je een onderhoudende show kan schieten.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik las ook een paar positieve commentaren en dacht laat ik het er eens weer op wagen...
Budgetten waren verhoogd toch, of waren het toch gewoon de parkeertarieven?
:crying:
Trieste vertoning die tot traditie verworden is....:sad:

Bovenaan