Pyronale 2014

chromeeh

Registered User
Het publiek was het daar wel over eens...

Ik vond Rusland een beetje rommelig aandoen. Frankrijk was ook niet slecht, alleen Nederland stak er wel met kop en schouders boven uit.
(Let op, mijn mening :p Je hoeft het er niet mee eens te zijn ;))

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Moontan

Moderator
Medewerker
Thanks Marc, een leuke opsteker voor de Nederlandse prof branche.
Ben benieuwd naar de filmbeelden.
Of Heron Fireworks overall winnaar gaat worden weten we morgen: dan wachten Pyroemotions en Panda Fireworks

chromeeh

Registered User
Zo, de metro weer overleefd :D

Een korte samenvatting van mijn kant.
(De filmpjes volgen nog, die komen zondag (van alle landen!))

Frankrijk
Ze begonnen uiteraard met de verplichte kleur kuur. Dit vond ik een beetje "rommelig" aan doen.

De verplichte muziekstukken liepen wat slapjes. Ze hadden wel een paar nette effecten er tussen (red bottom to green tails)

Het vrije stuk vond ik een beetje over the top soms.
Simpelweg te veel tails tegelijk, en vond de muziek keuze niet helemaal passen in de setting (ik miste een beetje de rode draad zeg maar)
De afsluiting had iets feller gekund :)

Nederland
Kleur kuur was netjes, lekker agressief wat direct al een oooooohhhhhh gevoel gaf.
Vooral de crackling afsluiting er van deed het goed.

De muziek kuur was netjes en strak.
Smiley shells, die doen het altijd goed :)

Het vrije deel was lekker vanwege de muziek keuze, ook het nummer van Within Temptation maakt de afsluiter echt een ooooooooohhhhhhh aaaaaaahhhhhh.

Rusland
Het kleur deel was netjes.
Niet TE zeg maar.

Muziek kuur vond ik netjes.
Het zijn lastige nummers, maar netjes gedaan.

Het vrije deel vond ik (erg) rommelig.
De muziek kwam een beetje over als van hot naar her. De rode draad hebben ze denk ik in Rusland laten liggen....

Al met al een leuke avond afgesloten door een stuk slot vuurwerk :)

Kijken wat morgen brengt!
*plop* ik drink er nog een op Nederland!

Scav

Registered User
Feerie beperkte zijn kleuren zeer sterk door enkel de nationale driekleur tw schieten. Dit was wel mooi herkenbaar en scoort waarschijnlijk goed bij de jury. Veel gebruik van hart-shells. de jury melde dat salutes strafpunten gaven omdat het enkel knal is een geen visueel effwct (kunst). Echter feerie leek de memo niet te hebben gelezen.

Orion was strak maar inspiratieloos in mijn ogen. De muziek keuze had weinig russisch en was meer roaring 20s chicago bigband ipv my country. Mooi goud, rijk gevulde luchten maar weinig vernieuwends.

Heron tot slot schoot zeer gevarieerd qua effecten en bovenal kleuren. Veel paars en multicolour. De linker post weigerde een aantal keer danwel reageerde vertraagd. Orion had hier ook last van. De muziek band leek een kopie van de show in hoorn. Common linnets, herman van veen( in het duits), guus meewis, nits ( dutch mountains), within temptation.

Publieksprijs was daardoor duidelijk. Mogelijk geeft de jury feerie meer punten..we zullen het vanavond zien....

Metro was overigens uitstekend te doen. Mits je de goede lijn koos (u2) aangezien 95% via de oostkant binnenkwam en vertrok.

Tony

Administrator
Medewerker
Deze word helaas geblokkeerd ivm de muziek.
Dit soort films kan je beter parkeren op Vimeo waar ze niet zo moeilijk zijn.

chromeeh

Registered User
Klein beetje off topic, maar deed Vimeo niet lastig met grote files?
Want een beetje 1080p render is al snel >2GB :/

Tony

Administrator
Medewerker
Klein beetje off topic, maar deed Vimeo niet lastig met grote files?
Want een beetje 1080p render is al snel >2GB :/

Een account voor een jaar is niet zo heel duur en dan kan je tot 5GB per week uploaden.

Moontan

Moderator
Medewerker
[HQ+HD quality] Audience Winner: Netherlands - Heron Fireworks | Pyronale 2014 | .
filmed by: MrFeuerwerkskoerper

chromeeh

Registered User
Wat een regen net...
Was net op tijd binnen :D

Edit:
Italië was echt sterk,
Noorwegen vond ik minder, mede door de muziek
China... Tja... Het was anders dan ik verwacht had :p
De muziek was nogal... Verrassend :p

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
The results of Pyronale 2014:

1: Pyroemotions - Italy

2: Orion art - Russia

3: Heron Fireworks - Holland

Quote Pyroworld Facebook

Congratulations to all the teams!!!

chromeeh

Registered User
Italië kan ik inkomen, maar had Rusland niet de 2e plek gegeven, maar goed dat is weer persoonlijke mening...

Desalniettemin een mooi resultaat voor NL :)

tronetti

Registered User
Heb Italië nog niet gezien, maar dat zat eraan te komen ja.

Jammer van Féérie, had er eigenlijk meer van verwacht.
Maar er werd veel van hetzelfde verschoten, erg veel blinkers, die maar terug bleven komen.
Ook veel standaard effecten, zoals gewone peonie's. De synchronisatie op de muziek vond ik wel goed.
Als er wat meer variatie in producten had gezeten, hadden ze denk ik misschien nog wel in de prijzen gevallen.
Ik heb gelezen dat ze salute's hebben gebruikt, wanneer dan?
Heb ze in het vorige filmpje niet opgemerkt, zo ja, dan zijn ze waarschijnlijk gediskwalificeerd.
Mirnovec heeft deze fout vorig jaar ook gemaakt.

Scav

Registered User
Orion werd met luid boegeroep ontvangen. Mijn persoonlijke top 3:

1) pyromotion
2) heron
3) feerie

Pyromotion / digit was met afstand de beste. Heron was het meest sprankelend, afwisselend in effect en kleur. Fewrie was het meest nationalistisch en daarmee het meest trouw aan het thema your country.

Noorwegen het zwaarst gehandicapt door de regen. Rusland strak, net, maar weinig flair...zoals dw duitsers zouden zeggen...sauber...

China....de muziek was keurig chinees en daarmee te on toegangkelijk voor het publiek. De effecten t.o.v. het europese geweld van italie en zelfs noorwegen rommelig en lomp. Het europese materiaal oogt kwalitatief beter en voller.

Bovenaan