Regionaal Vuurwerkteam Politie weer actief

condor27

Registered User
Ik dacht dat nepkopers van de politie niet was toegestaan en dat het Amerikaanse praktijken waren. Volgens mij is dit uitlokking en ik dacht dat het bij wet verboden was iemand aan te zetten tot criminele activiteiten...???:unsure:

Tony

Administrator
Medewerker
Politie jaagt weer op vuurwerk

ELST - Het regionale vuurwerkteam van de politie Gelderland-Midden en Gelderland-Zuid is weer begonnen. Het vuurwerkteam moet er de komende maanden voor zorgen dat er minder ongevallen, schade en overlast ontstaan door vuurwerk.
Ook wil ze oneerlijke concurrentie tegengaan die wordt veroorzaakt door de handel in verboden consumentenvuurwerk.

Het vuurwerkteam is een samenwerkingsverband tussen de korpsen Gelderland-Midden en Gelderland-Zuid en werkt vanuit Elst. Het is onderdeel van het milieurechercheteam van de divisie Recherche.

Twee jaar geleden kwam het team voor het eerst in actie. Toen werd 23.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen. afgelopen jaar was dat 7.500 kilo. In Elst werd de grootste vangst gedaan. Daar werd 700 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. Beide jaren werden er meer dan zeventig personen aangehouden.

De politie roept iedereen op om informatie over illegaal vuurwerk aan haar door te geven. Wie informatie heeft kan contact opnemen met de politie via 0900-8844. Dit kan ook anoniem via Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik dacht dat nepkopers van de politie niet was toegestaan en dat het Amerikaanse praktijken waren. Volgens mij is dit uitlokking en ik dacht dat het bij wet verboden was iemand aan te zetten tot criminele activiteiten...???:unsure:

Ik vind het ook raar dat hier NIET MEER vragen over komen ?!

zone

Registered User
Ze doen toch wat ze willen.
Wat ik begrepen heb is,ze zeggen vragen staat vrij.
Uitlokking is,jij wilt niks kopen,en ze pushen jouw om wel wat te kopen,en dat mag niet.
Wel andersom,jij verkoopt hun kopen.
Dit stond in stukje op internet(Partyflock)over politieagenten die drugs kochten op feesten,en waarbij aardig wat mensen opgepakt waren.

Bovenaan