Ruim jij je straat op?

Ruimen of verzuimen

• Ik ruim na het stoken zo snel mogelijk op.

Stemmen: 346 66,2%
  • Ik vergeet meestal op te ruimen.

Stemmen: 31 5,9%
  • Ik verbrand alles na het stoken.

Stemmen: 146 27,9%

• Total voters
    523

Vaas

Registered User
Zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn...afval gooi je toch ook in de prullenbak.
Kleine moeite, groot plezier voor de omgeving.

Poziloc

FPM Hangouderen
Ik heb het volgens mij al een keer eerder vermeld?
Maar voor degene die hun cakes verbranden, kijk goed of alle tubes daadwerkelijk leeg zijn in de afgeschoten cake.
Zag het afgelopen jaar ook bijna fout gaan!
Kwamen een paar gasten een zooi cakes weg halen om op het vuur te gooien....5 minuten later zag je van alles door de straat heen vliegen inclusief die gasten die het op een lopen zette.

J0uk3

Registered User
Ik ruim de straat niet op, nu denken jullie dat ik mss een aso ben. Maar zo zit het niet helemaal.
Aangezien er voor mijn huisje een veld zit ongeveer evengroot als een voetbalveld, daar word natuurlijk niet op gestookt!
Ik stook zelf altijd op andere plaatsen, waar ik het dan weer wel opruim.

DioR

Registered User
Ik ruim de straat niet op, nu denken jullie dat ik mss een aso ben. Maar zo zit het niet helemaal.
Aangezien er voor mijn huisje een veld zit ongeveer evengroot als een voetbalveld, daar word natuurlijk niet op gestookt!
Ik stook zelf altijd op andere plaatsen, waar ik het dan weer wel opruim.

Huh... ruim je het nou wel of niet op? Want ik lees dat je het niet opruimt, maar op plaatsen waar je wel stookt wel. Want op dat voetbalveld word niet op gestookt. Snap er weinig van wat je probeert uit te leggen.
Daarbij maakt het niet uit of je nou wel of niet opruimt. Dit topic is ook bedoeld om een beeld te krijgen hoe de verhoudingen liggen.

J0uk3

Registered User
Ik ruim hier de straat niet op, omdat ik daar niet stook :p en de plaatsen waar ik het wel doe daar ruim ik ook op.
Kortom, ik ruim alleen mijn troep op.

Gatlinggun

Registered User
Bij de voorbereidingen hoort ook het klaarzetten van bezem en kruiwagen. Ik veeg de boel na afloop direct bijelkaar en rij het dan naar een brandstapel in de buurt. Zoals Bloodvein (pag1) al schreef is het wel uitkijken met blindgangers. Rechtop zetten lijkt me wat lastig gezien het vuur maar ik pook altijd wel met een stok van een vuurpijl in de pijpjes van de cakes om te voelen of ze inderdaad leeg zijn. Ach het houdt het vuurwerk van de straat....

Thuur

Registered User
Het opruimen en het vegen doe ik altijd de volgende dag samen met een aantal buren en kinderen uit de straat.
De volgende dag maak ik altijd eerst een day after foto en een kort filmpje van de rotzooi die ik heb gemaakt.
Ik ben altijd vroeg wakker rond een uur of 06.00 s'morgens dus kinderen hebben hier dus nooit een kans om weigeraars die niet zijn afgegaan opnieuw aan te kunnen steken, bovendien haal ik tijdens het stoken al de weigeraars al weg en na 00.00 voordat ik naar binnen ga nadat ik al mijn vuurwerk heb opgestookt dan loop ik nog een rondje, om te kijken of er geen weigeraars meer liggen en gooi er water overheen. Ik vindt dit niet meer dan normaal dit hoort ook bij het afsteken van vuurwerk veiligheid staat hier bovenaan mijn lijst.
Heb zelf door de jaren heen tal van ongelukken met vuurwerk gehad , dat waren schijnbaar goeie leer momenten geweest voor mij.

Thuur

Registered User
@Dior

Ik heb uit vertrouwelijke bronnen vernomen, dat jij niet zelf opruimt maar dat jij daarvoor je eigen personeel daar voor heb!
heb vernomen dat jij een tal van mannen en vrouwen heb die voor jou de boel opruimen/ vegen etc. goed bezig!!
Je mag natuurlijk ook 1 van jouw mensen naar mijn sturen om te vegen hoor, ik heb koffie, oliebollen en een ontbijt voor ze klaar staan en natuurlijk kunnen we samen vuurwekfilmpjes bekijken van ons zelf afgestoken vuurwerk. gezellie!!
Wat zullen afspreken 06.00 bij mij hahaha.

Ik geloof dat ik aardig mijn huiswerk gedaan heb of niet?
Jammer dat we dit jaar niet samen stoken, hopelijk komt het een keer van!

Alvast veel knalplezier de 31 ste.

Gr Thuur

TenJ

Registered User
neuj, dat mag de gemeente altijd doen, die zijn daar toch voor? Daar betaal ik mijn belastingcenten voor.
Ik ga zelf altijd lekker brak wezen in me bed:)

Gelukkig vond ik nog meer mensen die mijn gedachte delen :p Ik ruim het ook nooit op omdat ik eigenlijk niks beter weet dan dat er zoveel mogelijk troep voor je deur moet liggen :) Gelukkig wonen er zo goed als geen kinderen in de buurt waar we knallen! Maar het kan gevaarlijk zijn als iets niet goed is afgegaan gooi ik het in het water om ongelukken te voorkomen

Galaxis

Registered User
@ TenJ

Waar deze man wel op suggereerde is , dat mensen zoals jij , die HUN EIGEN troep door een ander laten opruimen. Door mensen zoals jij kennen wij over een x aantal jaar geen "vrij vuurwerk afsteken"meer. Dan wordt er door de gemeente een plaats aangewezen waar je naar een showtje kan gaan kijken die door profs wordt geschoten. De echte liefhebbers kunnen dan zelf geen lontje meer aansteken. Alleen omdat sommige mensen te bedonderd zijn om hun eigen rommel op te ruimen.

En sommige zijn nog erger door talloze vernielen aan te richten.

Denk gewoon eens goed na , dat lijkt mij verstandiger voordat je uberhaupt nog iets post. En als je iets post , zorg dat je post daadwerkelijk inhoud heeft.
just my 2 cents.

quexx

Registered User
Als je klaar bent met vuurwerk gewoon opruimen!
kleine moeite toch?? en als er 1 iemand het voorbeeld geeft
mischien geeft dat aanleiding voor de buren dat die dan ook alles gaan opruimen

funkie x

Registered User
ik ruim het ook altijdt op de volgende dag. wie troep maakt moet het ook zelf opruimen :)
ik heb er zelfs plezier in!! kan ik nog even nagenieten wat voor troep ik heb gemaakt en terug denken aan de dag daarvoor.
je krijgt zelfs complimentjes van de buurt en dat doet je natuurlijk ook goed :D

andre1

Registered User
opruimen hoort erbij het is 1 gezellig want hier helpen de buren een handje mee,ondertussen kunnen we elkaar ff een gelukkig nieuwjaar wensen want tijdens het stoken heb ik daar geen zin/tijd voor.
en 2 zo kan je een soort afscheid nemen en bij je eigen denken potverdorie was wel veel en mooi hahahahahaha
en 3 zo wordt er niet door van die groene rakkers weer wat bedacht om onze hobby/traditie te vergallen.

Bovenaan