Reek knalt het jaar uit op één locatie: 1000 euro opgehaald voor gezamenlijke vuurwerkshow

Moontan

Moderator
Medewerker
Reek knalt het jaar uit op één locatie: 1000 euro opgehaald voor gezamenlijke vuurwerkshow

EEK - Met iedereen samen in Reek knallend het oude jaar uit. Met dat idee stapte Maurits Raijmakers maanden geleden naar zijn vrienden in de kroeg. Ze bedachten verschillende acties om geld op te halen voor een grote vuurwerkshow. En met succes: In totaal haalden de mannen 1000 euro op voor vuurwerk.

''Het gaat ons voornamelijk om de samenkomst. We willen met zoveel mogelijk mensen in Reek gezellig het nieuwe jaar in. We denken één mooie show te kunnen maken als we al het geld op een hoop gooien'', vertelt Tom Verstegen, een van de initiatiefnemers.

Collecterend door Reek
De gezelligheid is het belangrijkste voor de initiatiefnemers. Maar er zijn ook andere voordelen. ''We hopen dat er hierdoor ook minder overlast is. Daarnaast zal er hierdoor ook minder vernield worden door vuurwerk.''

De afgelopen weken collecteerden de mannen met een groep vrijwilligers in Reek. ''We hebben met collectebussen, kerstmarktacties en sponsoring 1000 euro opgehaald. Dat is een mooi bedrag om vuurwerk voor te kopen.''

Knallen aan de rand
De vuurwerkshow tijdens de jaarwisseling is bij de skatebaan in Reek. De organisatie hoopt dat er zo'n tweehonderd mensen uit Reek naar het vuurwerk komen kijken. ''We hebben al reacties gekregen van mensen die zelf geen vuurwerk kopen, maar naar de show willen komen kijken. Die gaven liever hun geld aan ons.''

Bij de gemeente Landerd, waar Reek onder valt, is een vergunning voor de vuurwerkshow aangevraagd. De gemeente heeft deze nog niet goedgekeurd. Het is overigens niet verboden als inwoners van Reek zelf vuurwerk afsteken op oudejaarsavond.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...opgehaald+voor+gezamenlijke+vuurwerkshow.aspx

KoenL

Registered User
Als hier een vergunning voor is aangevraagd en die wordt verleend, moet het vuurwerk dan door certificaathouders worden afgestoken?

D

Deleted member 17038

Guest
Dan zal er niet veel van die 1000 euro over blijven. Maar verder leuk voor die mannen als zij het een geslaagd initiatief vinden en er blij van worden. Ik ben benieuwd hoeveel ze er zelf nog bij in leggen.

AWG

Registered User
Leuk , 10 minuten inspiratieloos potjes kijken. :huh:

true true,:huh:

voor dat geld steek je het zelf beter af, tis niet dat ik dit jaar voor 1000 euro vuurwerk heb, maar 1000 euro met z,n allen doe je niet heel veel voor.
een doorlontcake of 5 noem ik nu niet echt een gezamenlijke vuurwerkshow.
en als dat het wel is voor de gewone consumentenstoker dan is dat prima als eigen show, maar dan hoeft het ook niet in de krant lijkt mij.
het is bepaald niet dat ze het wiel hebben uitgevonden ofzo, heb wel meer cafe,s gezien die niet officieel cakes stookten maar dat een paar stamgasten lieten doen, niks bijzonders verders.

maargoed inderdaad als hun gelukkig zijn er mee, dan is het mij goed.:hehe!:

ifeelfine

Registered User
zou het wel lachen vinden als de gemeente gaat handhaven dus dat er geen gezamenlijk vuurwerk komt zonder regels (en de kosten die je daar mee moet maken pffffffttt) is men meteen genezen met het roepen over gezamenlijke shows.

Want vergunning aanvragen en niet krijgen= toch afsteken kan natuurlijk niet

Vuurwerk023

Registered User
Waarschijnlijk gaan ze voor dat geld gewoon een paar potjes kopen en vervolgens op een groot plein afsteken zodat iedereen kan meegenieten

Sweet Laker

Registered User
Ik snap niet dat ze voor oudejaarsavond een vergunning aanvragen. Koop voor die rooie wat mooie cakes en steek dat gezellig af met z'n allen en laat de gemeente lekker doen waar ze goed in zijn,..

Tony

Administrator
Medewerker
Ik snap niet dat ze voor oudejaarsavond een vergunning aanvragen. Koop voor die rooie wat mooie cakes en steek dat gezellig af met z'n allen en laat de gemeente lekker doen waar ze goed in zijn,..

Dat is verplicht omdat het onder de noemer SHOW word aangekondigd.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Er staat ook een interview op de site van Omroep Brabant (Zie link in de eerste post).
Hier vertelt hij dat het vuurwerk bezorgd wordt (?) en dat het niet wordt afgestoken door een prof. maar door een paar gasten uit Reek.

Sweet Laker

Registered User
Dat is verplicht omdat het onder de noemer SHOW word aangekondigd.

Onder vrienden word zoiets al snel show genoemd en als laatste bericht klopt dat het niet door een professional, maar door burgers zelf ontstoken wordt. Dan snap ik nog steeds de link niet tussen 1000 euro aan vuurwerk en de tussenkomst van de gemeente. Zeker als het alleen consumentenvuurwerk betreft. Zou een ander verhaal zijn als ze het niet op 31 december tussen 18 en 02 zouden willen doen, dan snap ik dat er een vergunning geregeld moet worden, maar nu,..

Bovenaan