Scheveningen festival

edje30

Registered User
Maar Is het de moeite waard om te gaan kijken (Freakwise)?
Zijn de shows de moeite waard?
Ik wil namelijk de 20 ste gaan kijken en dit word mijn eerste (grote) show.

Tony

Administrator
Medewerker
Maar Is het de moeite waard om te gaan kijken (Freakwise)?
Zijn de shows de moeite waard?
Ik wil namelijk de 20 ste gaan kijken en dit word mijn eerste (grote) show.

Als je zin in vuurwerk hebt dan moet je gewoon gaan kijken. Lekker effe ontspannen knallen.

edje30

Registered User
Ik heb net even op youtube gekeken maar de landen leveren wel de geschreven show aan en ik denk dat het met de nederlandse regels niet is toegestaan dat andere landen hier hun vuurwerk komen schieten maar ik kan er ook naast zitten.

bridge

Bronzen Member
Edje, veel beter is Knokke. vind ook in augustus plaats. tis wat verder maar veel serieuzere shows. Ik ga er waarsch ook weer naar toe vanuit Breda.

Z@P

Registered User
me 2, de 21ste lekker vaccaluzzo bekijken in knokke al heb ik daar t idee dat het daar ook niet 100% door het gastbedrijf word geschoten maargoed.
Scheveningen is niet bijzonder genoeg om een uur voor in de auto te zitten, als je in de buurt ben is het wel ok.

Michel_G

Zilveren Member
me 2, de 21ste lekker vaccaluzzo bekijken in knokke al heb ik daar t idee dat het daar ook niet 100% door het gastbedrijf word geschoten maargoed.

Toch is het in Knokke wel een heel ander verhaal. Het betreffende bedrijf, bijvoorbeeld Vaccalluzzo, komt wel degelijk met een afvaardiging en eigen gekozen producten, naar Knokke toe. Het is echter zo dat, net zoals in Nederland, een buitenlands bedrijf, niet zelfstandig mag schieten. Dit gebeurd dan onder toezicht en met medewerking van een nationaal bedrijf, daar die ook het beste op de hoogte zijn van de ter plekke geldende regelgeving. Het desbetreffende Belgische bedrijf is dan tevens ook vergunninghouder en regelt de hele aanvraag. Voor Knokke is dit Hendrickx Pyrotechnics*. (zie voor sterretje onderaan bedricht!)

Het is echter dus nog altijd zo, dat de shows geschreven worden door de buitenlandse bedrijven en deze ook een grote hand hebben in de opbouw etc. Het Belgische bedrijf is er dan alleen ter ondersteuning en om alles volgens de geldende regels te doen lopen.

En om dan meteen even de link naar Scheveningen te leggen: Exact hetzelfde zou daar ook mogelijk zijn! Buitelands bedrijf dat komt schieten, met als vergunninghouder en toezichthouder een Nederlands bedrijf. Bedrijven kunnen dan zelf de spullen inbrengen die ze willen schieten, eigen schietsysteem meenemen en zouden zelfs eigen mortieren etc. mee kunnen nemen! Het is dus gewoon mogelijk, dat het niet gebeurd is helaas een heel ander verhaal..... (Ook mede door hele lage investeringen/budgetten van Scheveningen uit in dit festival, waarvoor een buitenlands bedrijf echt niet voor op komt draven.)

Ontopic!

EDIT:
Ik heb het verzoek gekregen om even wat recht te zetten/verduidelijken met betrekking tot Hendrickx Pyrotechnics. Hierbij de correcte info welke mij is verschaft:
Het vuurwerk in Knokke wordt niet (meer) georganiseerd door Hendrickx maar door HC Pyrotechnics. Dit zijn de voormalige personeelsleden van Hendrickx echter onder een nieuwe naam. En dus als zelfstandig bedrijf wat niet, zoals Hendrickx, is verbonden met Alpeco Fireworks en dus onder leiding stond van Alpeco Fireworks. In principe bestaat Hendrickx dus niet meer.

Laatst bewerkt:

poepiegaaf

Registered User
Sloterplas Amsterdam tijdens Koninginnennacht en dit 'festival' zijn de enige grote shows van Nederland geloof ik.

Ik ben erbij.

Michel_G

Zilveren Member
Sloterplas Amsterdam tijdens Koninginnennacht en dit 'festival' zijn de enige grote shows van Nederland geloof ik.

Ehm, onder welke steen leef jij dan?!? Zijn door het jaar heen nog wel stuk meer shows te vinden die zich zeker kunnen meten met bovenstaande shows die jij noemt!

Ik was afgelopen dinsdag bij Waal in Vlammen in Nijmegen en vond die toch beduidend beter dan bijvoorbeeld Sloterplas dit jaar! En dat is maar 1 simpel voorbeeldje.....

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
heey weer wat geleerd, ik wist namelijk ook niet dat het Koninginnenacht vuurwerk van de Sloterplas een festival was.
alleen jammer dat er dan maar 1 bedrijf schiet.

edje30

Registered User
Als er1 ding is waar ik niet tegen kan is vuurwerk met muziek eronder sorry heren als ik nu vloek in de kerk

recemonster

Registered User
Laatste nieuws vrijdag 13.50u
Volgens de laatste weerberichten is er vanavond bijna geen wind en geen regen is scheveningen. We kunnen nooit 100% garantie geven, maar normaal gesproken gaat het Vuurwerk vrijdag 12 augustus gewoon door.
Voor de andere dagen: hou deze website in de gaten

http://www.vuurwerkscheveningen.nl/

poepiegaaf

Registered User
Niet de mooiste foto's... Ik heb voor het eerst vuurwerk foto's gemaakt met een spiegelreflex camera :p

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_01.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_02.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_03.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_04.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_05.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_06.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_07.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_08.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_09.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_10.jpg

20110820-vuurwerk_scheveningen_nederland_11.jpg

80x15.png

Noot: foto's vrij te gebruiken volgens de 'CC 3.0 BY-SA'
Foto's door Vuurwerk-folders.nl

Tony

Administrator
Medewerker
Voor de eerste doe je het beter dan dat ik het deed.
Die van mijn waren toen ontzettend slecht. Dus netjes gedaan en bedankt voor je bijdrage.

Corné-Original

Registered User
Voor de eerste doe je het beter dan dat ik het deed.
Die van mijn waren toen ontzettend slecht. Dus netjes gedaan en bedankt voor je bijdrage.

Het zijn zeker beste plaatjes hoor,ik zelf kan er helemaal geen bal van.Toon trouwens nog steeds niet.(oef! dat wordt een ban)Maar ik vind het altijd wel tof om ze te zien.Is een vak apart denk ik zo en oefening baart kunst.Enkele jaren terug vroeg ik aan een sportfotograaf om na een wedstrijd van Westerlo wat plaatjes te maken van het vuurwerk.Paar dagen later stuurde hij ze op...man wat een bagger was dat!En hij wilde er ook nog eens geld voor hebben! Ja daag! Zo zie je maar dat een lens met de lengte van hier naar Tokio ook niet alles zegt.Ik zou zeggen,maak meer plaatjes en iedereen geniet ervan.Succes!

Corné-Original

Registered User
Sorry toon ook niet ik wil graag van het volledige beeld en geluid van vuurwerk kunnen genieten...:smiling:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.Met muziek onder of boven, en tijdens vuurwerk heb ik ook helemaal niets.Ik hoor erg graag en kick op het vertrekken van de shells en met muziek daarbij gaat dat verloren.Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Bovenaan