[POLL] Sirotechnics (Engeland) wint het Internationale Vuurwerkfestival Scheveningen 2018

Wie vind jij dat het Vuurwerkfestival Scheveningen 2018 had moeten winnen?

• Oostenrijk (Feuerwerkstechnik Austria)

Stemmen: 1 5,3%
  • Engeland (Sirotechnics)

Stemmen: 13 68,4%
  • Nederland (Xena vuurwerk)

• Duitsland (Feuerwerk Ohne Grenze)

• China (Redwire/Xena)

Stemmen: 2 10,5%
  • Spanje (Pirotecnia del mediterraneo)

• Total voters
    19

Michel_G

Zilveren Member
Sirotechnics uit Engeland heeft dit jaar het Internationale Vuurwerkfestival Scheveningen gewonnen.

De uiteindelijke top 3 was:
1. Engeland/Sirotechnics
2. Spanje/Pirotecnia del Mediterraneo
3. China/Redwire cq. Xena vuurwerk

Stem in de poll hierboven wie volgens jou had moeten winnen en laat hieronder ook meteen een reactie achter waarom je dat vindt!

Je mag uiteraard ook laten weten wat je aan andere shows wel of niet goed vindt of waarom je denkt dat één van de top 3 landen die plek juist niet verdient!

Laatst bewerkt:

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Voor mij was Nederland de winnaar dit jaar, de kleuren/diversiteit, het voelde gewoon aan als een samenhangende show.

Spanje met die emoticons en hartje was ook geweldig en China deed ook goed zijn best. Dus met die 2 in de top 3 ben ik eens.

shinji

Moderator
Medewerker
Al met al begint t bijna op een serieus vuurwerkfestival te lijken. Blijft jammer van de afstand want ik kan er maar niet aan wennen dat zicht en geluid niet synchroon lopen.
Mooie shows gezien van China en Engeland, waarbij Engeland bij mij net de voorkeur heeft, ondanks de slechte timing die er af en toe was. China verpestte het met hun matige farfalles, heel jammer.
Dan Spanje, tja, m'n complimenten aan de jury dat ze deze "schiet maar raak met chinese zooi show" niet op 1 hebben gezet.

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Al met al begint t bijna op een serieus vuurwerkfestival te lijken. Blijft jammer van de afstand want ik kan er maar niet aan wennen dat zicht en geluid niet synchroon lopen.
Mooie shows gezien van China en Engeland, waarbij Engeland bij mij net de voorkeur heeft, ondanks de slechte timing die er af en toe was. China verpestte het met hun matige farfalles, heel jammer.
Dan Spanje, tja, m'n complimenten aan de jury dat ze deze "schiet maar raak met chinese zooi show" niet op 1 hebben gezet.

Afstand blijft inderdaad ontzettend jammer en dan zit je bij Scheveningen helaas ook nog eens met getijde werking, waarbij bij eb het ponton nog iets verder de zee in moet liggen om niet aan de grond te lopen..... Daardoor zit je vaak zelfs nog een duidelijk stuk boven de veiligheidsafstand dit je normaal op land aan zou houden.

Naar mijn persoonlijke mening was China ook beter dan Spanje, welke mij toch wel tegenviel op verschillende vlakken. Naar wat ik begreep was het puntentotaal van de jury tussen de shows van China en Spanje ook echt minimaal. Had dus zo maar omgedraaid kunnen zijn. (En persoonlijk vond ik de show van Nederland ook zeker niet slecht, maar alleen de finale had even een tikje beter gekund)

Het is in ieder geval een winnaar waar ik goed mee kan leven!

tronetti

Registered User
Ook gekozen voor Engeland. Het materiaal gaf bij mij de doorslag.

China op voor mij net een 2e plaats. Show met veel volume en een constant gevulde lucht. Topshow!
Deed me ergens denken aan de show van Tamaya aan aantal jaren geleden in Tarragona. Tempo zat er hier ook lekker in.
Minpuntje vond ik het laatste stukje finale overgaand in bont, al was het voor de variatie wel leuk.
Door het dik en breed geschoten goud, komt het bonte deel al snel wat iel over.
Farfalles waren een domper, maar ja, kan gebeuren.

Bij het 'Spaanse China' had ik moeite om niet door te skippen.
Een shitload aan Chinese tailbommetjes vaak op een rommelige manier weggeschoten.

Volgend jaar Jubilee zeker terug dan of zo...

smilli

FPM Filmer
Ik heb gisteren ook even alle films bekeken en vind Engeland toch wel degelijk boven de rest uitsteken.
Minste foute, mooiste materiaal.
Opbouw in thema's waar overna was gedacht, dat ontbrak voor mijn gevoel bij de meeste landen.

Bovenaan