tukker1978
Registered User
Even een tip voor de gene die geen zin hebben om met de auto te gaan.
Met Transavia vlieg je voor 187 euro heen en weer ( 8ste heen 12de terug ).
En met Ryanair vanaf 93 euro retour vanaf Weeze. (9e heen 12e terug)
Even een tip voor de gene die geen zin hebben om met de auto te gaan.
Met Transavia vlieg je voor 187 euro heen en weer ( 8ste heen 12de terug ).
En met Ryanair vanaf 93 euro retour vanaf Weeze. (9e heen 12e terug)
Am 1.7. so gegen 23 Uhr wurde als Vorgeschmack für die Presse ein kleines Feuerwerk anläßlich der Pyromusikale veranstaltet. Geschossen wurden Bomben von 75mm bis 300mm, immer auf einen Schlag um alles perfekt im Bild festhalten zu können. Zuerst wurden zur Demonstration der Steighöhe und Effektgröße einzelne Bomben geschossen, danach 12 Bilder mit allen Kalibern gleichzeitig.
To 1.7. against 23 o'clock as foretaste for the press small fireworks were organized in such a way on the occasion of the Pyromusikale. Bombs from 75mm to 300mm were shot to be able to hold always at one blow in order everything perfectly in the picture. First for the demonstration of the climbing height and effect size individual bombs were shot, afterwards 12 pictures with all calibers at the same time.
Is niet echt duur en de vlucht is ook maar ff maar als je gewoon met de auto gaat ben je waarschijnlijk nog sneller bij je hotel en het is nog goedkoper ook.
Wij rijden in ieder geval 's ochtend rond een uur of 9 met 4 personen die kant op.
Wij proberen uurtje of 2 's middags daar te zijn, eind van de ochtend hiero weg.
Wij rijden rond half 10 hier weg en ik verwacht dat we rond 15:30 daar zijn.
Verder mag men na 23:00 uur geen lawaai maken dus zal het begin in zonsondergang plaatsvinden, hierover is al veel gediscussieerd op Duitse sites, ik sluit me aan bij iets wat ik las: "stoor je er niet aan maar geniet van de show".
Handige plattegrond met openbaar vervoer en de ingangen van het terrein:
http://numz.nl/ll/PMB_plattegrond.pdf
_________
Interview met de initiatiefnemer Hans-Georg Kehse:
http://www.taz.de/regional/berlin/aktuell/artikel/1/becken-pauke-gibs-ihm-bum-bum/
Hierin staat dat o.a. Deutsche Welle en RBB het op tv zullen uitzenden, mensen met schotel of uitgebreid kabelpakket kunnen dit mogelijk ontvangen.
Het publieksterrein loop naar achteren 2 graden op waardoor volgens Hans-Georg iedereen alles goed kan zien. Er staat ook in dat hij als tiener en op het gymnasium flink geëxperimenteerd heeft met vuurwerk en chemie. Hans-Georg organiseerde al vuurwerkshows in voormalig Oost-Duitsland waar hij woonde.
_________
Verder een link naar een site met info over het lokale weer (wordt constant up-to-date gehouden)
http://www.wetter.info/wetter-deutschland/berlin/wetter-berlin/17752804
Handig is dat je ver vooruit kan kijken (blauwe tabs bovenaan) en er tijden bij staan zodat je een idee hebt van het weersverloop.
Het bengaalsvuurlogo zal met helicopter gefilmd worden en mogelijk op een scherm getoond worden.
Verder mag men na 23:00 uur geen lawaai maken dus zal het begin in zonsondergang plaatsvinden, hierover is al veel gediscussieerd op Duitse sites, ik sluit me aan bij iets wat ik las: "stoor je er niet aan maar geniet van de show".
Drillz zei:Ik denk eerder dat men gewoon stiekem tot half twaalf doorgaat.... Althans dat hoop ik....
Daar gaan ook geruchten over, maar laten we ook de oostelijke ligging van Berlijn niet vergeten, vandaag gaat in Amersfoort de zon onder om 22:01 en in Berlijn om 21:25 (Zaterdag is dat 21:21 uur).
Hebben nu 10:00 in de planning, 4½ tot 5 uur later in Berlijn aanwezig!Wij rijden rond half 10 hier weg en ik verwacht dat we rond 15:30 daar zijn.
Das linke Bild zeigt die Ausmaße. Dort, wo der Pfeil auf einen kleinen schwarzen Punkt am Horizont, zeigt ist das Ende. Das rechte Bild zeigt einen Sammelpunkt für alle Leitungen eines Zündkreises. An dieser Stelle wird später ein Slave stehen, der alle angeschlossenen Bengaltöpfe zündet. Diese Sammelpunkte sind überall auf dem Gelände mit einer Kennzeichnung für den jeweiligen Zündkreis verteilt. Jede einzelne Leitung und jeder Bengaltopf wurde vorher noch einmal durchgemessen.
![]()
![]()
![]()
Am dritten Tag wurde ein Teil der Ware angeliefert und in dafür bereitgestellte Container verladen. Das japanische Team fertigte unterdessen Abschussgestelle für ihre Show an.
![]()
![]()
![]()
Zur gleichen Zeit an einer anderen Stelle werden Vorbereitungen für die größten Feuerwerksbomben, die je in Deutschland geschossen wurden, getroffen. Zwei tiefe Löcher werden mit einem Bagger ausgehoben, um die riesigen Abschussrohre mit einem Gewicht von je 600kg zu versenken. Auch hier ist genaues Arbeiten angesagt, ein paar Grad Neigung kann bei einer Steighöhe von 900m fatale Folgen haben.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jetzt läuft alles auf Hochtouren. Es werden Mörserkästen aufgestellt, Feuerwerkskörper verladen, Zündkabel vorbereitet und alles wetterfest abgedeckt. Trotz der schon vielen Abschusspositionen ist das, was heute zu sehen ist, nur ein geringfügiger Teil vom Ganzen. Das letzte Bild zeigt die Position mit den eingegrabenen Rohren für das Hanabifeuerwerk.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()