Rotterdam

stefantvs

Administrator
Medewerker
Datum: 31-12-2012
Plaats: Rotterdam
Tijd: 24:00
Wie: Xena Vuurwerk
Wat: Onbekend
Waar: Erasmusbrug
Provincie: Zuid--Holland
Waarom:

Tony

Administrator
Medewerker
We hebben begrepen dat niet DreamFireworks maar Xena Vuurwerk dit jaar de show in Rotterdam zal schieten.

Tony

Administrator
Medewerker
Hehehahaha...Vinnie kei en keihard aan het werk (ineens nu er cameras waren) en Donald (Poziloc) geeft even uitleg!

henk39

Registered User
Als ik heel eerlijk ben,is het een magere show, wel iets beter als wat dreams presteert, maar ik mis gewoon iets, maar dat zal waarschijnlijk aan het kaliber liggen.
:smiling:

Jerph

Registered User
Het kan zijn omdat heel veel vuurwerk op 1 plek is...
Amper knallen, en een zeer langzame snelheid. Beetje pit kan het wel gebruiken.

Mede door de wind gaat alles op 1 plek

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
ik zie toch prachtige shells voorbij komen. helaas is Nederland verkloot door allerlij regels.
in 1996 schoot toendertijd JNS nog diverse 12"shells bij de opening van de Erasmusbrug vanaf de brug.
en nu mogen we blij zijn met max 3". Maar je ziet wel degelijk dat er kwaliteits bommen geschoten word.
super vind ik dat, Zo zie ik graag meer shows in NL. en het kaliber mag van mij ook wel iets omhoog.
5"a 6" moet kunnen vanaf de brug. (bij gunstige wind, en naar het midden van het water gericht....Safety First !!!)

havenmeester

Registered User
Leuk showtje met soms mooie producten. Maar idd ik mis het wauw gevoel. Kaliber is toch veels te klein. Bedankt voor de mensen die dagen hebben staan bouwen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik had nooit verwacht dat met de wind van afgelopen oudjaar de show had doorgegaan.

Ondanks harde wind toch vuurwerkshow Rotterdam

In Rotterdam werd pas op het laatste moment toestemming gegeven om de grote vuurwerkshow door te laten gaan. Gezien de harde wind was het lange tijd onzeker of het vuurwerk veilig afgestoken kon worden. Vlak voor middernacht werd de vergunning afgegeven door de milieudienst DCMR.

Het vuurwerk wordt traditiegetrouw afgestoken vanaf de Erasmusburg in de Maasstad. Het spektakel trekt vele duizenden mensen. Het professionele vuurwerk mag de lucht in als het niet harder waait dan 9 meter per seconde (ongeveer windkracht 5).

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...m1&utm_medium=button&utm_campaign=Cookiecheck

Moontan

Moderator
Medewerker
RTL 5 presenteert het Nationale vuurwerk vanuit Rotterdam - 2012-12-31 23:55

Na 5 minuten begint het vuurwerk

smilli

FPM Filmer
Ik vind het zo toch wel een vooruitgang na vorig jaar.
Komt erg mooi materiaal voorbij(uit het Vaccalluzzo doosje naast vinnie?) en de schietstijl vind ik niet dramatisch.

Bovenaan