Scheveningen

ZeBoxx

Registered User
(moet elektronisch toch beter kunnen?)

Er liep af en toe wel iemand nog over het ponton heen - dus in hoeverre het compleet electronisch geregeld werd uit dat hokje...? :weird:

Verder helemaal eens met je comments - en toch was 't niet onaardig :smile: Vanavond helaas alweer de laatsten :worried:

debull79

Registered User
sory hoor ik heb spanje en china bekeken,
Ik vind deze show's zwaar tegen vallen ik ga daar vanuit arnhem geen
225 km voor rijden.
Ik wou eerst vanavond gaan maar daar heb ik nu geen trek meer in.
tempo is waardeloos,dit is gewoon een verhaal van zwaarder kaliber zelfde budget.
dan krijg je dit

killer bee

Registered User
Goeiemorgen,

Na een lange rit vanuit Doetinchem naar Scheveningen en ook weer terug :-(
Kan ik ook beamen dat het echt niet de moeite waard is er zo lang voor in de auto te zitten. We heben wel een hoop schik gehad, en daar gaat het om.
Waren om 4 uur s'nachts weer thuis. Eigenlijk best vervelend dat ik voor de zaterdag ook al met vrienden had afgesproken om naar Scheveningen te gaan, dus helaas vanmiddag weer naar Scheveningen. Lekker terrasje pakken in het zonnetje zitten. Hmmm kom de dag wel door. En ben wel een beetje benieuwd wat NL voor vw gaat schieten.

Volgend jaar ga ik er in ieder geval niet meer heen.

Grtz Killer Bee

jaspertjuh

Registered User
Er liep af en toe wel iemand nog over het ponton heen - dus in hoeverre het compleet electronisch geregeld werd uit dat hokje...? :weird:

Verder helemaal eens met je comments - en toch was 't niet onaardig :smile: Vanavond helaas alweer de laatsten :worried:

Het werd 100% electronisch geschoten.
De personen die over het ponton liepen, waren daar om het een en ander te controleren, bijv. of alles netjes is afgegaan.

225 km voor rijden.
tempo is waardeloos,dit is gewoon een verhaal van zwaarder kaliber zelfde budget.
dan krijg je dit

Ik weet niet wat voor shows jij gewend bent, maar dit is toch aardig mooi hoor! Je moet ook niet 225 km rijden voor alleen een show, maak er dan een dagje uit van!
Het tempo is helemaal niet waardeloos (bij china werd er lekker doorgeschoten hoor!) en het budget lag volgens mij best hoog!

Laatst bewerkt:

robertos

Registered User
225 km voor rijden.
dan krijg je dit

het is wel een stukje rijden ik ben gisteren wel geweest, maar waar vind je in nederland nog een beetje leuk vuurwerk show???

ik vond de moeite wel waard.

OnnovdS

Registered User
Hoi,

17/8 ook geweest en zeker wel mooi om te zien. Goed tempo, mooie effecten, goede kwaliteit. Qua opbouw zou het inderdaad nog wat beter kunnen en de verschillen tussen 2 shows zou ook wat groter nog mogen zijn, ik zag een beetje vaak dezelfde effecten in Spanje weer terugkomen bij China. Bij China had ik het idee dat de finale begon met het hoogtepunt en daarna zwakte dat wat af, die volgorde had dus omgekeerd moeten zijn. Het begin vond ik juist goed, met zoveel tegelijk als start. In ieder geval best de moeite waard om geweest te zijn, bovendien was ik er vroeg van te voren voor nog wandeling en de toren van de Pier te beklimmen (gratis overigens!).

Groeten van Onno.

Laatst bewerkt:

Exchange

Registered User
Waardeloos? Nee! Prima shows :)

Spanje was 'mooi' - maar China was stukken beter, lekker veel dreunen, en er zat nog een lekker tempo bij ook. Vond het jammer dat er niet meer waterbommen geschoten werden, maar heb zo 't gevoel dat we dat vanavond goed kunnen inhalen bij 't vuurwerk van Nederland.

Toch ben ik 't wel eens met commentaren op de finale(n). Ik kan me herinneren dat vorig jaar de finale lang duurde, met veel vuurwerk en met een flinke rits 4" salutes erdoor. Die zijn toch wel een gemis hoor, amai!

Gister redelijk snel de stad uit, volgens de radio stond er 80.000 man op de boulevard (geloof ik graag!)

baqwa

Registered User
Gister 17/08 ook naar shcevevingen geweest met el stino en menjoh. we stonden een beetje vast in scheveningen en gingen daarom alvast lopen zodat mijn ouders de autó ergens gingen parkeren maargoed we liepen dus net naar het strand en toen begon de eerste show al :suspicious:

hier het filmpje ( je moet alleen je hoofd of het beeld draaien) :cheesy:

spanje

gefilmt met nokia N95 :bigsmile:

zelf vondt ik china stukken beter en die staat ook veel beter op film komt er zo aan :embarrest:

Het bestand china is te groot om op video google te zetten:s

Laatst bewerkt:

ZeBoxx

Registered User
-als- je toch komt, moet je vroeg komen... of iets verder weg parkeren en dan even de tram/bus naar Kurhaus. Als je om 21:45 nog eens aan komt met je auto dan kan je het wel schudden :)

Verder: idd, je moet geen honderden kilometers rijden voor -alleen- het vuurwerk.. ik woon in de buurt dus ga ik.. maar Gronings Ontzet zal best mooier zijn, maar daar zou ik ook niet heen sjaggeren ware het niet dat er toch familie zit en Groningen de hele dag in feest stemming is; dus gewoon een dagje uit ervan maken met het vuurwerk als onderdeel :)

baqwa: je video is inmiddels rechtopgezet, zie ik ;) N95 ftw - niet slecht :) Op donderdag stond er iemand naast me met een PSP met camera module - ook aardig beeld. Nu nog iemand met een HV20 op het strand zodat we er in HD van kunnen genieten ;)

Ergens een freakpyromaniacs forum gasten samenkomen/bierdrinkerij/whatever vanavond?

Sateetje

Registered User
Zoals ik al eerder zei: valt me zwaar tegen, geen finale en geen tempo. Morgen Fallas proberen te regelen, hopen dat dat beter is :)

hc-freak

Registered User
Vond de show van Spanje ook niet zo super,China vond ik wel goed vooral het begin daarna zakte het in,maar het werd naar een aantal min wel weer beter,kom net van decibel,en de vuurwerkshow die ik daar heb gezien aan het eind,vond ik toch beter dan de shows van vrijdag.

VuurwerkFreak90

Registered User
Nederland wint vuurwerkfestival Scheveningen

SCHEVENINGEN
- Nederland heeft het internationale vuurwerkfestival in Scheveningen gewonnen. Ons land behaalde 184 punten.

Tweede werd Engeland met 176 punten en Duitsland eindigde als derde met 168 punten. Dat meldde de organisatie zondag.

In 2005 had Nederland voor het laatst het mooiste vuurwerk. Vorig jaar was er geen winnaar door afgelastingen wegens slecht weer.

Ruim 200.000 mensen bezochten donderdag, vrijdag en zaterdag het evenement, waaraan zes landen deelnamen. Dit jaar werd het vuurwerk voor het eerst vanaf een ponton in de Noordzee afgeschoten.

www.nu.nl

Bovenaan