Rtl gaat maar door

Moontan

Moderator
Medewerker
Ja en helaas ook weer op het journaal vanmorgen.
Oogarts Faber zit weer achter deze media bestorming met zijn manifest.
Hoe dit in vredesnaam te stoppen?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Niet, alleen is hun geloofwaardigheid al behoorlijk aangetast! Zeker met alle berichten van gemeenten dat het allemaal steeds beter gaat.

gijs

Registered User
Tijd voor een krachtig tegenbericht vanuit de branche en/of liefhebbers. Dit moet dan uiteraard wel door de media worden opgepakt, maar er zal tussen alle members toch wel iemand zitten die contacten/invloed heeft in die branche!

Centrale shows zijn simpelweg onmogelijk, te weinig bezigers, te duur, veel politie-inzet, locatieproblemen, etc.... Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat partijen hierop blijven hameren.

Puur

Registered User
Tijd voor een krachtig tegenbericht vanuit de branche en/of liefhebbers. Dit moet dan uiteraard wel door de media worden opgepakt, maar er zal tussen alle members toch wel iemand zitten die contacten/invloed heeft in die branche!

Centrale shows zijn simpelweg onmogelijk, te weinig bezigers, te duur, veel politie-inzet, locatieproblemen, etc.... Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat partijen hierop blijven hameren.

de branche moet hier zeker op reageren want anders is die mafkees elke maand in het nieuws.....

Moontan

Moderator
Medewerker
De mening van de Nederlanders wordt op deze wijze eenzijdig beinvloed.
Zo is het ook met het rookverbod gegaan.

adgertic

Registered User
Misschien is deze alinea wel vrij typerend.....

"Ook steeds meer particulieren steunen het manifest. 27.000 mensen hebben online hun handtekening gezet."

Ok. Cijfers. Ik hou er van.
We leven inmiddels met om en nabij 17 miljoen mensen in Nederland....
170.000 is dus 1 procent.... en dat maakt 27.000 mensen totaal toch al gauw 0,1588235294% van de Nederlandse bevolking.... en toch. Toch wordt die zin gebracht alsof heel Nederland tegen vuurwerk is.
De branche zou met een goed tegenoffensief moeten starten. Gewoon iedere keer die Faber aanpakken met feiten die er wel toe doen.

Waarom snappen mensen nog steeds niet dat er te weinig pyrotechnici zijn om iedere gemeente een show te geven?
Waarom snappen mensen niet dat het logistiek onhaalbaar is om een hele gemeente bij elkaar te laten komen op 1 plek?
Waarom snappen mensen niet dat fatsoenlijk gebruik van vuurwerk een minimaal gevaar oplevert?
Waarom snappen mensen niet dat die heftige klappen die schade veroorzaken niet uit Nederlands consumentenvuurwerk komen?

Zoveel vragen....

Qua mediacontacten zou hier toch wel iemand moeten zijn die iemand kent? In ieder geval zouden we er allemaal al voor kunnen kiezen om ieder positief bericht over vuurwerk massaal te delen via verschillende social media kanalen. En dat gaat waarschijnlijk wel betekenen dat je een discussie los gaat laten barsten.... in ieder geval onder je vrienden/volgers en wie weet wordt iets dergelijks wel opgepikt door traditionele media..... Straks wordt het nog een landelijke discussie....
Ik ga met ieder positief vuurwerkbericht in ieder geval aan de slag op mijn Facebook en Twitteraccounts.....
Wie volgt?

È La Mia Vita

Laatst bewerkt:

arviidd

Registered User
Tjah kijk wat van organisatie's zich er bij aansluiten. Niet echt geloofwaardig vind ik dit manifest alles komt uit 1 hoek en wat zijn nou 27.000 mensen. Ik vind het sneu van Rtl dat ze dit nu nog in het nieuws moeten brengen, ze doen dit alleen maar om meer steun te krijgen want dit is veder echt geen nieuws.

Bomber68

Registered User
Iedere keer als die omroep weer zo'n sneu item uitzend vraag ik me af hoeveel ze er aan verdienen. Is het niet gewoon een lobby van de (voor ons) verkeerde kant? Van zo'n Groen Links stemmende oogarts ofzo. En heeft RTL wel eens iets positiefs genoemd over vuurwerk?

GMP82

Zilveren Member
"Iemand kennen" in medialand is handig, maar absoluut niet genoeg.

De tegen-lobby heeft vrijwel de complete media in hun broekzak. De ene helft uit overtuiging, vriendjespolitiek (netwerk) of een ander soort belang, de rest hobbelt vrolijk mee, want negatief nieuws is de lekkerste vorm van nieuws.

Op het moment dat je dan nog een zeldzame objectieve of neutrale journalist weet te vinden, dan wordt die wel door de eindredacteur getackeld.

Bovenaan