Pyro Piet weet hoe je vuurwerk veilig afschiet!

Moontan

Moderator
Medewerker
Pyro Piet weet hoe je vuurwerk veilig afschiet!

UDEN - Vuurwerkimporteur Caferrata uit Uden komt met voorlichtingsfilmpjes om vuurwerk veilig(er) af te steken. Daarin figureert Pyro Piet, een ervaren vuurwerktechnicus, die bijna 300 soorten vuurwerk bespreekt.

De filmpjes laten zien hoe er het veiligst met de verschillende producten kan worden omgesprongen.
Ze zijn op verschillende sites te zien, zoals op YouTube, maar ook bij alle verkooppunten van de Udense importeur.

'Liever geen acteur'
Er is volgens directeur Madlener van Caferrata bewust niet gekozen voor een acteur, want die heeft 'geen verstand van vuurwerk'. Pyro Piet werkt al 21 jaar als pyrotechnicus en weet precies hoe elk product werkt en wat het doet.

Caferrata wil met het initiatief consumenten een veiligere jaarwisseling bieden. Ook hoopt het bedrijf zo meer vuurwerkbrillen en aansteeklonten te verkopen. Als die standaard gebruikt worden bij het aansteken van (gevaarlijk) vuurwerk zou Oud en Nieuw een stuk veiliger worden.

Pyroboy

Registered User
Was caferrata niet die club die vorig jaar verwikkeld was in een niet helemaal zuiverige kwestie, dan is dit wel redelijk hypocriet.

joszie

Zilveren Member
Ik vind pyro piet erg irritant. Maar goed, zolang er ook maar 1 iemand naar aanleiding van zijn tips veiliger met vuurwerk om gaat is het natuurlijk goed.

Laatst bewerkt:

cf-pyromaniac

Registered User
het is juist een goed iniatief vanuit de branche zelf.. ik juich dit alleen maar toe!!

@Pyroboy wat er vorig jaar allemaal in nieuws kwam over cafferata doet er niet toe.. dat hun voorlichtings filmpjes maken is alleen maar top. zie weinig importeurs soort gelijk iets organiseren.

Laatst bewerkt:

petertje23

Registered User
Ik vind dit ook een goed initiatief!
Dat het niet helemaal mijn smaak is, tja daar kan ik ook niks aan doen.
En volgens mij zijn de filmpjes ook niet voor de mensen die hier zitten bedoeld :happy:

wat er vorig jaar allemaal in nieuws kwam over cafferata doet er niet toe.. dat hun voorlichtings filmpjes maken is alleen maar top. zie weinig importeurs soort gelijk iets organiseren.
+1

Galaxis

Registered User
Laatst op een Demo bij de bolusberg in Bergen op Zoom nog even met deze beste man staan praten. Hij was tevens ook de ontwerper van de finale show :)

Bovenaan