Presentatie consumentenvuurwerk

Davis

Registered User
Beste FPM-ers,

Ik moet eind januari een (powerpoint)presentatie houden. Het onderwerp dient juridisch gerelateerd te zijn, en gezien mijn liefde voor vuurwerk heb ik besloten het over consumentenvuurwerk te houden.

Nou wil ik vandaag een beginnetje gaan maken, maar met het hele verhaal over de wetgeving van consumentenvuurwerk in Nederland én omringende landen, de jaarlijks terugkerende discussies over de veiligheid van vuurwerk en het al dan niet moeten afschaffen van de legaliteit van consumentenvuurwerk, de import van Belgisch en Duits vuurwerk door verschillende vuurwerkimporteurs, enzovoorts, kan ik uren volpraten.

Echter moet de presentatie ongeveer een minuut of 10 á 20 in beslag nemen.

Wie zou mij kunnen helpen met een beginnetje, een opzet, waar vanuit ik iedereen vervolgens kan laten zien dat de Nederlandse wetgeving omtrent vuurwerk voor geen centimeter deugt en met losse lonten aan elkaar zit. Dat is in ieder geval mijn conclusie, maar nu moet ik wel ergens beginnen.

Ik ga overigens niet in op de soorten vuurwerk, want dat is irrelevant aan het vak waar de presentatie zal plaatsvinden.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen :embarrased:

joszie

Zilveren Member
als het juridisch gerelateerd moet zijn vertel dan wat over de Europese wetgeving en over Nederland die met zijn RACT weer aparte eisen stelt. er staat genoeg over hier op het forum. Vanuit dit oogpunt kan je laten zien dat Nederland her en der weer te ver doorslaat en wellicht dat ze zelf verkeerd bezig zijn (en wellicht door Europa op de vingers getikt kan worden). ook kan je hierdoor belichten dat Nederland hierdoor zelf in de hand werkt dat mensen alsnog illegaal vuurwerk willen aanschaffen.

ik denk dat je dan een erg boeiend onderwerp hebt die zeer zeker actueel is en aansluit op je opdracht.
veel succes en als je de presentatie gehouden hebt, laat het weten.

GMP82

Zilveren Member
neem evt contact op met member DeejayTim, die lijkt -gezien zijn posts- nogal op de hoogte van de recente wetgeving.

Bovenaan