PvdD: Verbod op vuurpijlen

Pyrodolfo

Registered User
PvdD: Verbod op vuurpijlen

Nieuws
22 NOVEMBER 2018
De Partij voor de Dieren vraagt het kabinet vandaag om een verbod op de verkoop van vuurpijlen. De veiligheid bij het afsteken van de pijlen kan niet gegarandeerd worden; geen enkel lanceerapparaat doorstond de test van de inspectie. Het kabinet heeft eerder dit jaar toegezegd alsnog een verbod op de verkoop van vuurpijlen in te stellen als de lanceerapparaten van vuurpijlen niet veilig blijken te zijn.
“Vuurpijlen veroorzaken van al het vuurwerk de meeste slachtoffers. Een feest bouwen met onberekenbare vuurpijlen is letterlijk spelen met vuur. Dat is wat het kabinet nu doet door een verkoopstop keer op keer uit te stellen”, zegt Christine Teunissen, Kamerlid van de Partij voor de Dieren.
De PvdD wijst al lang op de risico’s van consumentenvuurwerk. Elke jaarwisseling raken honderden mensen gewond, meestal door legaal vuurwerk. Ongeveer de helft van de slachtoffers zijn omstanders of voorbijgangers. Teunissen: "In het belang van dieren, natuur en milieu én onze eigen veiligheid willen we de vuurwerktraditie omvormen naar professionele vuurwerkshows"
De roep van de Partij voor de Dieren om een algeheel verbod op consumentenvuurwerk vindt steeds meer weerklank. Ook artsen, burgemeesters, brandweer en politie pleiten al langer voor een verbod.
Lees hier de vragen die Teunissen vandaag

https://www.partijvoordedieren.nl/nieuws/pvdd-wil-verbod-op-vuurpijlen

htevents

Registered User
Ik ben voor een verbod op de PvdD. Maar helaas is dat net als dit, onmogelijk.
Ik ben bang dat het verbod op vuurpijlen minder onmogelijk is, als een verbod op de PvdD. Echter, zij houden er "geen" rekening mee dat er dan alleen een verbod op de verkoop in NL zal zijn, massaal zullen mensen hun pijlen dan in BE of DE kopen en die DE pijltjes zijn nou ook niet altijd even stabiel. Tuurlijk weten ze dit zelf heel goed, maar dan kunnen ze na afloop (als het toch geen positief resultaat heeft) wel zeggen: Goh, wij hebben het in ieder geval geprobeerd dus we moeten nog meer verbieden. Zo werkt de politiek tegenwoordig.

KruitFreak

Registered User
Ik was me net even bewust waar het echt om gaat en wordt zooooooo moe van dit soort aasgieren. Alles afnemen wat niet in hun straatje past. Geen romeinse kaarsen, geen vuurpijlen en straks geen consumenten vuurwerk, daarna geen prof shows meer en geen vuurwerkforum meer.

Zullen we emigreren naar Mars en daar een vuurwerk kolonie opstarten?

de gvr

Registered User
Ja dat is koren op de molen voor die dierenknuffellaars. Die pakken ieder itempje aan om het vuurwerk te verbieden.
Ik heb zelf ook dieren en zorg goed voor ze met oud en nieuw maar die PvdD slaat echt door. Mafkezen!

The Passion

Registered User
ergens kan ik mij niet voorstellen dat legaal consumenten vuurwerk meer slachtoffers maakt dan illegaal.
betekend dat dat illegaal vuurwerk veiliger is dan legaal? dan stel ik voor om massaal uit polen te gaan inslaan om het aantal slachtoffers terug te dringen.

htevents

Registered User
ergens kan ik mij niet voorstellen dat legaal consumenten vuurwerk meer slachtoffers maakt dan illegaal.
betekend dat dat illegaal vuurwerk veiliger is dan legaal? dan stel ik voor om massaal uit polen te gaan inslaan om het aantal slachtoffers terug te dringen.
In verhouding geeft illegaal vuurwerk meer gewonden, maar van het afgestoken vuurwerk tijdens oud en nieuw, is denk ik nog geen 10% illegaal, dus er wordt zoveel meer legaal afgestoken, dat het een logisch resultaat is. Echter, de verhoudingen liegen er niet om. Van de 10% die illegaal vuurwerk afsteekt, raakt wel meer dan 1% gewond. Van de 90% die legaal afsteekt raakt nog geen 0.01% gewond (voorbeelden, geen werkelijke cijfers). Ze weten het wel zo te vermelden dat het inderdaad lijkt alsof consumenten vuurwerk gevaarlijker is, maar ja, het is logisch dat er meer gewonden zijn door dat vuurwerk, want het wordt meer afgestoken. Echter de verhoudingen aantal afstekers en gewonden is vele malen lager dan bij illegaal vuurwerk, dus meer illegaal vuurwerk betekend meer gewonden en ook nog eens zwaarder. Goed hoor zo'n verbod.

AWG

Registered User
Ja ik dacht er afgelopen week nog aan.
Ik heb nog op die gasten gestemd.
Dat moeten we ons hele leven meedragen Adgertic... :cry:

we hebben volgens mij allemaal wel eens op iets gestemd wat we beter niet hadden kunnen doen achteraf gezien..
ze volgen hun eigen motto om vervolgens compromissen te sluiten om mee te mogen regeren...

ik heb christenunie,pvv en sgp gestemd laatste keer kwam ook fvd om de hoek kijken in de stemwijzer....
gaan die allemaal de gloeilamp en het wiel opnieuw uitvinden?? nee joh . maar je doet wat je kan als kiezer zijnde en al wordt je nog zo vaak teleurgesteld je blijft een soort van je best doen om het beste te willen...

ik kijk naar 020 en ik zie dat groenlinks daar de grootste is, zelfs die onnozelehalsema is daar burgermeester geworden, en dat begint nu ook met scepter te zwaaien.
paar grote letter zijn blijkbaar al een ergernis voor hun....

je stemt vaak om een tegenwicht te geven aan de dwaasheid die anders verkozen zou worden...

beetje zoals met trump en hillary,
de 1 is een debiel en de ander is een crimineel...
en het dan gek vinden dat de helft voor een debiel koos , maar niet nadenken waarom de andere helft voor een crimineel koos...??
weet eigenlijk niet wat ik enger vindt...

GMP82

Zilveren Member
beetje zoals met trump en hillary,
de 1 is een debiel en de ander is een crimineel...
en het dan gek vinden dat de helft voor een debiel koos , maar niet nadenken waarom de andere helft voor een crimineel koos...??
weet eigenlijk niet wat ik enger vindt...

Offtopic, I know, maar het meest opmerkelijke van dat hele voorval aan de andere kant van de oceaan, vind ik dat ze op 325.000.000 Amerikanen, nou net die twee overhouden om uit te kiezen....

En of je nou links, rechts (of rechtdoorzee :p hoor je ook niks meer van) stemt, ze hanteren allemaal "eigen volk eerst" (en schijt aan een ander), alleen hebben ze een andere interpretatie van wie dat eigen volk en wie die ander is.

AWG

Registered User
Offtopic, I know, maar het meest opmerkelijke van dat hele voorval aan de andere kant van de oceaan, vind ik dat ze op 325.000.000 Amerikanen, nou net die twee overhouden om uit te kiezen....

En of je nou links, rechts (of rechtdoorzee :p hoor je ook niks meer van) stemt, ze hanteren allemaal "eigen volk eerst" (en schijt aan een ander), alleen hebben ze een andere interpretatie van wie dat eigen volk en wie die ander is.

george legt het je allemaal uit.
maarja dan wordt je al snel uitgemaakt voor alu-hoedje,
en in nederland gaat het net zo want ook hier hebben politici niet zoveel te willen.

Bovenaan