Respect voor Parijs: geen vuurwerk en 2 minuten stilte

Moontan

Moderator
Medewerker
Respect voor Parijs: geen vuurwerk en 2 minuten stilte

De openingsceremonie van Kerststad Valkenburg zal vanavond soberder verlopen. Dat heeft de gemeente Valkenburg aan de Geul bekend gemaakt middels een brief. De ceremonie in het Halderpark is sober van opzet. De kerstparade zal vanavond in zijn gebruikelijke vorm tot in de Grotestraat verlopen.

In de Grotstraat wordt in drie talen gevraagd om respect te tonen voor alle overledenen van de aanslag in Parijs. Er zal twee minuten stilte in acht genomen worden.

De organisatie vraagt heel dringend de medewerking van iedereen. Ook de bezoekers van de terrassen en kelners wordt gevraagd tijdens de twee minuten stilte geen service te verlenen.

Het traditionele vuurwerk na afloop is afgelast.

http://tvvalkenburg.tv/nieuws/respect-voor-parijs-geen-vuurwerk-en-2-minuten-stilte/

ReFa

Registered User
En over de aanslag in Libanon gisteren, waar ook liefst 43 mensen omkwamen en zeker 200 gewond raakten hoor je niemand.
Ver van mijn bed enzo. Als men, waar dan ook, een statement wil maken, doe dat tegen ALLE terreur.
De selectieve verontwaardiging is wel heel krom af en toe.

Sweet Laker

Registered User
Klopt, daar irriteer ik mij mateloos aan. Waarom huilt men tranen met tuiten als er in Parijs een paar bommen afgaan. Terwijl er dagelijks buiten Europa mensen de dood vinden zonder dat dit ook maar iets lijkt te doen met mensen. Gemiste kans,..

bridge

Bronzen Member
Klopt, daar irriteer ik mij mateloos aan. Waarom huilt men tranen met tuiten als er in Parijs een paar bommen afgaan. Terwijl er dagelijks buiten Europa mensen de dood vinden zonder dat dit ook maar iets lijkt te doen met mensen. Gemiste kans,..

een erg ongepaste reactie.

Sweet Laker

Registered User
Nee, een realistische gedachte. Er vallen in het Midden Oosten dagelijks slachtoffers, dat zijn ook mensen. En dat vind ik net zo treurig als de slachtoffers die in Parijs gevallen zijn. Ik heb bekenden in Parijs wonen, bij Gods gratie zijn die ongedeerd.

Bovenaan