WEL OF NIET 600 MM IK WEET HET NIET!!!!
Afgelopen donderdag om 7.00 uur stonden Elmo en Mats op de stoep voor de trip pyronale,dus spullen in auto en wegwezen want we hadden met hans(son-t) Shinji (rick) en jordi bij de grens afgesproken.
Dus om 8 uur bij het pompstation met de hele club even een bakkie gedaan ,en toen was de sfeer al heerlijk,droog weer en iedereen had er zin aan!
Om half 2 waren we in Berlijn na de nodige stops voor de rokers hebben we mats en jordi bij hun hotel afgezet en zijn toen naar ons hotel gereden aan de andere kant van de stad.
Hans en Rick bleven bij Jordi want die zaten vlakbij het vuurwerk en konden daar de auto kwijt,want die gingen immers s,nachts na de grote bommen huiswaarts ( echte freaks)
Na ons opgefrist te hebben hebben wij ons ook richting Kreuzberg begeven om ons aan te sluiten bij de rest op het terras.
De groep werd groter en groter (35 man) en het werd als maar gezelliger dat de meeste zoiets hadden van waar komen we nou voor ik blijf op het terras daar kan ik het ook zien
( He Rick)!
Om 20.30 kwamen we het oudste vliegveld ter wereld op lopen en oei wat een groot terein,terwijl we richting de hekken liepen hoorde ik Kool and the Gang op het hoofdpodium hun best doen voor vertier bij de tribunes.
En het begin was daar Heerlijk mooi vuurwerk, 3 dagen lekker de stad bezoeken wat een leven dacht ik, ineens een knal op de grond in de verte jammer , en ja hoor daar ging de tweede grote jonge de lucht in wat een klap voor een (?) inch ik dacht woh mooi begin en nog 1 weer een mooie luchtdrukverplaatsing , en Toen ..............een presentator die zegt ;so dass war es die ferzig hanbai bomben.........SLIK WAS DAT HET ???????
Iedereen begon elkaar aan te kijken of ze water zagen branden ,Onze grote vriend Rick die samen met Hans voor deze jongens waren gekomen om gelijk weer huiswaarts te keren had zoiets van ok ik heb aardig wat biertjes op maar mis ik iets.
Verder zullen we er wel niet achter komen, de pyromusikal was verder mooi maar erg kort voor een opening.
Vrijdag samen met Titan en zijn vrouw de sightseen tour door Berlijn gedaan die erg gezellig en mooi was ,Daarna samen nog wat gegeten ,en toen weer richting het hotel om ons op te frissen en weer richting het vliegveld.
het escalatieteam,de hiehiecrew iedereen was er weer wat een gezelligheid om de avond door te komen tot vuurwerk begint!
De shows waren stuk voor stuk geweldig . Portugal was minder maar ik vond hun zeker niet slecht!
Dit maakte voor veel mensen de avond goed , na de teleurstelling van gister!
Ik hoorde dat het die nacht nog lang onrustig is geweest in de berlijnse cafes met het ESCALATIETEAM in de stad!
De laaste dag lekker op het terras gezeten op de Kurfurstendamm met heerlijk weer en een boel mooie mensen met erg veel geld!
De avond, jeetje wat een drukte op het vliegveld in vergelijk met andere avonden .
Europla begint hun show met een digitaal gedeelte wat helaas niet goed overkomt ,maar jongejonge wat schieten ze een mooie musical ,super!
Dan de canadezen die een stuk rommeliger beginnen ,bommen die niet echt hoog gaan en ineens een lange stilte die volgens mij niet in het progamma thuishoorde.
Ze eindigen wel met erg veel grote bommen, maar net als gister de tweede show weer minder.
Dan de laaste van de avond die ik echt super geschoten vond,dit waren naar mijn idee de winaars!
En dan de afsluiting en de uitslag....de afsluiting die ook weer erg mooi was en zeker 10 minuten duurde dus mijn avond kon echt niet meer stuk.
Dan de uitslag ,Europlafan die ik ben hoop ik dat ze winnen maar ik dacht dat de laatste show toch beter was, en dan de uitslag ,Europla wint in Berlijn wat ik ze van harte gun.
Ondanks de tegenvaller op de Donderdag vond ik het de moeite waard om hierheen te gaan en als het volgend jaar is ga ik zeker weer.
Berlijn bied overdag enorm veel cultuur en winkelplezier en dan aansluitend s,avonds het vuurwerk ,dat zijn voor mij de ideale stedentrips.
Iedereen bedankt nog voor de enorme gezelligheid tijdens het wachten en op het
terras !
Paul bedankt voor het oppassen en in het gareel houden van mijn beide zonen,volgende keer weer??