S.E. Fireworks vuurwerkshow 1998

Edok

Registered User
Na 12 jaar op YouYube gezet...Ik mis hun shows. Helaas door de vuurwerkramp in Enschede...Het ligt nog steeds gevoelig in Enschede...
Ik mocht het filmen, 50 meter van de afsteekplaats.

Laatst bewerkt door een moderator:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Re: F.C. Fireworks vuurwerkshow 1998

Leuk hoor die oude classics.
word heftig door geschoten daar.
bedankt voor het delen.

Edok

Registered User
Re: F.C. Fireworks vuurwerkshow 1998

Bedankt voor de reactie. één foutje in mijn tekst, de naam van het bedrijf was S.E. Fireworks.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Lekkere film zeg en goede kwaliteit ook. Er gaan daar serieuze kalibers de lucht in. Erg leuk om te zien.

Bedankt!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Gaaf zegh! Filmkwaliteit is echt uitmuntend te noemen. Vooral de multi-colour bommen en die golden spider zijn echt kicken.
Weet iemand van welke fabrikanten ze hun materiaal betrokken?

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks voor het delen. Altijd leuk om te zien.
En zoals de jongens al aangeven is de kwaliteit erg goed te noemen.
Als je er nog meer hebt, wij zien ze graag verschijnen!

Edok

Registered User
Beste Tony en alle anderen die gereageerd hebben op mijn filmpje,

Super dat jullie zo enthousiast reageren! Ik ben blij dat ik deze website ondekt heb en verwacht een aantal van jullie vast nog wel eens te ontmoeten.
Het volgende wil ik nog kwijt:
Dit materiaal was bedoeld voor een documentaire die ik wilde gaan maken over S.E. Fireworks. Alleen de studio waar ik voor werkte werd opgeheven en mijn baan als cameraman/vdeo-editor werd omgezet in systeembeheerder. Met de nieuwe baan vervielen de faciliteiten om een goede video te maken en kreeg het project geen doorgang. Ik baal daar nog steeds van: Probeer je in te leven wat een gouden materiaal ik zou hebben gehad, een documentaire van een bedrijf, wat helaas was betrokken bij de vuurwerkramp in Enschede.
Maar nog steeds wil ik een documentaire maken over een professioneel pyrotechnisch bedrijf, dat wil zeggen beelden vanaf de import van vuurwerk, de opslag, de technische voorbereidingen voor een show en de show zelf. Nu ik zelf weer over een camera beschik (Canon XH A1), hoop ik mijn oude idee weer op te pakken. Ik kijk in ieder geval vanaf nu regelmatig op de kalender van mogelijke interessante shows om te filmen. En misschien kan ik daar dan een aantal van jullie ontmoeten, samen filmen? Maar misschien staat er op jullie site al een dergelijke type film. Kun je mij dan een link sturen?
Tip voor alle cameramannen en vrouwen: wees niet bang om in te zoomen, dat zie je aan mijn filmpje ook, het geeft meer beleving, het geeft echt niet als je een "bom" mist. De shows zouden best wel gemonteerd mogen worden met covershots van kijkende mensen, de opwinding er om heen.
Nogmaals, ik hoop via jullie website andere vastleggers van shows te onmoeten!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Leuk verhaal en welkom op het forum Edok. Wij hebben een movie sectie waar je genoeg beeldmateriaal kan vinden tot oud en nieuw 2012!Haha.

Even over het inzoomen. Het meerendeel hier op het forum is juist geen voorstander van het inzoomen op vuurwerk, tuurlijk het is spectaculairder maar het overal beeld van de show vervalt hiermee. En wij beoordelen graag een show op een zo'n compleet mogelijke manier. Ga je inzoomen ben je een groot stuk van een show kwijt en word een beoordeling erg lastig.

joszie

Zilveren Member
Had je dat idee over SE Fireworks als voordat de ramp gebeurde? Dus heb je daarvan nog meer beeldmateriaal. Of had je alleen het idee gevat maar nooit kunnen uitwerken.

Edok

Registered User
De ramp vond plaats op 13 mei 2000. Het idee in 1998, want toen heb ik contact gelegd met Fireworks en als start zou ik hun show in het stadion filmen. Dus uiteraard was het idee er al eerst! En omdat de studio waar ik voor werkte moest stoppen, heb ik helaas geen ander materiaal van Fireworks.

Edok

Registered User
Bedankt voor de reactie. Helder standpunt en daar zal ik zeker rekening mee houden. Ik ben in ieder geval een voorstander van het vastleggen met meer dan één camera en dan verschillende montages van een show maken. Korte en lange versies.
Heel wat anders: De mooi vastgelegde vuurwerkshow van Apeldoorn 2007 loopt naar ongeveer 8 minuten vast. Ligt dat aan mijn laptop? En wie weet waar de cameraman stond? En YouTube accepteert toch geen filmpjes langer dan 10 minuten?
Voor langer dan 10 minuten wijk ik altijd uit naar Vimeo.

KoenL

Registered User
Bedankt voor de reactie. Helder standpunt en daar zal ik zeker rekening mee houden. Ik ben in ieder geval een voorstander van het vastleggen met meer dan één camera en dan verschillende montages van een show maken. Korte en lange versies.
Heel wat anders: De mooi vastgelegde vuurwerkshow van Apeldoorn 2007 loopt naar ongeveer 8 minuten vast. Ligt dat aan mijn laptop? En wie weet waar de cameraman stond? En YouTube accepteert toch geen filmpjes langer dan 10 minuten?

Tegenwoordig kan je films van 15 minuten uploaden. Vimeo is ook een goed alternatief, dat gebruiken wij zelf ook nu om de films op te zetten.

vonk

FPM Moderator
Medewerker

Volgens mij bedoel je deze? http://www.freakpyromaniacs.com/for.../14910-paleis-het-loo-by-azuma-fireworks.html Deze is gefilmt op 2 lokatie's. Volgens mij was het 1 op het balkon en 1 vanuit het publiek.

Loopt bij mij gewoon door geen probleem.

Tony

Administrator
Medewerker
Bovenaan