Prijs winnen met vuurwerkafval

Moontan

Moderator
Medewerker
Prijs winnen met vuurwerkafval

RAALTE - De gemeente komt op woensdag 2 januari in alle kernen van de gemeente Raalte langs om het vuurwerkafval in te zamelen. Kinderen tot 17 jaar kunnen een prijs winnen als ze vuurwerkafval inleveren.

De 'vuurwerkkaravaan' rijdt op woensdag 2 januari door de gemeente Raalte en haalt het vuurwerkafval op, dat na de jaarwisseling is opgeruimd. De karavaan doet centrale plekken in ieder dorp aan, waar verdeeld over twee routes de gelegenheid wordt gegeven het vuurwerkafval in te leveren. Net als voorgaande jaren kunnen kinderen tot 17 jaar ook deze keer prijzen winnen. Kinderen moeten zich vooraf aanmelden via de website www.raalte.nl . Als ze op 2 januari een volle zak met vuurwerk inleveren, hoeven ze dan alleen maar hun naam door te geven om kans te maken op één van de vijf prijzen.

Overigens kan vuurwerkafval ook in de container voor restafval worden gedaan.

Schema 'vuurwerkkaravaan': 9.00-10.00 uur: C1000 Raalte-Noord en Marktplein Heino; 10.15-10.45 uur: Elckerlyc Luttenberg en 't Trefpunt Laag Zuthem; 11.00-11.30 uur: 't As-spel Mariënheem en d'Olde Wettering Lierderholthuis; 13.30-14.00 uur: Timmermanshuis Nieuw Heeten en Bouwhuisplein Broekland; 14.15-15.00 uur: Dorpsplein Heeten en Domineeskamp Raalte.

© de Stentor, op dit artikel rust copyright.

KruitFreak

Registered User
Lijkt mij juist een fout plan. Ze motiveer je kinderen om tussen vuurwerk resten te speuren met alle gevolgen vandien. Je weet nooit wat ze vinden en in hun eigen zak steken om vervolgens ergens af te steken.

deamonchild

Registered User
Wij hadden hier toen ik nog een kleine man was 10 a 11 jaar oud een aantal jaar de campagne : Een lotje voor een rotje ! En dat hield in dat je inderdaad door de bergen rode snippers van 100.000 klappers de weigeraars eruit haalde. Het heeft me een aantal keer leuke vondsten opgeleverd waaronder een eindbom die niet afgegaan was, een bol van een mortierpijl en gewoon HEUL VEUL rotjes grondbloemen en potten. Maar ik leverde maar 10 % in de rest stak ik af. Heel spannend die rotjes met schietlont ( ja ik was klein ).

joszie

Zilveren Member
tja, of je leert ze zo om gewoon al het afval in een zak te mieteren en de volgende dag in te leveren.

Bovenaan