Nou, er is veel over de shows gezegd, maar ik heb toch wel zitten genieten van in ieder geval de derde show. Ik zal ook zeggen waarom wel en waarom af en toe niet.
De opening begint met een mooie gouden regen. Zelf had ik de salutes daar niet doorheen geschoten, maar dat is natuurlijk smaak. Vervolgens is het goud nog aan het uitbranden en dan wordt het volgende beeld al gestart, namelijk de rode silver tails. Wat mij betreft hadden die 5 seconden later gestart mogen worden. Opvallend vind ik de spinners die daar links bij geschoten worden. Horen die daar of is dat een foutje?
Op 1.46 in de film van poepiegaaf worden prachtige crossette bommen geschoten, lekker tempo en een felle rode kleur. Dan moet ik helaas erbij zeggen dat ik het jammer vind dat daar afwijkende kleurbommen onder worden geschoten. Deze passen naar mijn mening niet bij de crossettes, maar dat is ook weer een kwestie van smaak.
Op 3.28 wordt een beeld gestart waar de freaks op zitten te wachten. Lekker door knallen in plaats van salvos en continu de lucht gevuld. Ook hier heb ik weer een jammer, want er worden erg veel (lees te veel) effecten door elkaar geschoten waardoor niet alles goed tot zijn recht komt.
Op 5.37 zie ik ook een gek beeld. Ik zie gele en rode peonys, maar de gele worden in de salvo per 1 geschoten en de rode per 4 (?). Ik snap de verhouding niet, want duidelijk is te zien dat rood de baas is in de lucht en dat het geel daar eigenlijk niet in thuis hoort. Niet in deze verhouding in ieder geval.
Op 6.25 zie ik prachtige blauwe bommen! Mooi vorm, helder en groot. Vervolgens komen daar rode en gele bommen bij. Weer een kwestie van smaak, maar ik had daar gekozen voor één van beide en niet beide kleuren. Blauw en rood is een prima match of blauw en geel, maar alle drie? Ik had er niet voor gekozen. Later komt er wel nog een stuk waar alleen de blauwe en gele bommen geschoten worden. Daar geef ik dan de voorkeur aan.
De finale loopt lekker en rond het mooi af. Zelf zou ik daar als laatste een flinke salute finale willen zien, maar dat zie je helaas weinig in Nederlandse shows.
Ondanks dat er misschien veel 'jammer' in deze post staat wil ik het geen slechte show noemen, zeker niet. Duidelijk is wel dat ik dingen anders had gedaan, maar dat is nou eenmaal een kwestie van smaak. Ik heb er toch van genoten, maar naar aanleiding van de afgelopen twee shows heb ik dit keer toch wat kritischer gekeken.