Praag (CZ)

D

Deleted member 17038

Guest
Wauw super mooie show! Niet heel erg feestelijk maar wel fantastisch bedacht en geschoten. Verder opvallend stil in de omgeving. In Tsjechië geen consumenten vuurwerk?

Michel_G

Zilveren Member
Dat viel mij ook al op Niek!

Ik heb even de begeleidende tekst bij het filmpje door de vertaler gehaald (mijn Tsjechisch is nogal roestig) en dat leverde dit op:
The official video of New Year fireworks on January 1, 2016 for the City of Prague.
Detonated at 18:00 January 1, 2016 in Vítkov, Prague.

Is dus op nieuwsjaarsdag om 18.00u 's avonds afgestoken. Kan dus best zijn dat tijdens de nacht ervoor wel genoeg consumenten vuurwerk te zien was.

Michel_G

Zilveren Member
Hmmm, wel degelijk toegestaan voor consumenten om vuurwerk af te steken en ook net zulke debielen daar als hier (o.a. shells uit shellkitjes op de grond etc.)

En nog een 2016 filmpje:

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Praag is een stad waar ik liever niet oud en nieuw zou willen vieren. Oorlogen met vuurwerk worden daar uitgevochten lijkt het wel. Het filmpje van Michel hierboven spreekt boekdelen, en er zijn meer filmpjes online van Oud en Nieuw in Praag.

RedBaron

Registered User
Jaaa deze show was een toppertje. Makalu uit Praag een relatief nieuwe vuurwerk firma die zeer hard aan het stijgen is. Ze komen intussen aardig dicht in de buurt van dat andere grote bedrijf uit Praag: Flash Barrandov SFX!

Het is een jong bedrijf opgericht door een aantal gepassioneerde jonge pyrotechniekers, en dat is te zien. Ik heb er al een paar jaar contact mee en deze show is ten opzichte van vorig jaar een hele grote vooruitgang. Sinds jaarovergang 2014-2015 hebben ze deze show in Praag overgenomen van Flash Barrandov.

Ondanks hun eigen stijl en mooie shapes (waaiers naar buiten toe, prachtig!) zie ik hiuer en daar toch wel invloeden van bijvoorbeeld Flash. Maar ook hun product gebruik is sterk verbeterd. Gebruikte ze vorig jaar nog veel Parente en wat goedkoper chinees vuurwerk. Dit jaar gebruiken ze al veel beter materiaal van Ricasa, Vaccalluzzo, Jorge, Surex en wat artikelen van Xplode aldus een van de eigenaren.

Een bedrijf om zeker in de gaten te houden!

Bovenaan