pyrotorches

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Vorig werden ze gratis weggeven bij mijn Pro-Line dealer, tijdens de vuurwerk verkoop.
Ik heb ze niet mee gekregen, was het vergeten te vragen.
De verkoper was videotheek Isandra in IJzendoorn.
Internet adres: www.isandra.nl

Mokum-pyro

Registered User
als iemand eeen adres van een verkooppunt in of rond om amsterdam heeft, die deze dingen verkoopt. kan hij of zij dit dan even plaatsen?

Tellurian

Registered User
Zal de verkoop van pyrotorches meteen storm lopen of zijn deze altijd nog wel te krijgen ? Ik ben namelijk niet bekend met dit item maar zo als het er naar uit ziet zijn deze erg handig met het afsteken van vuurwerk ; normaal neem ik altijd de aansteeklont...
Ik heb in iedergeval de keuze uit beekhoven-bikes of carla's look op 't zonneplein (indien zij ook nog vuurwerk verkopen dit jaar).

Hoe lang brandt zo'n pyro eigenlijk ?

groet ;

Tellurian

Beekje

Registered User
Tellurian zei:
Zal de verkoop van pyrotorches meteen storm lopen of zijn deze altijd nog wel te krijgen ? Ik ben namelijk niet bekend met dit item maar zo als het er naar uit ziet zijn deze erg handig met het afsteken van vuurwerk ; normaal neem ik altijd de aansteeklont...
Ik heb in iedergeval de keuze uit beekhoven-bikes of carla's look op 't zonneplein (indien zij ook nog vuurwerk verkopen dit jaar).

Hoe lang brandt zo'n pyro eigenlijk ?

groet ;

Tellurian

Carla's look verkoopt ook nog maar ik heb genoeg Pyrotorches op voorraad.

Ze zouden theoretisch 4 a 5 minuten moeten branden, maar soms is dat wel 3 minuten. En ze zijn zeker veilig alleen in verhouding met een aansteeklont wel wat duurder.

Ik dacht dat ze weggaan voor €3,- per 5 als het goed is.

Groetjes

de pyromaniac ©

Registered User
maar je moet er eigenlijk wel bij vertellen dat als je Pyrotorches aan is niet meer uit kan tot dat ie opgebrand is

even een voorbeeldje

je steekt je sierpot aan met je Pyrotorches en je kijkt naar je sierpot tot dat ie op is en stopt
dan de volgende sierpot die je nog binnen moet gaan halen dus leg je die Pyrotorches ff ergens brandend neer op een veilige plaats ( stoeprand of zo )
en je gaat weer een mooie sierpot halen kom je terug bij stoeprand is je Pyrotorches al weer op weer een nieuwe dan

almetal 1 Pyrotorches per sierpot = dure hobby

dus echt handig vind ik ze niet ( mening van de pyromaniac © )

ik vind ze wel handig als je 10 potten even na elkaar wil aansteken die je vantevoren neer gezet heb en dan stoken/brande

groetjes de pyromaniac ©

de pyromaniac ©

Registered User
hier onder een fototje van een turbo brander
die te koop was in december bij de blokker voor 15 eurotjes in 2004
busje gas is 2 euro of zo en daar doe je echt jaren mee
mischien dat ie weer te koop is in 2005

is een super alternatief voor wat dan ook ( Pyrotorches aansteeklont aansteker )

DSC04477.JPG

[adminbreak]en we hebben het hier over Pyrotorches en aanverwanten[/adminbreak]

groetjes de pyromaniac ©

Gorgel

Registered User
Ik kreeg hier toevallig gisteren een of ander bestelgidsje in de bus met
allerlei seizoensartikelen. (soort mini-wehkamp catalogus) en daar staan die branders ook in. Ik zal straks wel ff kijken hoe dat bedrijf(gidsje) heet waar je ze kunt bestellen en hoe ze zijn.
Dan post ik het hier wel weer ff.

Ik heb het in ieder geval even opgezocht en het is het bestelmagazine Tchibo.

Je kunt er ook online bestellen op www.tchibo.nl

Ze zijn er wel duurder mee dan de €15,- bij de blokker waar de pyromaniac het had, € 21,95 en ze worden verkocht als Gourmetbrander.

Hier de directe link naar de "gourmetbrander":
http://www.tchibo.nl/is-bin/INTERSH...ductID=gOEKZAPE_AIAAAEGyBQr_Kpf&BackTo=Search

kw45_9381_b2,00.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Je hebt ook zo'n varriant van camping Gazz.
Maar op de site wordt gezegd, dat ze voor solderen zijn.
Maar je kunt er natuurlijk ook je vuurwerk mee aansteken.

Maar ik heb een vraag over die branders.
Fik je daarmee niet een heel eind van je lont weg.
Zodat je minder tijd heb om weg te wezen.

trixx

Registered User
The Cigarman zei:
Maar ik heb een vraag over die branders.
Fik je daarmee niet een heel eind van je lont weg.
Zodat je minder tijd heb om weg te wezen.

Nja als je gewoon die vlam bij het begin van het lont houd(net zoals met een gewone aansteker), is er niks aan de hand!! Er bestaan ook aanstekers met zo'n vlam, en daar heb ik vorig jaar mijn vuurwerk mee aangestoken. Gaat allemaal prima!

firewall

Registered User
ja tot er een stukje verbrand lont op die aansteker valt (het gloeidraadje) dan doet ie het niet meer
heb ik ook gehad... daarom vind ik gewone aanstekers toch beter

aan de andere kant, als er veel wind staaat krijg je het vuurwerk er toch mee aan... met gewone aanstekers zit je te kloten

trixx

Registered User
firewall zei:
ja tot er een stukje verbrand lont op die aansteker valt (het gloeidraadje) dan doet ie het niet meer
heb ik ook gehad...

Dat hoeft helemaal niet te gebeuren. De vlam is groot genoeg om het lont 2cm van de aansteker te houden, en aan te kunnen steken. En dan kan je ook nog altijd het lont van opzij of van boven aan te steken, dan valt er helemaal niks in je aansteker!|:(

kees

Registered User
Om even terug te komen op die pyrotorches, zijn de bekende morning glory's hiermee te vergelijken. En weet iemand hoe lang deze branden?
:w

Gorgel

Registered User
nope, daar heb je niks aan. Die branden veel te groot en wild om lont aan te steken, ze duren maar 1 minuutje ofzo en er komen ook flitssterretjes uit die van het kaarsje wegspringen.

painkiller

Registered User
Even een oud topic omhoog schoppen.

Ik heb zoujuist deze torches besteld:
http://dx.com/p/honest-adjustable-flame-butane-jet-torch-lighter-19321
sku_19321_1.jpg

De reactie die erbij staan zien er goed uit en heb ook al op ander plaatsen gelezen dat mensen er zeer tevreden over zijn. Voor 12,50 voor 2 stuks het proberen waard!
Als ik ze binnen heb zal ik even laten weten hoe de kwaliteit is.

Dealextreme is een betrouwbare site maar je moet een beetje geduld hebben aangezien het al snel 2 weken duurt voordat je de spullen geleverd krijgt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan