Politiemedewerker op non-actief gesteld voor illegale handel in vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Politiemedewerker op non-actief gesteld voor illegale handel in vuurwerk

EINDHOVEN - Een medewerker van de politie in Oost-Brabant is buiten functie gesteld. Hij zou betrokken zijn bij de handel in illegaal vuurwerk, zo werd woensdag bekend. De politie controleert daar juist in deze periode streng op.

De politieleiding laat een disciplinair en strafrechtelijk onderzoek instellen naar de medewerker. Meer details wil een woordvoerder niet geven. "Daar doen wij geen uitspraken over."

Meer agenten ontslagen na wangedrag
Onlangs maakte Omroep Brabant bekend dat het aantal agenten dat na wangedrag op straat wordt gezet in Brabant flink is gestegen. De eerste zes maanden van dit jaar zijn er al evenveel agenten op straat gezet als in heel 2013.

De agenten maakten zich schuldig aan verschillende misdrijven. Het ging om zedenmisdrijven, corruptie, contacten met criminelen, diefstal en schulden. Pas nog stelde de politie drie medewerkers op non-actief, omdat zij harddrugs zouden hebben gebruikt.

'Politie moet betrouwbaar en integer zijn'
De politie zei pas dat iedere agent die schuldig is aan een misdrijf, er één te veel is. "Burgers moeten er vanuit kunnen gaan te maken te hebben met een betrouwbaar en integer politiekorps."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...gesteld+voor+illegale+handel+in+vuurwerk.aspx

AWG

Registered User
burgers moeten er ook vanuit kunnen gaan dat ze stemmen op een betrouwbare en integere(wat trouwens hetzelfde betekend maargoed) regering en justitie en zolang het daar nog aan schort kijk ik niet verbaast.

oud klasgenootje van mij ging vaak uit stelen met zijn ''matties'' keer opgepakt en strafblad als minderjarige gehad, later ging hij bij de politie....

succes er mee denk ik dan, het is 1 grote poppenkast niks meer en niks minder.

Dennis010

Registered User
corrupt.png

tronetti

Registered User
Wij hadden vroeger iemand in de familie die toen ook bij de politie zat.
Elke wisseling kregen we toen ook een karton in beslag genomen vuurwerk (lees consu.).
Maar toen praatten we ook niet over corrupt ofzo.
We waren de koning te rijk!! Zeker als je al weinig te besteden had.

De politie zijn ook gewoon mensen.

Sweet Laker

Registered User
Oh zeker en soms is corrupt zijn tegen een systeem dat niet correct is de enige juiste handelswijze. ligt er maar net aan welke visie je hanteert :hehe!:

Baron van lunt zu sas

Registered User
Jongens toch, jongens toch!
Zoals er bij hun wel eens eentje wat fout doet zo zit er hier toch ook wel eens iemand per ongeluk alles conform de wet te doen.

Dat strepen we tegen elkaar weg, klaarrr

Dennis010

Registered User
Ik denk dat er hier niet één zich aan de wet KAN houden ivm de 25 kg regel. :hehe!:

Zoals gezegd, politiemensen zijn ook maar mensen, iedereen is omkoopbaar, als de prijs maar hoog genoeg is.

AWG

Registered User
Nou sorry daar ga ik dus niet in mee.

''het zijn ook maar mensen''

Tuurlijk zijn het ook maar mensen. maar als je niet deugd hoor je niet een leidende/beschermende/veroordelende/wetmakende functie te bekleden.
nee ik ben niet naief ik weet dat macht altijd corrumpeert in wat voor vorm dan ook, maar om het dan maar te accepteren alszijnde''het zijn ook maar mensen'' NEE!.

Als ik vuurwerk in beslag neem volgens de wet die ik te handhaven heb, en ik neem datzelfde vuurwerk wat ik ingenomen heb mee naar een feestje dan ben ik niet alleen corrupt maar ook gewoon een smerige hypocriete dief.

-ik wordt namelijk betaald voor mijn functie(ik benadeel de belastingbetaler)
-ik neem iemand zijn spullen in beslag en geef die een boete(ik benadeel de belastingbetaler)
-vervolgens neem ik die spullen zelf mee en steek ik het zelf af.(ik benadeel de belastingbetaler en ik spuug vol in zijn bek)

Nee ik ben niet roomser als de paus, maar wat fout is is fout geen excuses voor, gewoon toegeven en proberen jezelf te veranderen/verbeteren.
dat ik 2 dagen per jaar niet voldoe(dit jaar wel dan:tounge:) aan de 25 kilo regel is ook niet goed, maar het zijn niet dingen waar ik een ander mee benadeel, alleen mezelf als ik gepakt wordt met teveel kilo,s.
Maar die agenten die het innemen mij een boete geven(dubbel straffen dus) en het vervolgens zelf houden(mij daarmee driedubbel straffen)nee sorry dat is totaal niet hetzelfde.

Hun worden betaald voor handhaving en bescherming van burgers(niet om ze een poot uit te draaien).
En waar ik niemand een poot uitdraai door niet te voldoen aan de 25 kilo regel(integendeel zelfs ik spek de schatkist extra(alleen dit jaar niet) vind ik dat dus een levendig verschil.

Jij kan fantaseren over de vriendin van je vriend, of je kan het doen met de vriendin van je vriend(ik hoef je niet uit te leggen het verschil daartussen en de gevolgen daarvan voor alledrie).:huh:

Dat over dat t-shirt. ik kan me nog herinneren dat de politie toendertijd(1999)ook niet zo heel blij was met de videoclip van de spookrijders-klokkenluiders.
rellen op het mercatorplein met aantal incidenten waar de politie er niet zo best afkwam in handhaving:hehe!:.
ook dat ze als politieman verkleed in de dingen doen die niet mogen, en daarmee de politie in ander daglicht stellen.
https://www.youtube.com/watch?v=aiHz6FMBPqo

En tja wat de politie naar hun hoofd geslingerd krijgt is een direct gevolg van je gedragen zoals de burger zich gedraagt als jij je net zo misdraagt als de burger zich misdraagt dan komt de antipathie vanzelf...
(precies de reden dat een vuurwerkverbod averechts zal helpen het ''f*ck the hulpverlener gehalte'' zal enorm zijn.)
nederlanders zijn anarchistischer dan we denken.

Bovenaan