Programma Onofficieël - Vuurwerk - Fallas 2015

mickeyzegtboem

Registered User
Jammer dat je de pop er niet duidelijk op hebt staan, dan was het makkelijker geweest om te zoeken.
Maar die straatverlichting hing volgens mij op een van de kruizingen van carrer del comte d'altea, ben hem wel tegengekomen in ieder geval.

raymondv

Registered User
Het is geen Bon Ritual maar Ron Ritual (Rum). Dit hing in Comte d' Altea, ik kan uit die video niet zien hoe die pop er uit zag, er stond er op een kruising een met een Kok, denk dat dat hem is?

dick kroone

Registered User
Wat een geweldig jaar weer op het weer na helaas. Maar voor ons weer een record aan mascleta's gezien zonder de levante. De teller staat op 28 shows in 4 dagen. De een Nog harder als de ander. Was weer geweldig filmpjes volgen nog.

dick kroone

Registered User
Ik ben even onze hd beelden aan het updaten die hebben wat beter geluid. Carrer de pius XL Daar hangen echt grote mascleta's elke dag tip voor volgend jaar heren!

dick kroone

Registered User
zo ik begin hier even opnieuw heb net de filmpjes van 16 maart klaar in de komende dagen zal ik alles in deze post erbij zetten we hebben niet alle beelden in hd sommige filmpjes zijn met de telefoon gemaakt veel kijk plezier!!

het is even haasten maar hing er elke dag dit jaar tussen 14.15 en 14.30 gaat deze.

deze is er ook elk jaar en vroeger stond het hier vol met Hollanders vorig jaar was die op de 17e maar dit jaar weer op de 16e

deze kennen we allemaal wel. we hebben nog geprobeerd er 2 te zien ook die op isabel catolica maar de spanning werd te groot en voor deze gekozen achteraf had het gekund denk ik

17 maart 3 shows

na het plein direct weer weg en daar zagen we de eerste alweer in rook opgaan toch jammer als je voor een stoplicht staat die niet op groen wil elke dag miste we de eerste behalve 19 maart maar 200 meter verderop op carrer de conca konden we hem nog meepakken 14.20 ging die

daarna 500 meter verderop carrer de pius xl 0m half 3. Dit was een goeie!!

Dit was om 21.30 hier hebben we ook al vaker een mascleta gezien deze gaat eigenlijk altijd rond 21.30 op 17 maart
carrer de Juan Ramon Jimenez

18 maart 4 show eigenlijk de standaard route weer carrer de conca om 14.25 hier hadden ze vandaag een verassing hangen 2.5 inch ground salutes!
deze had ik al jaren niet meer gezien in de straten en de knallen echt niet normaal!

daarna weer door naar carrer de pius xl het lijkt wel of ze elke dag een paar extra lijnen erbij hangen!

in de avond moest het feest gaan worden in 2014 stond ik om 21.00 uur op het dakterras en wat er toen de lucht in ging niet normaal dus dit jaar zijn we gaan zoeken rond die tijd met succes de eerste bij toeval gepakt vlak bij av del sit om 21.00

toen deze klaar was voelde we al de eerste druppels en zijn we terug gefietst naar carrer de a'lberic daar hing een redelijk grote terwijl we stonden te schuilen werden we al weg gestuurd de mascleta gaat nu i.v.m. regen dus om 21.50 in plaats van 23.59 en na deze mascleta heb ik ook niks meer horen gaan alles ging ineens tussen 21.00 en 22.00 de lucht in. erg jammer anders hadden we er nog wel 1 of 2 kunnen zien

Laatst bewerkt:

dick kroone

Registered User
19 maart hadden we er uiteindelijk 11 maar had veel beter gekund wegens het slechte weer niet eerst door de straten gefietst eigenlijk op ervaring van eerdere jaren gelijk weer de standaard route gefietst

de eerste pakten we op placa del pintor segrelles hier hebben wij geen beelden van
gelijk erachteraan kwamen de ground salutes weer op carrer de conca
ook hier zijn geen beelden van helaas
toen hebben we besloten om terug te zakken de wijk in waar we voorgaande jaren flinke mascletas hadden gezien
maar alles was al weg! tot we langs falla 99 fietsten en die stond op punt om te gaan.

we hadden al besloten om dit jaar naar rusaffa te gaan voor de mascleta van marti die hadden wij nog nooit gezien.
toen we aankwamen nog een finale meegepakt de straat ernaast toen 45 minuten staan wachten bij marti en 4 mascletas horen gaan heel dicht bij
ook hier geen beelden van

in de avond gaan wij altijd naar rusaffa daar hing voor het eerst een mascleta voor de deur van de pyro shoping calle cadis.
deze was best leuk.

rond 0.00 kijken we altijd bij av del cit de mascleta maar er gaan er altijd een paar dicht bij elkaar en dit jaar eerst bij carrer de pius xl een hele beste meegepakt.

daarna snel fietsen naar av del cid 2 minuten ongeveer

en dan heel snel fietsen naar placa de patraix ongeveer 1 minuut
en ik denk dat dit de grootste van de 3 is en zou ik volgend jaar in beide straten kijken eerst deze was groter als av del cid!
helaas als de camera net uit gaat kwamen er nog een berg shells achteraan

hierna rustig richting het plein gefietst onderweg nog deze crema gekeken

toen zagen we iets verderop een salute en eigenlijk gelijk hoorde je ook de traca al gaan deze hebben we ook nog even meegepakt het was ondertussen een uurtje of 0.35

en als afsluiter het plein en na het plein eigenlijk wel weer voldaan voor een jaartje.

het was weer een geweldig jaar. v
Volgend jaar alle straten weer bij langs en hopen dat we er weer net zoveel of meer zullen zien.

Laatst bewerkt:

vuurvent

Registered User
hier de straat shows die ik de 19e gezien heb, ook de exacte tijden erbij gezet wanneer ze gingen.(terug gelezen vanaf me sd kaart)

mercado de colon 14:15

ciril amorós 14:36

Calle conde altea 15:00

calle joaquin costa 15:05

calle joaquin costa 15:08

carrer del general prim 15:13

mercado ruzaffa 15:42

Av del cid 0:07

Mascleta,Crema/Nocturna - falla bon ritual - 2:36

mischien kunnen andere wat met de tijden voor volgend jaar.

Bovenaan