PvdD: jaarwisseling uiterlijk in 2020 vuurwerkvrij

Moontan

Moderator
Medewerker
PvdD: jaarwisseling uiterlijk in 2020 vuurwerkvrij

De Partij voor de Dieren (PvdD) zal donderdag in de Tweede Kamer pleiten voor een algeheel verbod op consumentenvuurwerk, uiterlijk in 2020. Esther Ouwehand wil dat er zo een einde komt aan de stroom van honderden veelal zeer jonge slachtoffers, de grote overlast, de miljoenenschade en het geweld tegen hulpverleners tijdens oud en nieuw. Als aanjager van het vuurwerkdebat in de Tweede Kamer wordt de PvdD inmiddels gesteund door een meerderheid van de Nederlanders, burgemeesters, artsen, politie en brandweer.

Een meerderheid van de Nederlanders verzet zich inmiddels tegen de gevaarlijke vuurwerktraditie in ons land vanwege de vele gewonden en de grote overlast. Onder groeiende maatschappelijke druk heeft het kabinet vorig jaar besloten de afsteektijden te beperken. Dat vindt de Partij voor de Dieren een stap in de goede richting, maar geen oplossing voor het probleem. Tijdens een recente hoorzitting in de Tweede Kamer, pleitten artsen, burgemeesters en brandweer daarom voor verdergaande maatregelen met als einddoel een totaalverbod op consumentenvuurwerk. Esther Ouwehand, Tweede Kamerlid voor de PvdD en initiatiefnemer van de hoorzitting, zal dit pleidooi donderdag overbrengen aan het kabinet. Wat de Partij voor de Dieren betreft is de jaarwisseling zo snel mogelijk, maar uiterlijk in 2020, vuurwerkvrij.

In de aanloop naar een totaalverbod wil de Partij voor de Dieren concrete tussenstappen om slachtoffers, overlast en schade nu al te beperken. Veel gemeenten willen zelf een vuurwerkverbod kunnen instellen, maar dat is nu niet mogelijk. De PvdD wil dat gemeenten deze vrijheid wél krijgen. Ook het tijdvak waarin vuurwerk mag worden afgestoken moet drastisch beperkt worden: alleen nog tussen 23:00 en 01:00.

Esther Ouwehand:

“De jaarwisseling is al lang niet leuk meer: veel gewonden, overlast en geweld tegen hulpverleners. De meerderheid van de Nederlanders wil daarom van consumentenvuurwerk af, dus het wordt tijd dat Kamer en kabinet zich daarbij aansluiten!”

http://www.piepvandaag.nl/pvdd-jaarwisseling-uiterlijk-in-2020-vuurwerkvrij/

stefantvs

Administrator
Medewerker
heel deze zin heeft niets met consumentenvuurwerk te maken :-( “De jaarwisseling is al lang niet leuk meer: veel gewonden, overlast en geweld tegen hulpverleners. De meerderheid van de Nederlanders wil daarom van consumentenvuurwerk af, dus het wordt tijd dat Kamer en kabinet zich daarbij aansluiten!”

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik begin zo langzamerhand een hekel te krijgen aan die Mevrouw Ouwehand. Niet omdat ze aan ons vuurwerk komt hoor. Maar de manier waarop ze probeert haar zin te krijgen. Zij is degene die het debat voortdurend op de agenda zet.
Op lange termijn een gevaarlijke tegenstandster.

Puur

Registered User
ik snap ook niet waarom dat mens zoveel vrijheid krijgt zonder tegengas van wie dan ook........onbegrijpelijk

Baron van lunt zu sas

Registered User
Zeker, goed gezegd in de opmerkingen hierboven.
En net als onkruid wieden zal je elk jaar zulk ongewenste begroeiing moeten aanpakken anders overwoekerd het het mooie.
Dus hierbij ook gelijk een oproep aan alle negativo's (ik begrijp jullie heus wel hoor) ga altijd de discussie aan, help om je eigen hobby in een correct daglicht te stellen.
Tot nu toe , en nog heel lang, krijgen zij hun zin niet omdat er uitgelegd wordt dat ze het verkeerd hebben. Blijf geduldig en wijs ze op de leugens; Er is geen enkel land in de buurt waar een vuurwerkverbod is. Enkelt Ierland en dat is te verklaren met het I.R.A. Verleden.
Help je hobby

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Het is zo jammer dat het gewoon een soort persoonlijke hetze is tegen het consumenten vuurwerk waarbij veel van dat soort figuren helemaal niet openstaan voor de realiteit...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Z@P

Registered User
jammer dat alleen negativiteit een podium krijgt. Positief vuurwerknieuws bestaat niet voor de media, dan gaat de grote meute vanzelf mee uiteindelijk als je maar lang genoeg onzin loopt te verkondigen.

Keerzijde van het internet, iedere gek kan ongefundeerd zomaar van alles roepen.

Iedere keer als ik dit soort onzin berichten lees kook ik van binnen en tik een bericht waarvan ik halverwege maar besluit dat dat niet zo handig is om te posten en hem maar weer verwijder.

Hoop dat het snel gedaan is met deze partij, ze voegen helemaal niets toe. Een dikke stem tegen krijgen ze van mij.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

RedBaron

Registered User
Zoals ik al op Facebook melde.. kan iemand mij het verband uitleggen tussen consumentenvuurwerk en het geweld tegen Hulpverleners? als we consumentenvuurwerk gaan verbieden behoord dat dan compleet tot het verleden.. Ook tijdens de uitgaansweekenden?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Uit de politiek halen die Ouwehand en bij de apen zetten in Ouwehands dierenpark.
Hebben de apen daar ook nog wat te lachen.

boozebelly

Registered User
ik snap ook niet waarom dat mens zoveel vrijheid krijgt zonder tegengas van wie dan ook........onbegrijpelijk

Omdat vrijwel geen politicus haar of een andere zweefteef uit haar partij echt serieus neemt. Kwestie van even uit laten razen en dan kunnen we allemaal lekker naar huis...

GMP82

Zilveren Member
Omdat vrijwel geen politicus haar of een andere zweefteef uit haar partij echt serieus neemt. Kwestie van even uit laten razen en dan kunnen we allemaal lekker naar huis...

Wel serieus genoeg, dat ze hun spelletje kunnen spelen. Wat denk je dat al die zinloze kamervragen (en dat zijn er nogal wat) van hen kosten?!
Democratie an sich is een mooi systeem, helaas ook met de nodige haken en ogen.

Bovenaan