Pomp mag vuurwerk verkopen

Moontan

Moderator
Medewerker
VAASSEN - Het zal bij de komende jaarwisseling nog niet lukken, maar het jaar erna misschien wel. De gemeente Epe wil tegemoet komen aan de wens van pomphouder G. Klink aan de Laan van Fasna 62 in Vaassen voor een verkooppunt van vuurwerk bij zijn tankstation.
Om dat verkooppunt mogelijk te maken moet het bestemmingsplan worden gewijzigd. Er wordt al drie jaar gesproken over het plan. Door ondernemer Klink is op 16 maart 2011 een presentatie gehouden aan omwonenden.

De opslag van vuurwerk voorziet in een opslagbunker. De verkoop van LPG zal tijdens de verkoopdagen van vuurwerk worden stilgelegd.

Reden waarom het drie jaar heeft geduurd voordat het voorontwerp bestemmingsplan ter inzage kan worden gelegd is volgens wethouder Joop van Nuijs omdat de gemeente Epe kritisch was over de veiligheidseisen en omdat de ondernemer een tijdlang gewacht heeft met het indienen van aanvullende tekeningen. "Maar nu is het plan realistisch en veilig," verzekert de wethouder.

Het voorontwerp bestemmingsplan komt zes weken ter inzage. In die tijd kunnen mensen een zienswijze indienen. Ondernemer Klink wil niks zeggen over het plan. "Ik ben niet gelukkig met een publicatie, van mij hoeft er niks in de krant," zegt hij.

http://www.destentor.nl/regio/epevaassen/9345489/Pomp-mag-vuurwerk-verkopen.ece

magnolia

Registered User
hmmm ik vraag me af wat er allemaal is verandert in die wet .
want in 2006 werd er nog moeilijk gedaan over vuurwerkverkoop bij een tankstation .
want benzine en vuurwerk zuo een gevaarlijk combinatie zijn ofzoiets .
hoe dat precies heeft gezeten weet ik niet
maar die omslag verbaast mij wel

stef

Member
Ik gun het de man uit vaassen zeker wel.
Maar ergens is het zo krom als het maar zijn kan.
Ga naar je dicht bij zijnde vuurwerkverkoper en vertel mij dat er geen jongeren zijn die bij buitenkomst meteen beginnen te stoken, en al zeker op de oudejaarsdag zelf.
En kijken naar Lapersveld, waar altijd weer rekening gehouden moet worden met het prof kaliber omdat er 100 meter achter de schietlokatie een benzinepomp gevestigd is.
Typisch nederland weer.

Stef

magnolia

Registered User
oke dus als het lossen van benzine etc etc gebuurt op tijden dat de winkel gesloten is mag dus wel vuurwerk worden verkocht .
wat mij afvraag is : is deze aanpassing nou echt werkelijk alles om verkoop bij een pomp station mogelijk te maken ?

mickeyzegtboem

Registered User
Kort gezegd, ja.
zolang de pomphouder voldoet aan allen voorwaarden die ook voor andere vuurwerkwinkeliers gelden, zijn er behalve het laden/lossen geen andere rare regels waar aan voldaan moet worden.

Bovenaan