Scheveningen

5pyroman5

Registered User
Ik ben online via de gsm. De eerste show viel tegen vond ik. Daarna gingen we wat eten bij de mac totdat ineens de volgende show begon ook regende het en waaide het hard. Maar ondanks dat was hij beter dan de eerste

Laatst bewerkt door een moderator:

reuzenkind

Registered User
Was wel weer genieten vanavond, zeker vergeleken met de vorige show die ik had gezien op scheveningen. Jammer van het weer, maar het vuurwerk maakte alles goed. Duitsland stak met kop en schouders boven Brazilië uit wat mij betreft :)

Laatst bewerkt:

ZeBoxx

Registered User

Patrick

Registered User
Er hangt op het moment een onweerswolk boven :wondering: maar die zal wel wegtrekken :)

2007Aug16_cloud_pano.jpg

Edit: het is nu nog een en al regen :\

2007Aug16b_cloud_pano.jpg

We zullen zien - ik ben onderweg -_-

Wel een mooie foto hoor, vooral die 2e :)
Helaas ziet het weer er voor morgen ook niet al te best uit, maar zaterdag belooft prima weer te worden :amuse:

Stefanfreak

Registered User
De eerste show vond ik matig en show twee was redelijk te noemen. Leuke effecten gezien waaronder lantaarns en multicolour peony's. Ook de 'golden palm trees' waren wel gaaf. Hieronder ekele foto's van beide shows.

102_3857.JPG

102_3848.JPG

102_3838.JPG

102_3827.JPG

102_3845.JPG

dtmalive

Registered User
1e show inderdaad niet spectaculair, wel mooie effecten en de 6 inches klappen heerlijk tussen de gebouwen.
Het ponton lag ook een stuk verder in zee (waarschijnlijk vanwege de stevige wind) dan vorige week op de vrijdagavondshow.

Na de 1e show terug naar de auto gelopen voor een vers kaartje.
Geen spijt van gehad want het begon meteen te hozen.
Toen we de klappen van de 2e show hoorden zijn we meteen met de auto naar de boulevard gereden en hebben zo de 2e show vanuit de (droge) auto bekeken.

2e show ging gepaard met veel geweld en ongeveer de zelfde effecten als show 1 maar door de regen bleef er van de effecten weinig over.

Al met al geen slechte avond maar ik hoop vanavond toch iets meer te zien en met een beter gevoel huiswaarts te gaan.

HardCorDenHaag

Registered User
Ik vind het tot nu toe erg magertjes allemaal, gisteren zaten er wel leuke shells tussen maar een showtje van 10 minuten bij een internationaal vw festival vind ik gewoon erg kort. Als ze dan nog is lekker tempo doorschieten kan ik begrijpen dat de shows wat korter zijn maar dat is ook niet echt het geval. Vanavond Spanje en China hoop ik op wat meer spektakel.

ZeBoxx

Registered User
'tis ook niet -echt- een internationaal vuurwerk vestival, hè?

Voor zover ik het begrepen heb is het 1 bedrijf wat alles verzorgt, en er bij elk 'land' meer een thema aan geeft; i.e. Brazilië had veel geel en groen.

Er wordt dan ook geen 'prijs' aan het beste land uitgereikt ofzo :)

Vooral na jeweetwel denk ik dat er in NL niet zo snel een echte vuurwerk competitie/etc. in zit. Maar voor zover vuurwerk gaat zit in Scheveningen toch aardig.. enkele weken vuurwerk, afgesloten met 3 dagen waarop 2 keer op een avond wordt geschoten. Als ik de kalender zo bekijk is dat vrijwel uniek, in ieder geval op deze schaal, in Nederland.

Als je -echt- naar een mooi festival wil dan moet je maar even kijken waar het materiaal op de freakpyro DVDs ( die ik nog steeds moet bestellen.. zucht belastingen %) ) vandaan komt :)

Dat wil niet zeggen dat het in Nederland niet ook mooier zou kunnen.. zou zelfs groots kunnen zijn.. maar ja. Die wetten en regelementen en, laten we eerlijk wezen, het onvoorspelbare weer..

sharkyboy

Registered User
hallo allemaal

ik kon er helaas niet bij zijn en vanavond ook niet :cry:
maar vanuit mijn raam heb ik tog nog wat kunnen zien en her ziet er groter uit dan normaal ik hoop er morgen avond wel bij te kunnen zijn :)

Bovenaan