rollen alpeco 2

Mattenfreak

Registered User
Dream-Real zei:
Nu ik de dozen zo zie, dan komt me die van T809 heel erg bekend voor.
Ja weet het haast wel zeker.
Heel erg bedankt, het staat al genoteerd. Hier kijk ik naar uit. :)

Graag gedaan, maar leek mij ook dat je die T809 had aangezien anderen vonden dat jij de beste had. ;) :w

Schuim

Moderator
Medewerker
wat kost een 30k rolletje op het moment eigenlijk? aangezien ik binnenkort naar alpeco ga en dr wel 1tje wil halen...

vegetto

Registered User
Hij is niet op voorraad. Bij alpeco vertelde men mij dat de 50.000 klapper waarschijnlijk deruit gaat omdat deze bijna niet verkocht word, wat jammer is.
Een 50.000 is goedkoper en kwa formaat beter op te bergen

Laatst bewerkt:

OerKnal

Registered User
Hallo,

Ik heb gister mijn 100.000 rol binnen gekregen en het is van het merk White Horse. Aangezien ik dit merk wel ken is het plaatje op de eindbom toch anders. Normaal gesproken heb je dan een paardenhoofd dat naar rechts kijkt, maar nu heb ik een ander plaatje. Ook is het mij opgevallen dat er op de doos staat dat het een kruitinhoud heeft van 950 gram en dat terwijl er op de rol zelf het gewicht van 1000 gram op staat...Ik zou zeggen, kijk naar de plaatjes. Mijn vraag is of iemand deze eens eerder heeft gehad en wat dat zijn bevindingen waren.

Vr gr OerKnal

Rol.jpg

Whitehorse.jpg

Detail.jpg

xavier

Registered User
Volgens mij is dit een rol van Alpeco. Alpeco is een van de weinige importeurs die het kruitgewicht op het etiket van spektakelvuurwerk vermeld. Ik weet dat de rollen van alpeco 950 gram inhoud.

Tony

Administrator
Medewerker
xavier zei:
Volgens mij is dit een rol van Alpeco. Alpeco is een van de weinige importeurs die het kruitgewicht op het etiket van spektakelvuurwerk vermeld. Ik weet dat de rollen van alpeco 950 gram inhoud.

Het etiket van de rollen bij Alpeco is anders . Daar staat geen paard op en de tekst is ook anders.

Mattenfreak

Registered User
Huge_Cohones zei:
papier rond het rolletje verwijderen en uitrollen :D

Ik heb nog nooit een etiket gezien met een heel paard erop, enkel met alleen het hoofd.

Klopt ja, had ik begin dit jaar ook gepost zo'n foto, maar dan van een echte Alpeco-rol. Daar ston 980 gram kruit op trouwens, op de doos wel 950gram...

Hier eentje van Alpeco; Bai Ma Pao Zhu met een paardenkop naar rechts:

IMG_0971vwc.jpg

Foto uit 2004 al trouwens.

xavier

Registered User
Tekst die op die ene rol staat, lijkt toch verdacht veel op de gebruiksaanwijzing van Alpeco. Zover ik weet is alpeco de eerste die de vertraging van de lont vermelde op het etiket. Dit is echt een copy van de gebruksaanwijzing van Alpeco. Dit is niet erg want het is en duidelijke gebruiksaanwijzing.

OerKnal

Registered User
hmmmz ik ben tot de teleurstellende conclusie gekomen dat de flash in die 100.000 rol van minder kwaliteit is als van een 10.000 rol...Ik heb namelijk van beide rollen het sas met elkaar vergeleken...Ze hadden allebei dezelfde grijze kleur alleen ontbrande het sas van de 10.000 rol vele malen sneller als van de 100.000 rol...
Is dit inderdaad zo dat die 100.000 rol dan van minder kwaliteit is, of komt het door de vocht e.d.?

Vr.Gr. OerKnal

bosman

Registered User
OerKnal zei:
hmmmz ik ben tot de teleurstellende conclusie gekomen dat de flash in die 100.000 rol van minder kwaliteit is als van een 10.000 rol...Ik heb namelijk van beide rollen het sas met elkaar vergeleken...Ze hadden allebei dezelfde grijze kleur alleen ontbrande het sas van de 10.000 rol vele malen sneller als van de 100.000 rol...
Is dit inderdaad zo dat die 100.000 rol dan van minder kwaliteit is, of komt het door de vocht e.d.?

Vr.Gr. OerKnal

Afgelopen jaar waren de 100 K als niet zo goed, veel verhalen gehoord van weigeraars e.d.

gantpoplin

Registered User
Afgelopen avond horsebrand opgehaald, maar op de doos staat 720 gram PTS... Vind namelijk erg weinig als ik zo lees dat er ook rollen zijn met 980 gram PTS inhoud! Ook vind ik de eindbom groter dan die van White horse als ik zo de foto's bekijk, is dit gezichtsbedrog of is dit ook echt het geval? Het is een T809..

Daarnaast heb ik vorig jaar een ijzerdraad over de weg gespannenden de rollen er omheen gedraaid en heb nergens last van gehad.. Had ze in september binnen en ze hebben aldie tijd op zolder gelegen op een droge plek. Aangezien het vochtig weer is geweest afgelopen oud en nieuw denk ik toch dat daardoor de rollen die op de grond lagen inderdaad sneller uit zouden gaan. Schietlont bestaat al uit alleen een papiertje met kruit er in dus een druppelvocht en je kan een break verwachten... ;(

Ollie

Registered User
Hoe zit het eigenlijk met de lengte van de rollen van de verschillende merken?

Om on-topic te blijven: Hoe lang is die van Alpeco?

loof0003

Registered User
Lengte: meestal 12 meter
Gewicht: 12 kilo
Kruitinhoud: 950 gram
Prijs: €70,-
Verpakt: per stuk
Formaat doos: 56cm x 14.5cm x 56cm
KVK: Ja

search:p

Bovenaan