Prankster laat ware aard zien...

Michel_G

Zilveren Member
:TT TT:

Wat een kansloos volk blijft het toch.... Mochten er nog vissen in die vijver gezeten hebben, dan is de kans dat ze het overleeft hebben klein. Of door de drukgolf op slag dood of in ieder geval de zwemblaas gescheurd door de plotselinge klap, waarna de vis niet meer goed kan zwemmen/duiken en alsnog een langzame dood sterft.......

hennn

Registered User
Hallo allemaal
Bovenstaande film ,vissen met shells oid,zijn we totaal tegen en nemen daar ook openlijk afstand van.
Ik ben zelf profesioneel visser geweest,en weet dus dat zulke akties desastreus is voor het visbestand en al het leven in t water.
Nogmaals ,wij hebben nooit zaken gedaan met x treme rides.
Ook niet met prankster.
Wat de trophy betreft hebben we elk jaar de media uitgenodigd om mee te doen als team,zowel de nieuwe als de oude.
Soms pakt dat positief uit,bijvoorbeeld panorama,soms valt t tegen bijv Prankster,soms laten ze niets van zich horen,bijv pow.
Ook zijn er diverse malen de npo zenders geweest met mixed ervaringen, dit jaar vrt ,lauren ,etc etc.
Wij zullen altijd meewerken om te proberen vuurwerk uit t verdomhoekje te krijgen,dit gaat met vallen en opstaan.Wij blijven van mening dat als we nooit meewerken dat de media zijn eigen dingetje blijft doen,en dat is gebleken, is altijd negatief.
Groet
Henri

Laatst bewerkt:

Bonbridge

Registered User
Hallo allemaal
Bovenstaande film ,vissen met shells oid,zijn we totaal tegen en nemen daar ook openlijk afstand van.
Ik ben zelf profesioneel visser geweest,en weet dus dat zulke akties desastreus is voor het visbestand en al het leven in t water.
Nogmaals ,wij hebben nooit zaken gedaan met x treme rides.
Ook niet met prankster.
Wat de trophy betreft hebben we elk jaar de media uitgenodigd om mee te doen als team,zowel de nieuwe als de oude.
Soms pakt dat positief uit,bijvoorbeeld panorama,soms valt t tegen bijv Prankster,soms laten ze niets van zich horen,bijv pow.
Ook zijn er diverse malen de npo zenders geweest met mixed ervaringen, dit jaar vrt ,lauren ,etc etc.
Wij zullen altijd meewerken om te proberen vuurwerk uit t verdomhoekje te krijgen,dit gaat met vallen en opstaan.Wij blijven van mening dat als we nooit meewerken dat de media zijn eigen dingetje blijft doen,en dat is gebleken, is altijd negatief.
Groet
Henri

Dat jullie een evenement als de Trophy organiseren; chapeau!!

Maar is het een idee dat jullie contact opnemen met Pranksters en Ruben Koet?
Dat ze deze (en dit soort video's) verwijderen en hier afstand van nemen?
Een figuur als Xtremerides vindt het ook normaal om een shell van een flat te gooien.
Wat als daar iemand loopt met hond en kind bv? Ooit over nagedacht?

De mensen met een youtubekanaal hebben volgelingen, meestal kinderen/jongeren.
Wat je dus krijgt is allerlei copy-cat gedrag, kinderen apen nu eenmaal na.
Dit soort mensen zorgt voor een negatief imago voor vuurwerk.

Als je van mening bent dat het gedrag van Ruben niet normaal is, wat doen jullie vuurwerkproducten en reviews dan op zijn pagina?
Ik zou als vuurwerkimporteur niet geassocieerd willen worden met zo iemand.

De vuurwerktraditie ligt onder vuur en wordt de nek omgedraaid door deze personen.
Ik heb al meerdere mensen, werkzaam in de vuurwerkbranche, gesproken die last ondervinden van dit soort figuren.
Je werkt namelijk met allerlei ambtenaren die ook de media volgen en hier niet vrolijk van worden.

Ik raad iedereen aan om deze video's te rapporteren.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Zo is dat Henri, Dit jaar gewoon weer een nieuw team uitnodigen wat vuurwerk ten positieve kan benadrukken. Vind het goed dat jullie dit doen, ook al pakt het niet altijd even goed uit. Het stuk in de Panorama was mooi om te lezen in ieder geval. Ben benieuwd wat er dit jaar uit de hoge hoed komt.
Team Groen Links?

Harrel

Registered User
Wat ik me afvraag is of na aanleiding van de filmpjes van die ruben en prankster de overheid geen stappen kan ondernemen tegen dit soort figuren? Ze zijn bekend met naam en toenaam en staan duidelijk op film?

hennn

Registered User
Beste mensen,

Dit jaar gaan we creatief op zoek naar een nieuw media team.
Team groen links gaat m denk ik niet worden,zoiezo lijkt t ons niet zo'n goed plan om een politieke beweging uit te nodigen.
Mochten een paar mensen ideeen hebben en de contacten , alles en iedereen is welkom.
Liefst een "neutrale "partij bijvoorbeeld de nos,of de vrt.
Laat t ons aub weten en we zullen ons best doen om dit te realiseren.
Groet
Henri.

Plum Bloom

Registered User
Neutrale partij? Wellicht heeft de redactie van het AD wel interesse ... Of GeenStijl, ook al zo onpartijdig LOL

Maar misschien is de Telegraaf een beter idee. Erkende onlangs in een commentaar het recht van burgers om zelf vuurwerk af te mogen steken rond de jaarwisseling.

Heb me ook laten vertellen dat er bij de Volkskrant een columniste is die onlangs bekende dat ze vuurwerkliefhebster is.

DioR

Registered User
Zucht................... Wat een stelletjes randdebielen zeg! Ik stel zelfs voor om niet eens het filmpje te kijken. Weg met die kijkcijfers en likes. En proberen op een manier inderdaad die filmpjes te laten bannen op youtube!

Sweet Laker

Registered User
Beste mensen,

Dit jaar gaan we creatief op zoek naar een nieuw media team.
Team groen links gaat m denk ik niet worden,zoiezo lijkt t ons niet zo'n goed plan om een politieke beweging uit te nodigen.
Mochten een paar mensen ideeen hebben en de contacten , alles en iedereen is welkom.
Liefst een "neutrale "partij bijvoorbeeld de nos,of de vrt.
Laat t ons aub weten en we zullen ons best doen om dit te realiseren.
Groet
Henri.

De NOS? Neutraal,.. :yaeh am not durnk:

joszie

Zilveren Member
Ik ken die hele "pranksters" verder niet, maar dit filmpje is wel ontzettend sneu. Als dit de "helden" van de tegenwoordige jeugd is dan ben ik ineens wel heel oud (en hou mijn hart vast voor de jongere generatie)

ferox

Registered User
Ik ken die hele "pranksters" verder niet, maar dit filmpje is wel ontzettend sneu. Als dit de "helden" van de tegenwoordige jeugd is dan ben ik ineens wel heel oud (en hou mijn hart vast voor de jongere generatie)

Ik denk dat je al bijna opa bent? :grin: ben namelijk 25 en denk er net zo over. Jammer genoeg is het wel de harde realiteit. Mijn broertje (die 10 jaar jonger is) kijkt ook naar dit soort dingen. Gelukkig na een aantal hartige woordjes en de nodige uitleg al minder maar zijn maatjes/vriendjes kijken het ook allemaal. En dat wordt niet minder. Ze zien of willen gewoon de consequenties van dit soort dingen niet zien. Is ook wel een beetje leeftijdsgebonden, maar ik denk ook dat daar een taak ligt voor ons als vuurwerkliefhebbers en de branche natuurlijk. Daarom neem ik hem ook zoveel mogelijk mee naar demo's en shows om te laten zien dat het ook normaal kan. En dat het dan ook gewoon vet is. Maar zijn leeftijdsgenootjes hebben niet zown broer.

En niet te vergeten dat de groepsdruk in dit soort dingen ook enorm is. Als jij in die leeftijd zegt : jongens dit is niet goed en dit is niet de juiste manier dan wordt je gewoon keihard uitgelachen. En daar gaat het al fout. Verziekte maatschappij.....

ReFa

Registered User
Als je dan al vuurwerk afsteekt zoals het niet moet, en wil laten zien wat er dan gebeurt,
doe dat dan met prof. begeleiding (brandweer etc) erbij. Ook dan kan je 'spectaculaire'
dingen doen en filmen, en dan zijn er misschien nog wat mafkezen die er wat van opsteken
ook! Maar dit is gewoonweg belachelijk.

Gr, Remco

Plum Bloom

Registered User
:TT TT:

Wat een kansloos volk blijft het toch.... Mochten er nog vissen in die vijver gezeten hebben, dan is de kans dat ze het overleeft hebben klein. Of door de drukgolf op slag dood of in ieder geval de zwemblaas gescheurd door de plotselinge klap, waarna de vis niet meer goed kan zwemmen/duiken en alsnog een langzame dood sterft.......

Op https://www.facebook.com/AntiVuurwerkverbod/ , in het item Vuurwerkvandalisme, de rekening betalen we samen, wordt Koet vandaag aangesproken op dat filmpje. Z'n reacties zijn veelzeggend. Lees en huiver.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Dit verdient ook wel een eigen topic,
Ik heb een tijd gezocht naar zoiets over het melden van ongepaste YT-filmpjes maar ik kan het niet meer vinden op FPM.
Wat mij betreft mag er wel weer een actie op touw worden gezet om ruime afstand van zulke filmpjes te houden zodat ze niet tegen ons gebruikt kunnen worden.

GMP82

Zilveren Member
Dit verdient ook wel een eigen topic,
Ik heb een tijd gezocht naar zoiets over het melden van ongepaste YT-filmpjes maar ik kan het niet meer vinden op FPM.
Wat mij betreft mag er wel weer een actie op touw worden gezet om ruime afstand van zulke filmpjes te houden zodat ze niet tegen ons gebruikt kunnen worden.

Dat komt omdat dit topic onder "liefhebbers" -vooral bij de 'buren'- niet echt lekker ontvangen werd.
Bedreigingen e.d. want ja, blijkbaar hebben mensen het recht om dat soort sh*t te posten en heeft men een allergie om droeftoeters die onze hobby en traditie om zeep helpen uit te willen bannen. Want dat is 'matennaaierij', NSB gedrag, etc.

Topic is derhalve verwijderd.

Maar als je wilt kun je naar hartelust 'flaggen' op youtube, want er staat nog altijd meer dan genoeg.

Bovenaan