Ramp Enschede op TV

koen0s

Registered User
Ik vond het ook nog zeer indrukwekkend. Discovery heeft het naar mijn idee goed in beeld gebracht, hoe erg en wat de kracht was van de explosie's. Wat ik ook erg goed vond is dat die mensen van de brandweer, de cameramensen die er toen op 13 mei bij waren.. nog een interview wouden doen.

Discovery liet ook mooi zien, en vertelde dit ook goed, welke klassen en waren. Dat S.E. Fireworks klasse 1.1 in handen zou hebben, hadden de meeste toch niet verwacht.

Wat ik achteraf wel opmerkelijk vond is dat die eigenaren "maar" een half jaar cel kregen. Ze hebben namelijk 2 zware overtredingen gemaakt.

Maar de documentaire vond ik zeker de moeite waard. En vooralsnog leef ik mee met de nabestaanden.

Gr. Koen

GHBWestland

Registered User
Wat ik achteraf wel opmerkelijk vond is dat die eigenaren "maar" een half jaar cel kregen.

was alleen voor overtreding van vergunning toch ??
zo hebben zij er niet DIREKT schuld aan.. vandaar die lage straf!! echter denk ik dat als uiteindelijk word gezegd dat de brand is ontstaan door een ongeluk (dan wel kortsluiting of iets anders) ze misschien nog meer kunnen krijgen. de mensen die bij dat soort voorbeelden nalatig zijn geweest zeggen gewoon: dat wist ik niet en dan word alsnog alles teruggekoppeld naar de eigenaren die de mensen daarvoor moet instrueren.

verder goeie docu maar nou niet echt vernieuwend.. ik dacht dat er nieuwe feiten naar boven zouden komen ofzo.. is dus meer om de mensen die dat nooit gevolgd hebben op de hoogte te brengen in 1 uitzending van een uur...

:w

Laatst bewerkt:

koen0s

Registered User
was alleen voor overtreding van vergunning toch ??

Ze hebben inderdaad alleen vast gezeten voor de overtreding van de vergunning. Maar er lag:
1. Te veel vuurwerk
2. Te zwaar vuurwerk

Dat zijn wel 2 hele verschillende dingen, maar de rechter zal deze beslissing ook niet zomaar hebben genomen.

Gr. Koen

elmo

FPM Moderator
De uitzending van Discovery heb ik online gezet.
Opgenomen op dvd via HD-recorder,en omgezet naar skvcd(mpeg2),en de reclame verwijderd.
Het geheel in 4 delen gesplitst,dus met een "joiner" weer samen te voegen.(Te branden als (S)VCD voor het bekijken op de dvd speler.)
deel 1/4
deel 2/4
deel 3/4
deel 4/4

Laatst bewerkt:

Vavoom

Registered User
Zie dat hier nog wat gediscussieerd wordt over de documentaire.

Ik moet toch even iets kwijt over de documentaire en zal het maar in deze thread zetten. Het viel me op dat er met geen woord gerept werd over het falen van het ambtelijk apparaat. In concreto onder andere de gebrekkige controle/handhaving.

Weer een nieuwe voedingsbodem voor de volgende conspiracy theory. :(

Ben het daarnaast helemaal eens met de opmerkingen van Stef (scheelt mij weer typewerk) over de kwaliteit van de documentaire. Die was echt belabberd en heb me dus ook regelmatig zitten ergeren.

poisonouspider

Registered User
Opgenomen op dvd via HD-recorder,en omgezet naar skvcd(mpeg2),en de reclame verwijderd.
Het geheel in 4 delen gesplitst,dus met een "joiner" weer samen te voegen.(Te branden als (S)VCD voor het bekijken op de dvd speler.)
deel 1/4
deel 2/4
deel 3/4
deel 4/4

Hartelijk dank voor je inspanningen! Zo kan iedereen die het gemist heeft de uitzending ook nog zien en ik vond het een indrukwekkende reportage.

Frenkie

Registered User
deel 1/4
deel 2/4
deel 3/4
deel 4/4

Hoe kan ik die dingen downloaden dan???
Snap er geen reet van :p
Thnx voor de komende uitleg... (hoop dat ie komt)

koen0s

Registered User
Nee want dan slaat ie een html bestand op en daar heb ik geen reet aan.
Ik snap niet hoe dat rapidshare werkt...Dus...

Ik geloof dat het al op de site staat, maar ik heb het niet kunnen vinden met de search. Daarom zal ik het je even uitleggen:p.

1. Klik gewoon met de linker muisknop op (bijv) 1/4 deel. Nu opent de site van Rapidshare zich, en als je iets naar beneden scrollt, kom je bij een tabel.

2. Onderaan die tabel staat:
Select Your Download: en daar achter de knoppen: Premium en Free.

3. Er vanuitgaand dat je geen account hebt, moet je op Free drukken. Als je dit doet kom je in een nieuw scherm van Rapidshare. Als je nu naar beneden scrollt, zie je een tijd aflopen.

4. Wanneer deze op 0 is, krijg je een 3 cijferige code te zien. Toets deze in het vakje er naast in en druk op "Download".

5. Nu opent het standaard download scherm gewoon en hopelijk snap je het vanaf hier;)

PS. Je kan ze met een "gratis-account", niet achter elkaar downloaden, omdat je maar een limiet hebt. Wanneer je het toch probeert, krijg je in het scherm te zien:
You have reached your download limit. You've need to wait "(hier komt het aantal minuten dat je moet wachten te staan)" minutes.

Gr. Koen

Simsfan88

Registered User
deel 1/4
deel 2/4
deel 3/4
deel 4/4

Filmpje 1 werkt perfect. Filmpje 2 geeft alleen geluid in Windows Media Player en alleen beeld in Media Player Classic. Filmpje 3 geeft alleen wat geluid en het ruist heel erg! Filmpje 4 is dezelfde als 1...
Kun je hem niet helemaal in 1 keer uploaden (bijv via Video.google.com) ? Ik heb de reportage opgenomen maar er is iets fout gegaan, en ik wil het echt graag zien...

Olympicdragon

Registered User
Misschien is er wel dit gebeurd: Teken deze verklaring en ga voor 10 jaar de bak in OF we hebben een hele mooie aanbieding voor u, u houd uw mond dicht over alle spullen van defensie die wij hadden opgeslagen bij uw bedrijf en over een paar maanden staat u weer op vrije voeten!

Er is een hoop gebeurd wat de ''normale'' mens nooit te weten zal komen, laat ik het daar maar op houden!

Groeten
Kingmokum

Mijn Vader doet inspectie bij defentie.
In heel Nederland is geen bunker te vinden waar net zoveel KRUIT ligt als daar in enschede.
Mijn vader zegt dat deze of gene die de vergunning verleend heeft de doodstraf zou moeten krijgen, of terug gestuurd moet worden naar het gekkenhuis waar hij ontsnapt is.

Over het bovenstaande dus...
Het zijn de explosieven van de zwaarste klasse 1.1 die gelijk staan aan dynamiet etc.
Dus niet dynamiet of C4 zelf.
Deze hoef je niet op te slaan voor het rijk, kunnen ze zelf beter.

;)

--sjon beton--

Registered User
kruit lag;)
maar wie zegt dat daar alleen vuurwerk heeft gelegen?
menig pyro technisie(of hoe zeg je dat) zegt dat de explosie NIET alleen door vuurwerk alleen kan komen. maar het blijft een cliche.

Bovenaan