Ruim jij je straat op?

Ruimen of verzuimen

• Ik ruim na het stoken zo snel mogelijk op.

Stemmen: 346 66,2%
  • Ik vergeet meestal op te ruimen.

Stemmen: 31 5,9%
  • Ik verbrand alles na het stoken.

Stemmen: 146 27,9%

• Total voters
    523

miguel 0172

Registered User
Zeker opgeruimd,in alphen a/d rijn doen ze elk jaar veel om vandalisme tegen tegaan,zoals ondergronds containers afsluiten en prullebakken verweideren/afsluiten,en ze doen in heel veel wijken blauwe vuurwerk zakken i/d bus om afval in te doen van je vuurwerk,goede actie waar ik ook aan mee doe,gewoon eigen troep opruimen kleine moeite groot plezier...

Vaas

Registered User
In de straat waar ik dit jaar te gast was, waren de buurtbewoners om 01:30u gezamenlijk de straat aan het vegen dus ik kon niet achterblijven. Vind het eigenlijk niet meer dan vanzelfsprekend om je rotzooi op te ruimen(of iig zo goed mogelijk), bovendien neem je hier ook draagvlak voor de anti-vuurwerklobby mee weg!

Vuurwerk023

Registered User
Ook dit jaar weer keurig de straat opgeruimd en de SBS kwam ook nog een keer langs nog wel een oranje straat maar na een paar keer goed geregend te hebben is de straat weer klaar voor 31-12-13!

Gimmick

Registered User
Ook dit jaar weer, alhoewel het qua troep erg meeviel. bijna iedereen had het brillante idee om voor 75% cakes/potten te kopen.. was met een klein vreugde vuurtje; gezellig en snel opgeruimt!

Dennis010

Registered User
Grote stookton voor de deur... alles wat afgestoken is gaat gelijk het vuur in. Volgende ochtend 2 tonnetjes met as, dat is alles wat er over blijft :hehe!:

sprinkhaan

Registered User
Dit jaar was verbazingwekkend bij mij.
Wakker geworden , kijk naar buiten en alle cakes die ik had opgestapeld waren weg!
Was trouwens in de hele straat zo.

Wie of wat...geen idee. Was wel strak.

funkie x

Registered User
bij ons plensde het nog tot ongeveer 2 uur smiddags, en toen het droog was hebben we alles opgeruimd.
de kinderen van de overburen hielpen ook mee, achteraf nog een kleinigheidje gegeven want ze hadden bijna niks gestookt en hoefden eigenlijk dus ook niet op te ruimen.

gelukkig accepteert onze straat mijn passie en heb zelfs van meerdere mensen complimenten gehad over het vuurwerk en over het opruimen. altijd leuk!

paulus01

Registered User
Wij gooien alles wat gestookt is dezelfde avond in een mooi vuurtje tot er enkel as overblijft.
's Ochtends wordt alles door mij opgeveegd, wat met name bij de 100k rollen na een regenbui een enorme uitdaging is (zeker als je al brak opstaat van een mooi feestje na het vuurwerk) ;)

Maar zoals door anderen al aangegeven, je wil echt niet hebben dat dat ook al een reden wordt om te kunnen klagen.

Bijna elk jaar is er wel een groot vuur bij ons waar de lege potten ingaan.Toch vind ik het ook wel leuk om te laten liggen tot de volgende dag om te zien wat voor teringzooi ik ervan gemaakt heb.Als ik s'middags weer rechtgetrokken ben ruim ik de bende weer op.

grunnn

Registered User
ik ruim het niet op
als je dan waker word kan je nog ff naar genieten hoe vette avond je heb gehad
en einde van de dag anders de volgende dag komt de gemeente langs
want daar betaal je in middels ook voor
zo gaat dat al jaren bij ons in de straat ik woon in een flat 2 hoog
en dan heb je een mooi over zich over de straat heel mooi gezicht sochtens
dikke kraters in het gras heel veel potten en rode snippers
heerlijke

Ik laat het ook zo lang mogelijk liggen om te zien wat voor een teringzooi ik ervan gemaakt heb.Maar s'middags op nieuwjaarsdag ruim ik toch de meeste zooi op onder dwang van mijn vriendin.Ik vraag daar natuurlijk wel een tegenprestatie voor.:lub:

pyro_t

Registered User
Ik kit alle potten op europallets. (4stuks)
De potten zitten dan zo goed vast dat ik de pallets rechtop kan zetten zonder dat de potten ervan af vallen.
Weet ik zeker dat ze ook niet omvallen.

Die sleep ik met broertje om 5 voor 12 naar buiten, en als ik klaar ben zet ik de pallets weer achterom.

alfabroer

Registered User
Opruimen hoort er gewoon bij naar mijn mening, het niet opruimen bezorgt de mooie vuurwerktraditie een overbodig slechte naam!

Na het grote stookwerk proberen wij de cakes altijd op te branden (wel zeker weten dat elke lading ontbrandt is) de volgende ochtend na de verplichte morningafter foto's de container flink vol proppen! Vind het overigens heerlijk de zwart geblakerde labels te ontcijferen op de tegels....

Bovenaan