Red Lantern Super Pakket

1Salute

Registered User
Het is een naïeve illusie om te denken dat het net zo of ongeveer zo, zou presteren als +/- 30jr geleden.
Maar daar is echter bij dit project ook in het geheel niet naar gekeken en derhalve ook nooit als zodanig naar buiten gebracht.
Je klinkt heel stellig en alsof je bij voorbaat via de importeur wist dat het qua vuurwerk weinig voor zou stellen.

firewire

Registered User
Leuk voor op het forum... veel papa's met hun kindjes teleurgesteld voor 50 piek
De gemiddelde papa zal er niet zo zwaar aan tillen als een freak-papa zoals jij en de uitwerkingen konden en zullen natuurlijk nooit in de buurt komen van de jaren 80/90 maar hadden op zijn minst de kwaliteit van bijv het Wolff Nova pakket of beter behoren te moeten hebben.

Het SUPER pakket is stijf uitverkocht, dus er had een nieuwe ‘TURBO die reeds op de plank ligt’ mogen komen, maar met deze uitwerkingen brand men zich daar niet aan…

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Schijnt toch een waarheid in het filmpje te zitten....

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Vond het echt een aanfluiting. Het is bijna allemaal cat2 spul, daar kan je toch wel een beetje meer van maken dan wat het nu was?

50 piek voor een paar labels......

Tuurlijk komen er een paar die het goed gaan praten en we "tevreden" moeten zijn. Nee dat ben ik niet, als iets niet goed is mag dat ook gezegd worden.

Koetje

Registered User
Hoe je het wendt of keert; het kan nooit zo zijn dat alleen de labels belangrijk zijn en de inhoud bewust compleet waardeloos . Dan moet je het als dummypakket in de markt zetten en kopen alleen een paar freaks het. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. Dit is puur misleiding. En eigenlijk oplichting.

joszie

Zilveren Member
Hoe je het wendt of keert; het kan nooit zo zijn dat alleen de labels belangrijk zijn en de inhoud bewust compleet waardeloos . Dan moet je het als dummypakket in de markt zetten en kopen alleen een paar freaks het. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. Dit is puur misleiding. En eigenlijk oplichting.
Want de importeur heeft ergens beweerd dat behalve de labels ook de inhoud exact identiek zou zijn als 30 jaren geleden?

Alsof er naast een grote handvol liefhebbers ook maar iemand van de reguliere vuurwerkkopers zich druk kan maken om dit pakket want 'er zitten labels op die lijken op die van vroeger'..

Betaal je te veel voor wat je krijgt? Ja, absoluut. Maar kan je dan gelijk van oplichting spreken? Nee!

Weet jij veel hoeveel moeite en geld het de importeur heeft gekost om de freaks enigszins tegemoet te komen in hun wensen. Dit pakket zal geen hardloper zijn en ik verwacht ook niet dat deze in de enorme aantallen gemaakt zijn. Kosten moeten toch ergens weer terugverdiend worden.

BKVdraak

Member
Want de importeur heeft ergens beweerd dat behalve de labels ook de inhoud exact identiek zou zijn als 30 jaren geleden?

Alsof er naast een grote handvol liefhebbers ook maar iemand van de reguliere vuurwerkkopers zich druk kan maken om dit pakket want 'er zitten labels op die lijken op die van vroeger'..

Betaal je te veel voor wat je krijgt? Ja, absoluut. Maar kan je dan gelijk van oplichting spreken? Nee!

Weet jij veel hoeveel moeite en geld het de importeur heeft gekost om de freaks enigszins tegemoet te komen in hun wensen. Dit pakket zal geen hardloper zijn en ik verwacht ook niet dat deze in de enorme aantallen gemaakt zijn. Kosten moeten toch ergens weer terugverdiend worden.
En welke wensen zijn er volgens jou met dit pakket enigzins uitgekomen?

joszie

Zilveren Member
En welke wensen zijn er volgens jou met dit pakket enigzins uitgekomen?
Naar wat ik las op de verschillende fora, zat menig freak al maanden te posten hoe 'enorm gaaf die labels' zijn.

Ik had eenieder nu graag horen zeggen dat de inhoud ze ook een nostalgisch gevoel had gegeven en en herbeleving van de jaren '80 en '90 was geweest.

Waar het mij om gaat is dat er gelijk weer geroepen wordt dat het 'oplichting' is.

Koetje

Registered User

Ik beweer ook nergens dat de inhoud identiek moet zijn. Alleen wanneer de inhoud cat 1 gepruttel blijkt te zijn dan klopt er iets niet. En dat zal niet toevallig zijn 'misgegaan'.
Ook de reguliere koper zal niet blij zijn want 50 euro afgetikt voor rommel.

firewire

Registered User
Ik beweer ook nergens dat de inhoud identiek moet zijn. Alleen wanneer de inhoud cat 1 gepruttel blijkt te zijn dan klopt er iets niet. En dat zal niet toevallig zijn 'misgegaan'.
Ook de reguliere koper zal niet blij zijn want 50 euro afgetikt voor rommel.
Opzet is het iig ook niet…maar frustrerend is het wel.

1Salute

Registered User
Want de importeur heeft ergens beweerd dat behalve de labels ook de inhoud exact identiek zou [....] Dit pakket zal geen hardloper zijn en ik verwacht ook niet dat deze in de enorme aantallen gemaakt zijn. Kosten moeten toch ergens weer terugverdiend worden.
Post #66 'stijf uitverkocht'

Met 'nostalgie ten top' zou ik verwachten dat een vuurwerkimporteur het juist over vuurwerk als totaalconcept heeft, en niet alleen over de plaatjes erop.

Bijlagen

• Screenshot_20250103_083851_Chrome.jpg
    Screenshot_20250103_083851_Chrome.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 8

firewire

Registered User
Post #66 'stijf uitverkocht'

Met 'nostalgie ten top' zou ik verwachten dat een vuurwerkimporteur het juist over vuurwerk als totaalconcept heeft, en niet alleen over de plaatjes erop.
Dat is een persoonlijke aanname van een naïeve onwetende zoals jij en dat mag.

Begrijp me niet verkeerd, maar de realiteit is dat als bijv een batch ve compound of cake jaarlijks al afwijkt, het een utopie is dat een repro van een pakket van ruim 30jr oud, presteert zoals weleer.

Dat er in sommige artikelen wat meer kruit had mogen zitten, is een redelijkere benadering.

Laatst bewerkt:

Chrissie81

Registered User
De buurman had dit pakket voor zijn dochtertje gekocht, ondanks de leuke labeltjes kon je er net zo goed geen kruit inhoud indoen. Wat een belachelijke vertoning, sommige branden letterlijk 5 seconden op 20 cm hoogte. Geef het dan onder het mom van een Cat 1 pakketje uit. En nee niet met die drogredenen komen dat het nooit hetzelfde als 30 jaar geleden kon zijn.. dat snapt iedereen. Zelfs het kind van 10 was diep teleurgesteld in de uitwerkingen.

firewire

Registered User
De buurman had dit pakket voor zijn dochtertje gekocht, ondanks de leuke labeltjes kon je er net zo goed geen kruit inhoud indoen. Wat een belachelijke vertoning, sommige branden letterlijk 5 seconden op 20 cm hoogte. Geef het dan onder het mom van een Cat 1 pakketje uit. En nee niet met die drogredenen komen dat het nooit hetzelfde als 30 jaar geleden kon zijn.. dat snapt iedereen. Zelfs het kind van 10 was diep teleurgesteld in de uitwerkingen.
Toch is die ‘drogreden’ de meest gehoorde klacht…want dat blijkt lang niet iedereen te snappen, maar zie post #76.

Dat er in een aantal artikelen meer kruit had mogen zitten, staat buiten kijf.
Doodzonde.

Laatst bewerkt:
Bovenaan