Sail 2010 Amsterdam

USRRobiwan

Registered User
Geen idee maar ik denk dat voor het zelfde budget onze spaanse vrienden een gigashow kunnen neerzetten. (ja ik weet het, ander land andere prijzen)

Maar goed enkele voorbeelden hoe het er elders aan toegaat bij "sail" festivals:

Scarlet sail s'pietersburg:
http://www.youtube.com/watch?v=3BVkGnCOuzw

London Sail:
http://www.youtube.com/watch?v=_Zh3fk9Afjw

Sail Virgina:
http://www.youtube.com/watch?v=76NtBIbyzDU

Sail Jacksonville:
http://www.youtube.com/watch?v=txU7lBufQ-k

Sail Sczecin:
http://www.youtube.com/watch?v=wvpD1mu0y6k

Gaat u schamen Amsterdam....

Laatst bewerkt:

bridge

Bronzen Member
Ik denk dat Ruben 3 wel iets te negatief is. Als ik de fim zie dan denk ik dat "de gewone man" dit erg heftig vind. vanuit pyrotechnisch oogpunt kent de show echter geen bijzonderheden. fraai vind ik wel de verwandlungsbommetjes op ca 10.30 in t filmpje van Elmo. Dahlia silver to violet, zo zou ik t omschrijven.

ruben_3

Registered User
Ik denk dat Ruben 3 wel iets te negatief is. Als ik de fim zie dan denk ik dat "de gewone man" dit erg heftig vind. vanuit pyrotechnisch oogpunt kent de show echter geen bijzonderheden. fraai vind ik wel de verwandlungsbommetjes op ca 10.30 in t filmpje van Elmo. Dahlia silver to violet, zo zou ik t omschrijven.

Ik denk juist dat ik nog te positief ben! Laten we nou eerlijk zijn dat het gewoon een schande is dat er zelfs "gewone mensen" om mij heen weg liepen omdat de show niet pakkend en boeiend was.

Een voorbeeld: dat eerste filmpje dat gepost is boven ons uit petersburg daar hoor je de mensen ineens ahhh en ohh roepen. Ik heb dat GEEN 1 keer gehoord langs de kade waar ik stond.

Ik irriteer me gewoon aan het feit dat als je de kans krijgt om met een redelijk budget een "grote" show te mogen schieten, je die kans misbruikt en een inspiratieloze show schiet terwijl er een wachtrij staat aan schutters die daar absoluut wel een goed show had kunnen schieten.

Wat ik al in mijn eerste text zeg: Schiet zelf de show, maar laat hem door iemand anders ontwerpen.
Doe iets met ons commentaar zoals pyroplop net zo mooi zegt:)

muizelaar

Registered User
Ach het was best een prima showtje voor op het IJ. Eerste deel was inderdaad zonder veel inspiratie, maar de laatste minuten waren leuk. Ook wat mooie effecten verspreid door de show en lekkere klappen, kon dus slechter.

En bij mij in de buurt (Sumatrakade, 1e klas plaats) was iedereen dolenthousiast...

PS Voor de 'ervaren' Sail-vuurwerkkijkers: let dus wel op dat je halverwege de Sumatrakade moet gaan staan, en niet meer zoals tijdens de vorige edities bij de ingang van de Ij-haven of CS station. Flink eind lopen nog!

The_Giant

Registered User
Ik vond het nog wel een goede show hoor.

Iedereen kan wel negatief doen maar weet men zoals Tony al aangeeft het budget?
Wat doe je als je de eerste dag alles al uit de kast haalt dan de andere dagen?

Tuurlijk heeft iedereen wel eens betere shows gezien.
Ik denk dat er gekozen is voor een opbouw tot de laatste show.
Maar goed we zullen de rest van de shows zien en dan weer oordelen.

poepiegaaf

Registered User
Ze hadden inderdaad op meerdere locaties tegelijk hetzelfde mogen schieten.

Desalniettemin... Prima vermaakt! En nu hop weer naar Sail voor de 2e show!

kingmokum

Banned
Ik vond het nog wel een goede show hoor.

Iedereen kan wel negatief doen maar weet men zoals Tony al aangeeft het budget?
Wat doe je als je de eerste dag alles al uit de kast haalt dan de andere dagen?

Tuurlijk heeft iedereen wel eens betere shows gezien.
Ik denk dat er gekozen is voor een opbouw tot de laatste show.
Maar goed we zullen de rest van de shows zien en dan weer oordelen.

Het leuke is dat we mischien ook wel achter het budget voor deze shows kunnen komen.

Ligt er wel aan of het via de gemeente of gaastra-andere sponsoren is gegaan.

Vanavond ga ik ook even in real live kijken.

gr

kingmokum

Banned
25-30 000 per show zat ik zelf aan te denken kwa schatten....

Hier komen op 1 dag meer mensen dan tijdens heel scheveningen festival, daarnaast is dit festival iets waarmee amsterdam zichzelf op de kaart wil zetten...

Als ik die shows bekijk van sail in andere landen is het van gister avond gewoon droevig...

gr

san quinton

Registered User
Je zit er inderdaad niet ver naast Donald. Omdat we heel lang in de running zijn geweest deze show te mogen organiseren, weet ik dat genoemde bedragen voor alle shows over de €100.000 lagen.

Zelf denk ik dat Dream nog heel wat heeft weg te knallen en hoop ik voor hun eigen geloofwaardigheid niet dat de eerste show ongeveer een waarde van 20 a 25 duizend euro vertegenwoordigt.
Dan is dit de zoveelste financiele dwaler van de gemeente Amsterdam na de noord/zuidlijn.

Kortom: we wachten nog even met kritieken en kijken wat de volgende 3 dagen ons gaat brengen. Vooralsnog "not impressed".

Groet,

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Als ik zeg dat het budget 20.000 euro per show is....dit was zelfs nog meer...25.000!!!!

Ik weet ook wat het budget is maar de koning van Mokum deed voorkomen alsof hij het ook wist dus ik had het wel van hem willem horen.

Ik zelf word er ook niet warm van de show. Salvo schieten is niet echt mijn ding.
Ik vond de show in Nijmegen veel leuker om naar te kijken. Maar wie weet wat de komende 3 shows gaan worden.
Vanavond zit ik er klaar voor.

Snokkie

Registered User
Ging inderdaad niet helemaal fris. Hopelijk alleen een technische storing.

'Show' was niet veel beter dan gisteren....helaas

Maar net als gisteren zal de gemiddelde bezoeker het helemaal geweldig hebben gevonden, ook gezien de reacties op Twitter. En zolang de opdrachtgever die geluiden blijft horen zal Dream het niet anders hoeven doen :huh:

Laatst bewerkt:

san quinton

Registered User
Wederom geen slechte producten (Wel echt veel jorge, hetgeen ook eentonig wordt). Geen verkeerde bedoelingen en toch voel ik het niet.
Gisteren was ik in Amsterdam nu livestream gekeken. Het ligt hem voor mij echt in de manier van schieten. Na 4 minuten denk ik en 1,2,3 raaaa en 1,2,3 rraaaa. Kortom voor mij met te weinig passie geschoten al zullen de bedoelingen en ideen wellicht wel goed zijn, ik voel het niet.

Het lijkt alsof dream een gigantisch goede deal met pyroclock heeft weten te sluiten. Echt jammer.

Overigens mis ik ook screamers en aparte stukken als girandoles. Dat moet met 200 meter en dit budget te doen zijn toch?

Morgen weer kijken en zondag naar Amsterdam voor de laatste. Heb hoop dat Dream zich nog kan en gaat verbeteren.

Succes.

Groet,

KoenL

Registered User
Ondanks dat wij hier op een vuurwerkforum zitten waar shows kritisch bekeken worden, hieronder een aantal reacties van bezoekers op Twitter. Ik dacht dat de show om 23.00 uur zou beginnen zoals in de begin post staat, maar dat blijkt 22.15 te zijn geweest! Thanks! :tounge:

Door @yaaarxx
Waaaauuuuuw dat vuurwerk is niet normaal moooi!!
Door @Stephanbon
Vuurwerk op #Sail gaf wat problemen bij opstart. Aansteker vergeten? 15 min later toch weer prachtig.
Door @ingepolstra
geweldig vuurwerk!!!!! lang leve Sail
Door @michnino
prachtig vuurwerk bij sail gewoon kunstwerkjes :) gracias martha&marcel x

Laatst bewerkt:
Bovenaan