rollen alpeco 2

bompijl

Registered User
De 100.000 rollen van Alpeco van vorig jaar waren erg slecht . Hoe kunnen we nu weten of ze dit jaar weer zo slecht zijn of dat ze juist verbetert zijn?
Zonder dat we mischien weer een miskoop doen?
Weet iemand dat? :)

Devestator_001

Registered User
Volgens mij lag de slechte kwaliteit ook aan de natte grond. Het had gedurende de dag af en toe geregend en daardoor gaat hel lont veel uit... Verdere garantie kan je volgens mij niet krijgen. Het is maar te hopen dat ze nu wel goed zijn. Maar ik neem aan dat Alpeco hier zelf ook achteraan gaat, dit is nu alleen maar slechte publiciteit. En das niet zo handig...
:w

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Als jij hem nou als eerste koopt en hem direkt afsteekt,
en maak er dan ook nog eens een mooi filmpje van , dan zul je onze meningen lezen op dit forum , en dan weten wij , of we dit jaar de rollen van alpeco zullen kopen , of te wel , je zult uit moeten gaan van reakties van andere,
niet iedereen heeft gelukkig de zelfde smaak , de 1 zal hem goed vinden en de andere vind hem helemaal niks,

chinese rollen zullen diversen malen via de haven van Belgie binnen varen ,
en misschien zul je dan een goeie hebben of een slechte !!

Ik wacht met smart op je filmpje en je reaktie

bompijl

Registered User
Ik vraag het wel an die belg . Kijken wat hij der over te vertellen heeft...... :+
Anders zoek ik wel ergens anders. Ik wil niet weer tien keer een rol aansteken ..........

Mattenfreak

Registered User
Ok, ik had afgelopen jaar wat uitbundiger gedaan i.v.m. mijn 18e verjaardag de 31ste en had dus 3 rollen gekocht... Waren allemaal afkomstig van Alpeco...
Ik heb bij 1 rol wat opnieuw aan moeten steken, was gelukkig nog meteen in het begin, de rest totaal geen last gehad! ;)

100000klapper.JPG

Rechtermuisknop, doel opslaan als...

Bij deze dus een filmpje van een Bai Ma Pao Zhu....

Daarnaast was de 10.000 van Alpeco ook van Bai Ma Pao Zhu en dus ook dezelfde kwaliteit... Oordeel zelf maar, mijn mening is dat ze goed waren. Zoals vroeger vind je het toch niet meer... :'(

10000klapper.JPG

Rechtermuisknop, doel opslaan als...

Laatst bewerkt:

bompijl

Registered User
Nou gelukkag dat het bij jou wel goed ging , ik moest ze dubbelvouwen |:(
Verders was alles helemaal TOP! van alpeco hoor :)

bartknal

Registered User
bompijl zei:
Ik vraag het wel an die belg . Kijken wat hij der over te vertellen heeft...... :+
Anders zoek ik wel ergens anders. Ik wil niet weer tien keer een rol aansteken ..........

ben dus belg en had dankzij 1 van jullie nederlandvrienden met kvk een 100 000 rol kunnen krijgen was naar zeggen van matig kwaliteit!heb 20000 rollen gehad die beter waren!!

Laatst bewerkt door een moderator:

Didaja

Registered User
Ik vond de kwaliteit ook niet denderend, mijn rol ging 2x uit. Maar verder kan ej ze nergens krijgen dus ik ben tevreden. Misschien binnekort bij die nuewe groothandel :+

Patrick

Registered User
Ik had vorig jaar ook weinig problemen met de 10.000 versie.. Mooie geleidelijke brandtijd, heel weinig blindgangers en goede harde knallen. Daarom heb ik ze dit jaar maar weer gekocht :7

Mats

Registered User
.

De 10.000 ging bij mij ook perfect, ging in 1 stuk door zonder haperingen en lekkere knallen idd.

Ik denk dat je voor dat geld dat een 100k kost beter 10k's kunt kopen en doorlonten, dan heb je naar mijn mening een betere mat.

Jungleboy

Registered User
Ik had afgelopen o&n een 100k die niet van alpeco was maar die ik ook 2 keer opnieuw moest aansteken. Het had de 31st. ook best veel geregent. De helft had ik opgehangen aan een ladder en dat ging als een trein. Volgens mij ligt het aan de grond die vochtig was! :)

Dream-Real

Registered User
Ik heb ook al vele jaren achtereen een band.
Maar afgelopen jaar heb ik er eentje gehad die ik nog niet eerder
gehad heb.
Er stond op de doos iets van 950 gram. Ik denk dat dat het
hoeveelheid kruit is wat ze gebruikt hebben.

Kan iemand dat bevestigen?????
Ik wil in ieder geval wel weer zo'n band. Deze was echt TOPPIE.... :p

Heb verder eigelijk nog maar eentje gehad waar ikzelf niet te spreken
over ben geweest. Deze was met een eindknal. De rest was gewoon een
doorloper.

zink901

Registered User
Dream-Real zei:
gehad heb.

doorloper.
Dat zal inderdaad het kruitgewicht zijn.

magic sky line

Registered User
Dream-Real zei:
gehad heb.

doorloper.

er staat altijd een bruto en een netto gewicht op die 950 gram is het gewicht van hoeveel gram PTS er in de rol zit.

Mattenfreak

Registered User
Wat mij is opgevallen was dat er op de doos 950 gram stond, maar op het etiket op de rol 980 gram. Het aantal gram is namelijk vaak verschillend aan wat er op de doos staat, er zijn ook dozen waarop staat dat er maar 720 gram in zit. ;)

Hier een plaatje van zo'n doos die jij bedoelt voor de duidelijkheid:

IMG_0967vwc.jpg

Dream-Real

Registered User
Mattenfreak zei:
Wat mij is opgevallen was dat er op de doos 950 gram stond, maar op het etiket op de rol 980 gram. Het aantal gram is namelijk vaak verschillend aan wat er op de doos staat, er zijn ook dozen waarop staat dat er maar 720 gram in zit. ;)

Hier een plaatje van zo'n doos die jij bedoelt voor de duidelijkheid:

IMG_0967vwc.jpg

Het was inderdaad zo'n band die hier op de foto staat vermeld.
En deze band is gewoon een keiharde.
Een ieder die ook een band heeft gehad in het dorp, had het erover dat er één band was die vele malen harder ging dan de rest.
Dat was die van mij dus.

Maar ja, hoe kom ik nu weer aan zo'n band. :p .. Ik had deze via de handel, maar
ik weet nu dat deze er ook werkelijk is dus wil geen andere weer.

Iemand suggesties??

Mattenfreak

Registered User
Dream-Real zei:
Het was inderdaad zo'n band die hier op de foto staat vermeld.
En deze band is gewoon een keiharde.
Een ieder die ook een band heeft gehad in het dorp, had het erover dat er één band was die vele malen harder ging dan de rest.
Dat was die van mij dus.

Maar ja, hoe kom ik nu weer aan zo'n band. :p .. Ik had deze via de handel, maar
ik weet nu dat deze er ook werkelijk is dus wil geen andere weer.

Iemand suggesties??

Je moet eigenlijk naar het merk kijken. Was die van jou dus van Horse Brand of van White Horse of van Bai Ma Pao Zhu?
Jij hebt het nu namelijk over dat dit zo'n doos was, maar ik heb een day-after foto gemaakt, zelfde opdruk op de zijkant, maar ander artikelnummer. Ik zal nu 2 foto's plaatsen, zie je dat de zijkant volledig hetzelfde is, maar de T809 was een Horse Brand en de SCK-CT10 was van Bai Ma Pao Zhu en de mening is over het algemeen dat een Horse Brand harder gaat dan een Bai Ma Pao Zhu.

Hier de 2 foto's:

31120155vwc.jpg

Door voorkant die bij de zijkant hoort die hierboven al in een post staat. ;)
IMG_0974vwc.jpg

Dream-Real

Registered User
Mattenfreak zei:
Je moet eigenlijk naar het merk kijken. Was die van jou dus van Horse Brand of van White Horse of van Bai Ma Pao Zhu?
Jij hebt het nu namelijk over dat dit zo'n doos was, maar ik heb een day-after foto gemaakt, zelfde opdruk op de zijkant, maar ander artikelnummer. Ik zal nu 2 foto's plaatsen, zie je dat de zijkant volledig hetzelfde is, maar de T809 was een Horse Brand en de SCK-CT10 was van Bai Ma Pao Zhu en de mening is over het algemeen dat een Horse Brand harder gaat dan een Bai Ma Pao Zhu.

Hier de 2 foto's:

31120155vwc.jpg

Door voorkant die bij de zijkant hoort die hierboven al in een post staat. ;)
IMG_0974vwc.jpg

Nu ik de dozen zo zie, dan komt me die van T809 heel erg bekend voor.
Ja weet het haast wel zeker.
Heel erg bedankt, het staat al genoteerd. Hier kijk ik naar uit. :)

Bovenaan