Rotterdam: Stadsbestuur wil vuurwerk weren op onder meer Stadhuisplein

Moontan

Moderator
Medewerker
Stadsbestuur wil vuurwerk weren op onder meer Stadhuisplein

De gemeente Rotterdam wil in ieder geval drie vuurwerkvrije zones in de stad tijdens de jaarwisseling; De Meent, Stadhuisplein en de omgeving van de Erasmusbrug. Dat schrijft burgemeester Aboutaleb in een brief aan de gemeenteraad.

Het college wil ook vuurwerkvrijzones instellen rondom bejaardentehuizen en kijkt naar de mogelijkheid om vuurwerk afsteken te verbieden in parken en rondom wateren.

De gebiedscommissies is gevraagd om voor 19 december met suggesties te komen voor andere gebieden. Daarna moet het definitieve plan nog in de raad besproken worden.

Omdat de vuurwerkwet is aangepast, mogen gemeenten zelf bepalen waar er wel of geen vuurwerk mag worden afgestoken. Ook mag vuurwerk alleen op oudejaarsavond tussen 18:00 uur en nieuwjaarsnacht 2.00 uur.

http://www.openrotterdam.nl/stadsbe...p-onder-meer-stadhuisplein/nieuws/item?146818

maartenvincent

Registered User
Hier ben ik op zich niet tegen. Er zijn best plaatsen waar er geen vuurwerk afgestoken hoeft te worden. Zo lang er maar genoeg plaatsen zijn waar het wel nog mag.

En even wat anders, ik ben een tijdje niet zo actief geweest. Waar is nou definitief besloten dat de afsteektijd ingekort is? Was dit besluit nou echt al genomen, of hebben de media dit er van gemaakt?

Moontan

Moderator
Medewerker
Hier ben ik op zich niet tegen. Er zijn best plaatsen waar er geen vuurwerk afgestoken hoeft te worden. Zo lang er maar genoeg plaatsen zijn waar het wel nog mag.

En even wat anders, ik ben een tijdje niet zo actief geweest. Waar is nou definitief besloten dat de afsteektijd ingekort is? Was dit besluit nou echt al genomen, of hebben de media dit er van gemaakt?

Afsteektijden vuurwerk zijn definitief beperkt : alleen van 18.00 uur tot 02.00 uur mag er vuurwerk afgestoken worden.
De drie verkoopdagen zijn intact gebleven.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik ben hier als Rotterdammer ook niet op tegen, logisch dat je op die plaatsen geen vuurwerk wil. Ik had er de koopgoot en diverse bejaardencentrums ook nog aan toegevoegd.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Parken en rondom wateren zijn daarentegen juist plaatsen waar wat ruimte is zodat je dronken buurman niet z'n bips boven jouw singleshot houdt als hij een pijl aansteekt. Dus alleen in drukke woongebieden? Wat een wijsheid.....

Bovenaan